recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Standby forbrug KRP-500A? 23 watt :S
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Standby forbrug KRP-500A? 23 watt :S

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote claus64 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Standby forbrug KRP-500A? 23 watt :S
    Posted: 11-April-2012 at 09:53

Hej

Er der nogle her der har prøvet at måle deres strømforbrug på en KRP-500A inkl mediaboks?

Jeg ved godt det er "en ældre dame", men da jeg gik rundt og målte op i lejligheden i går aftes, slog det mig at jeg målte hele 23 Watt ved standby på hhv skærm og mediabox. Da jeg fjernede selve skærmen fra el-måleren, røg den ned på 21,50 watt. 

Jeg har så prøvet at slette nogle netværksindstillinger i medieboksen som jeg alligevel ikke bruger, for at se om der var noget der holdt den i kørende tilstand, men det hjalp ikke. Er der nogle der har en ide til hvad grunden til dette kan være? 

Det er immervæk 411 kr med min kWh pris, om året. Dem vil jeg hellere bruge på andre ting ;)

MVH Claus

Edited by claus64 - 11-April-2012 at 13:32
Back to Top
cnn3 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cnn3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-April-2012 at 12:12
Det kan være din strømmåler der ikke kan måle korrekt. Prøv evt. at låne et spar-o-meter på biblioteket.
mvh Christian
Back to Top
tvkartoffel View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tvkartoffel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-April-2012 at 12:26
Hven siger der er noget "galt"? Min yousee HD boks (den uden harddisk) trækker næsten 20 watt i standby. En del udstyr der kan tilsluttes ethernet har et højt standbyforbrug. Højest tænkekigt fordi det ikke er omfattet af det almindelige regler for standbyforbug.

MVH
Back to Top
claus64 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote claus64 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-April-2012 at 13:01
Hej'
Jeg har netop et Spar-O-Meter som biblioteket også har. Og med alle andre produkter jeg har målt indtil nu, har stand-by og brugsniveau svaret til det opgivne af producenten, med +/- 10% :)

Ifølge Pioneer.dk skulle media receiveren bruge 0,4 watt i stand-by og 52 watt i brug og TVet 0,3 watt i standby. Jeg er helt enig med dig kartoffel, det kan sagtens være noget med netværket, derfor spørger jeg her Smile

Har også selv Samsungs HDD boks fra Yousee og den bruger 17 -18 watt i standby og 24 watt ved brug.

MVH Claus

Back to Top
hjernemadsen View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hjernemadsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-April-2012 at 15:23
Noget kunne tyde på at Pioneer har snydt lidt på vægten for at leve op til skærpede EU-krav til strømforbrug.
De 20 W forbrug er typisk tomgangsforbrug i strømforsyningen, som ikke kan afbrydes helt, da den skal holde liv i stand-by kredsløbene. Jeg tvivler på at nogen indstillinger hjælper på det. Det eneste der hjælper er at trække stikket ud af kontakten.
Back to Top
SVP03 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SVP03 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-April-2012 at 15:29
Jeg har et 500a også.
Bruger det kun som monitor, men tjekker lige hvad det bruger.
SVP03
Back to Top
claus64 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote claus64 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-April-2012 at 15:58
@SVP03 - Det ville være rigtigt fedt :) Jeg satte både skærmen og mediaboksen i et dobbeltstik som jeg så satte i strømmåleren ;)

Synes dog at de har snydt mere end "lidt på vægtskålen" hvis de lover 0,4 watt og bruger rundt regnet 55 gange så meget. Anyways, jeg har også skrevet til Pioneer og venter på om de har nogle gode råd.
Back to Top
xcardman View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote xcardman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-April-2012 at 16:14
Originally posted by SVP03 SVP03 wrote:

Jeg har et 500a også.
Bruger det kun som monitor, men tjekker lige hvad det bruger.

min 500M kan netop bruges som monitor og det gør jeg også

men en A model har jo en mediaboks som skal bruges

eller har du fundet en løsning så du er fri for denne

Back to Top
claus64 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote claus64 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-April-2012 at 16:18
Uden jeg ved det, læser jeg det som at han bare bruger det som monitor. Altså Pc til medieboks og derfra til skærm :-)
Overvejer selv at gøre det samme og opsige mit kabeltv. 

Back to Top
claus64 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote claus64 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-April-2012 at 23:39
Pioneer fejer den indtil videre af med at jeg har en ringe måler. Men jeg bruger et Spar-O-Meter som dette  http://www.shopnord.dk/product.asp?product=8 dog uden CO2 måler (som skulle være eneste forskel). 

Jeg håber der er nogle der vil prøve at måle med et tilsvarende apparat. Jeg er også villig til at køre ud i KBH området med måleren hvis det skulle være, så vi/jeg kan teste om det er det samme hele vejen rundt. Men i mrogen vil jeg forsøge at låne et andet Spar-o-meter på biblioteket for at se om der skulle være en form for defekt.

Edited by claus64 - 11-April-2012 at 23:39
Back to Top
hjernemadsen View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hjernemadsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-April-2012 at 23:52
Jeg tvivler på at det er dit Spar-O-Meter der er noget galt med, det skulle kunne måle helt ned til 0,2 W. Men hvis mediaboksen bruger 20 W i stand-by skulle den vel føles en smule varm i forhold til hvis den bruger 0,4 W.
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-April-2012 at 00:16
Originally posted by claus64 claus64 wrote:

Jeg har så prøvet at slette nogle netværksindstillinger i medieboksen som jeg alligevel ikke bruger, for at se om der var noget der holdt den i kørende tilstand, men det hjalp ikke. Er der nogle der har en ide til hvad grunden til dette kan være?

Scart output og i/o link. Prøv at skift lidt på dem og vent for øvrigt med din måling til 10-15 minutter efter du har slukket fjernsynet.

Det kan være at dit tv står og sender signalet fra DVB-T tuneren ud på scartstikket, det tager strøm. Det kan også være at det står klar til at reagere på i/o link signaler - det tager strøm. Det kan også være at det ikke er gået helt i dvale, hvis du laver målingen lige efter du har slukket - det er set før.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.