|
Valg af ny skærm |
Post Reply ![]() |
Author | |
Cronic ![]() Ny bruger ![]() ![]() Joined: 07-April-2012 Location: Rusland Status: Offline Points: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 07-April-2012 at 02:30 |
Jeg skal ud og finde en ny skærm, men har ikke rigtig fuldt så meget med i markedet siden Pioneer forsvandt, så jeg har brug for lidt hjælp :) Jeg har altid været plasma mand pga. det bløde billede, men jeg ved også at det bare handler om tilvænning. Jeg passede mine forældres hus og deres Sony LED for nogle uger siden. I mangel på bedre ord vil jeg sige, at det altid har virket irriterende flydende. Som om at fjernsynet behandler elementer i billedet så de bevæger sig som CGI. Ved ikke om det skyldes en eller anden 600hz/Motion Blur funktion, men irriterende var det. Jeg vænte mig dog til det og det er egentlig meget rart, så jeg er lidt mere åben overfor det segment. Valgte dog alligevel Plasma-forummet :) "Krav": 55"+ (Helst oppe i 60") 3D Aktivt eller passivt? Ingen anelse Smart funktioner er jo meget rart at have. Inkl. DLNA virker med min NAS Budget ligger i 12-15.000 kr. Overvejer dog at bruge lidt mere, hvis det virkelig er nødvendigt :) Jeg har siddet lidt og kigger hos de forskellige detail forhandler og jeg faldt over dette Samsung PS59D6905XXE hos Elgiganten til 11.999,- som virker meget fair til prisen, men Samsung er jo kendt for at have nogle lorte modeller gemt rundt omkring
|
|
White Obama
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 02-Februar-2008 Location: Holstebro Status: Offline Points: 886 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er Samsungs plasmatopmodel PS64D8005 til priser fra 15.499 kr., som vist har ført på Smart-funktioner det forgangne år. Test på Flatpanels.dk http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1310640314 Som alternativ er der Panasonic Viera TX-P55VT30Y til priser fra 16.200 kr. med levering, som så har næsen foran på billedkvalitet og 3D, efter hvad jeg har læst. Test på flatpanels.dk http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1303893696 Måske kan de anførte modeller fås billigere. Jeg tog bare en tur på pricerunner.dk Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 06-Januar-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 4858 |
Desværre har der været en del Samsung 64d8005 med buzz . Men får man en uden, vil jeg mene at det ubetinget er markedets bedste køb i nævnte prisleje .
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
Cronic ![]() Ny bruger ![]() ![]() Joined: 07-April-2012 Location: Rusland Status: Offline Points: 12 |
Udmiddelbart synes jeg
PS64D8005 er mere attraktiv pga. størrelsen, selvom
TX-P55VT30Y uden tvivl har det bedste billede.
Må lige undersøge de tyske priser og se om jeg kan finde et godt tilbud også tage den derfra. Tak for svarene! Edit: Må siges at være et rimlig godt tilbud på PS64D8005. De leverer endda til Danmark. Edited by Cronic - 07-April-2012 at 23:44 |
|
White Obama
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 02-Februar-2008 Location: Holstebro Status: Offline Points: 886 |
Øh - dit rimeligt billige tyske tilbud er i følge Nationalbankens kurs på Euro ca. 1.307 kr. dyrere end det billigste danske alternativ leveret direkte til døren med et par ugers dansk returret og dansk garanti foruden et apparat tilrettet danske forhold. Se evt. pricerunner.dk for Samsung her. http://www.pricerunner.dk/pl/2-2710560/TV/Samsung-PS64D8005-Sammenlign-Priser Ok - jeg havde så ikke noteret mig det vægophæng, der hører med. Men det koster så 760, og der kan vel også forhandles lidt derom. Edit: Fehler: Jeg havde noteret mig det forkerte opslag, som med forsendelse koster 1.098,-. Dog stadig ikke i tvivl om, hvor jeg selv ville handle for at få et dansk tilrettet tv. :-) Alt efter dit brug har den tyske model ikke DVB-T2, mens man dog i stedet får S2-tuner til satelitter. Begge har DVB-C, hvis du har kabel-tv. Mvh. Jørgensen Edited by Jørgensen - 08-April-2012 at 16:29 |
|
![]() |
|
Jeg blev bare blændet af at man fik 2 briller med og ophæng med. Ved ikke om brillerne er standard. Danmark er at fortrække, men hvis jeg falder over et godt tilbud i udlandet, har jeg ikke noget imod at køre for det. Edit: Kan så se at brillerne er standard :) Ja, det var et lorte tilbud
Edited by Cronic - 08-April-2012 at 21:15 |
|
White Obama
|
|
![]() |
|
Man kan ikke være lige heldig hver gang :-) Et andet fortrin for at handle i DK i forhold til denne skærm, er det Lennon skriver om buzz. Skulle man være uheldig at få sådan et eksemplar, må det være nemmere at hive fat i en dansk forhandler. Ikke at jeg ikke handler i udlandet selv, men det er nu mere film og bøger. Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
Det er lige det.
Jeg må lige se hvor langt pengene kan række, men ellers tager jeg klart den nemmeste løsning. Evt. bare at hente det i Elgiganten Tak for rådet i hvert fald ;)
Edited by Cronic - 08-April-2012 at 23:57 |
|
White Obama
|
|
![]() |
|
Ingen årsag, ville da heller ikke selv have noget imod at parkere 64" i stuen ;-), så held og lykke. Mvh. Jørgensen Edit: Hvis det gælder om at få prisen lidt ned, så brug ovenstående link til pricerunner.dk. Måske kan du med det få Elgiganten lidt ned i pris, for det er ikke ligefrem den billigste pris, du henviser til. Wupti har siden trukket sig ud, så prisen på 15.499 er nu historie - til det næste prisfald. Edited by Jørgensen - 09-April-2012 at 11:57 |
|
![]() |
|
Tænkte også på om det er muligt at bruge prisgarantien i Elgiganten, hvis de da stadig har den. Ved ikke om de har nogen krav til butikkerne tilbuddene er fra. Hvis jeg så sparer 1500,- ved at få det sendt til døren er det jo selvfølgelig, at fortrække selvom jeg hader når eks. UPS bare blankt forventer, at man er hjemme midt på dagen. Jeg ser hvor langt pengene kan række ;) |
|
White Obama
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |