recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - DAB radio med USB eller WiFi
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

DAB radio med USB eller WiFi

Post Reply Post Reply
Author
Junior bruger
Junior bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mcp_dk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: DAB radio med USB eller WiFi
    Posted: 05-Marts-2012 at 11:21
Hej Drenge

Jeg skal have noget lyd ind på børneværelset.

Ungerne skal have noget DAB radio så de kan høre Ramasjang Radio som kun findes på DAB eller via en LivePlayer på en PC.
Desudne vil jeg gerne have mulighed for at tilslutte den til mit netværk hvor jeg har en NAS med alle deres CD'er på.
Alternativ vil en USB indgang så jeg kan smide deres musik på en USB stick og afspille det den vej være acceptabelt.

Prismæssigt ligger jeg omkring 1000-2000 kr ialt. Gerne tættere på de 1000 end de 2000.

Jeg kan finde massere af DAB radioer. OG jeg kan finde masser af små anlæg med USB og/eller wifi.

Men jeg kan simpelthen ikke finde en DAB radio med USB indgang eller et anlæg med DAB radio (uden at det bliver for dyrt)
Det nærmeste jeg har kunne finde en en Logitech Squeezebox Radio men den kan så vidt jeg kan læse mig fem til ikke modtage DAB radio.

Jeg håber måske der er nogen herinde der kan hjælpe.
Det er en generel misforståelse at mænd er tiltrukket af store bryster.
- Mænd er tiltrukket af tilgængelige bryster!
Back to Top
perkjaer View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote perkjaer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Marts-2012 at 12:08
Ramasjang kan streames til en Squeezebox Radio, så du behøver ikke DAB.

Edited by perkjaer - 05-Marts-2012 at 12:48
Back to Top
jacobask View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jacobask Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Marts-2012 at 12:20
Ja, en squeezeboks lyder som det oplagte valg.

/ask
Back to Top
Zulu View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Zulu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Marts-2012 at 20:21
Bestemt. Kik efter en SB Boom, den er har også line-in, så ungerne kan sætte en telefon ell. musikafspiller til og bedre højtalere end SB Radio.

EDIT: Jeg kan se at Boom'en ikke er på lager rundt omkring længere, og der har da også længe gået rygter om at en ny version skulle være på trapperne, så nu må vi se hvad der sker.

Edited by Zulu - 05-Marts-2012 at 20:24
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.