|
Jeg har stirret mig blind.. |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
Tuppe ![]() Ny bruger ![]() Joined: 20-April-2012 Status: Offline Points: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 20-April-2012 at 15:56 |
|
Hej alle sammen! Jeg søger lidt vejledning her.
Opdateret med nye TV. Væk Fra Samsung :) Jeg sidder og skal købe et nyt TV til min stue. Jeg er inde på at det skal være LED, DLNA, 40" osv. Der hvor jeg sidder og er i tvivl er med hensyn til hvor meget forskel der kan ses på Frekvenserne? Lige nu sidder jeg og svæver mellem disse to fjernsyn: Nr 1. Sony http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KDL40HX723BAE/sony-40-3d-led-tv-kdl-40hx723 Jeg kan ikke bestemme mig for hvor jeg får mest for pengene. 3D går jeg ikke så meget op i, så det skal ikke være dealbreakeren. Jeg er mere interesseret I hvilken der er mest fremtidssikret, Bedste billede, netmuligheder (internet, browsere, servere osv). Jeg har siddet længe og kigget nu.. Skulle der sidde en med et alternativ i sammeprisklasse som disse så link meget gerne. Mange tak på forhånd :) Venlig Hilsen Tobias.
Edited by Tuppe - 20-April-2012 at 20:43 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19681 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
De der frekvenser er bare endnu et tal i specifikationsæset - de siger intet om, hvor god en billedgengiver fjernsynet er. På den anden side, bekymrede du dig om billede kiggede du næppe på Samsung LCD tv. Klaus |
||
![]() |
||
|
Hej Klaus, og tak for svaret :) Nu er jeg ny på der her forum. (fik anbefalet det af en ven). Men er det ikke LED tv jeg har kigget på her? Ellers så har jeg da godt nok fået rodet rundt på nogen forkerte tv :)
|
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 18-Februar-2011 Location: Nordsjælland Status: Offline Points: 3805 |
|
LED tv er LCD, blot med en anden belysning af lcd panelet.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
|
Okay tak, jeg bliver da klogere og klogere :)
Jeg har er bare faldet for Samsungs's design. Der hvor jeg er i tvivl nu er hvilket af de to tv jeg har linket til der er mest værd? Som sagt, 3D betyder ikke det store for mig.
|
||
![]() |
||
|
Der er lige kommet et ekstra tv på bordet. Håber på lidt vejledning her :)
|
||
![]() |
||
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-November-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 1179 |
|
Jeg havde tjekket et GT30 ud i stedet.
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2698705/TV/Panasonic-Viera-TX-P42GT30E-Sammenlign-Priser Blandt toppen af poppen i 2011 og er det vel stadig i 2012, hvis vi snakker rå billedkvalitet. =) Bemærk du får 2" ekstra som IMO gør en del - 40" er altså ret småt. Edited by Vistrup - 20-April-2012 at 17:33 |
||
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
||
![]() |
||
|
Tak for svaret. Vistrup :)
Jeg er bare ikke meget for Panasonics design. Det betyder også noget for mig. Jeg har en 32" lige nu så 40-42" er de jeg er ude i. Jeg kan se at UE40D6207 har DVB-T2 tuner men det har UE40D6505 ikke? Vil det betyde noget på længere sigt? jeg får signal fra Den lokale antenneforening der styres af Yousee. |
||
![]() |
||
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-November-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 1179 |
|
Helt ok :) gt30 er IMO en rigtig flot skærm. Ligner ikke reklame billederne. Men det er jo en smagssag.
|
||
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
||
![]() |
||
|
Jeg har kigget lidt videre på nettet og er gået væk fra Samsung nu. Jeg synes hele tiden jeg skulle vælge noget til eller fra hvis jeg skulle have noget fra dem i en overkommelig prisklasse for mit vedkomne.
I stedet har jeg fundet frem til disse tre: Nr 1. Sony http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KDL40HX723BAE/sony-40-3d-led-tv-kdl-40hx723 Nr 3. Philips http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Philips/Philips-42-LED-TV-42PFL4007T--01101200260(Purchase_Other_DS) Efter hvad jeg kan læse mig frem til, så får jeg mest for pengene ved at købe nr 2. Men det kunne være meget rart at høre nogen med mere forstand på det. Nr1 og nr2. Nr 3 kan det samme, men er en 42".
Edited by Tuppe - 20-April-2012 at 20:36 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19681 |
|
Jeg forstår simpelthen ikke at det er så vigtigt at fjernsynet et smukt når de er slukket? For mit vedkommende er der kun en ting der tæller og det er billedet jeg skal se på, når fjernsynet er tændt.
men sådan er vi så forskellige.......... Klaus |
||
![]() |
||
|
Glem Philips deres fejlrate er omend endnu højere end Samsungs.
Klaus |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |