recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Modtagelse og distribution > Smart TV
  New Posts New Posts RSS Feed - LØST: Netflix på Samsung TV D8005
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

LØST: Netflix på Samsung TV D8005

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
Claus Bagge-P View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 17-November-2010
Location: Danmark
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claus Bagge-P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: LØST: Netflix på Samsung TV D8005
    Posted: 29-December-2011 at 15:07
Hej!

Jeg har et Samsung D8005 SmartTV.

Jeg kører StrongVPN og har altså en US IP Address.

Hidtil har Netflix applikationen kørt uden problemer med fin billedkvalitet.

I går stoppede Netflix midt under en afspilning og den har ikke fungeret siden.

Symptomet er, at den forsøger at starte med "Tilslutter..." men efter få sekunder siger: "Now exiting..."

I forgårs opgraderede jeg firmware på Samsung TV til 001020 - det kan jo muligvis være årsagen...

Jeg har forsøgt følgende:
  • Reboot af Modem/Router
  • Nulstillet og reinstalleret SmartHub incl. Netflix app'en.
  • Forsøgt med en anden App - hulu PLUS på SmartHub - og den fungerer fint
  • Netflix kører fint på min Mac - problemet er altså begrænset til Samsung Smart TV
Har I et godt forslag?

På forhånd tak!


 


Edited by Claus Bagge-P - 23-Januar-2012 at 16:06
Claus Bagge-P
Back to Top
Claus Bagge-P View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 17-November-2010
Location: Danmark
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claus Bagge-P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-December-2011 at 20:42
Forklaring:

Jeg har haft fat i Samsung Support, der siger at det er med vilje, at Netflix ikke kan virke på danske TV med den nye firmware - selv ikke med en US IP.

Det var en fejl, at Netflix virkede i den tidligere Firmware.

Lad derfor være med at opgradere Firmwaren i Samsung D8005 til 001020, hvis du vil bruge Netflix.

Synd - Netflix var efter min mening det eneste fornuftige man kunne bruge Smart Hub til... 

Det kan - ifølge Samsung - desværre ikke lade sig gøre at nedgradere firmwaren.

Det kan det jo selvfølgelig godt alligevel - og hvis nogen ved hvordan, hører jeg gerne fra jer, tak.


Claus Bagge-P
Back to Top
Bjur View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 23-Juni-2004
Location: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Points: 2569
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjur Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Januar-2012 at 08:49
Skal lige sige jeg ved ikke om dette virker men fandt følgende:

It's right, it does not work to downgrade simply by downloading an older firmware, put it on your USB Pen drive as on normal update procedure and start the 'update' in the menu.
It sounds like samer wanted to do this...
I bought my UE40D8090 2 weeks ago, updated to 1019 on the first day and to T-GAP8DEUC-1020.0 a few days ago - without nowing of the great possibilities of SamyGo.
I did both updates by selecting "Support - Software Upgrade - By Online". It seems when you do your updates this way you can downgrade to your previous version by "Support - Software Upgrade - Alternative Software". At least i can switch between 1019 and 1020 this way (I already downgraded from 1020 to 1019 and upgraded again to 1020 with this method).

It seems the previous FW is stored in the internal filesystem and downgrades are possible this way. Is there a way to access the TVs filesystem with a user-app, if the TV is not rooted?


En anden tråd nævnte at hvis man valgte firmware opgrades senere, at den vil gemme firmwares.
Back to Top
Claus Bagge-P View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 17-November-2010
Location: Danmark
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claus Bagge-P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Januar-2012 at 09:36
Tak for tippet - Bjur!
 
Jeg forsøger i aften.
 
 
Claus Bagge-P
Back to Top
Claus Bagge-P View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 17-November-2010
Location: Danmark
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claus Bagge-P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Januar-2012 at 05:56
Opdatering

Problemet blev faktisk løst for mig for et par dage siden, da jeg installerede ny firmware 001021 - så fungerede Netflix igen. Denne firmware kom meget hurtigt efter 001020, der introducerede problemet - så Samsung har nok erkendt fejlen - til trods for at deres support oplyste mig om, at det var "med vilje" at Netflix nu ikke virkede i de lande, hvor Netflix ikke er markedsført. 
Claus Bagge-P
Back to Top
Boie01 View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 15-Februar-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Boie01 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Januar-2012 at 16:38
Originally posted by Claus Bagge-P Claus Bagge-P wrote:

Opdatering

Problemet blev faktisk løst for mig for et par dage siden, da jeg installerede ny firmware 001021 - så fungerede Netflix igen. Denne firmware kom meget hurtigt efter 001020, der introducerede problemet - så Samsung har nok erkendt fejlen - til trods for at deres support oplyste mig om, at det var "med vilje" at Netflix nu ikke virkede i de lande, hvor Netflix ikke er markedsført. 
Back to Top
Boie01 View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 15-Februar-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Boie01 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Januar-2012 at 16:51
Hej Claus

Tillykke med dir projekt, ja det gik galt med mit spørgsmål men jeg forsætter, min problem er at jeg også har netflix abn. og kunne også godt tænke mig at få filmene vist på min Samsung 8005, mine maskiner deriblandt også Ps3 er kabelforbundet da det kører bedre når jeg kører med Ps3 Mediaserver 1.5, kan du sprede nogle guldkorn ang. hvordan du fik det op på samsungen, har leget lidt med det men via browser i smart hub kan jeg jo ikke køre VPN-el. hvad. har du andre gode tips og trick til vores udmærkede Samsung

På forhånd tak  Mvh. Boie Wink
Back to Top
Claus Bagge-P View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 17-November-2010
Location: Danmark
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claus Bagge-P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Januar-2012 at 18:04
Hej Boie!

Nej - du kan ikke bruge Webbrowseren i Samsung Smarthub til noget i denne sammenhæng.
  1. Du skal have en US IP enten via en VPN, DNS-løsning eller lignende. Selv bruger jeg StrongVPN på min Router - så alle mine enheder har US IP, når jeg ønsker det. Du kan muligvis bruge en DNS løsning direkte i IP indstillingerne på dit Samsung TV, hvis det er sådan en du abonnerer på.

  2. Du skal opgradere Samsung til Firmware version 001021

  3. Når du er sikker på, at Samsung anvender en US IP, skal du gå til Smarthub og derefter trykke på den blå D-knap på fjernbetjeningen. Derefter vælger du nulstil.
    Nu nulstilles Smarthub - og US applikationerne - herunder Netflix installeres automatisk.
Held og lykke!
Claus Bagge-P
Back to Top
Boie01 View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 15-Februar-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Boie01 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Januar-2012 at 10:53
Hej Claus

Tak for hjælpen, det lykkedes efter at jeg havde skiftet til det andet DNS (sekundære) nummer som jeg fik af US-Block men jeg syntes at det er mærkeligt at da jeg brugte det Primære DNS nummer ikke fik en fejlmelding a la'  optaget el. lign. i stedet for at der ikke er nogen forbindelse men det lykkedes og tak for tippet med den blå knap.


Claus jeg har 2 spørgsmål til - ved du om det er muligt at fremkalde engelske tekster på samme måde som når man ser Netflix via comp. og hvordan?, jeg kan ikke umiddelbart ikke se en form for option når filmene kører og det sidste -  har du installeret mus og Keyboard via tv'et (usb) og har du nogle tips ang. det.

Men ellers endnu engang tak for hjælpen  Mvh. Boie   www.boie.dk
Back to Top
Boie01 View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 15-Februar-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Boie01 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Januar-2012 at 12:27
Hej Claus


Jeg har fundet ud af underteksterne (Rigtige  mænd læser ikke manualer og tager ikke backup)
Så nu er der kun mus og keyboard, jeg syntes ikke man kan ændre skærmformatet såsom 4/3 og 16/9?

Mvh. Boie
Back to Top
Callie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 14-Februar-2005
Location: Vestamager
Status: Offline
Points: 563
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Callie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Januar-2012 at 12:39
Så bør titlen på denne tråd vidst ændres Wink
Back to Top
Claus Bagge-P View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 17-November-2010
Location: Danmark
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claus Bagge-P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Januar-2012 at 16:07
Originally posted by Callie Callie wrote:

Så bør titlen på denne tråd vidst ændres Wink
 
Hermed gjort :-)
Claus Bagge-P
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.