|
Indstillinger til Panasonic p50ut30y |
Post Reply ![]() |
Author | ||
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Joined: 25-Maj-2007 Status: Offline Points: 1059 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 16-Maj-2012 at 22:08 |
|
Hej!
Nu har mit tv efterhånden kørt i 200 timer, og jeg har ledt efter steder hvor jeg kan finde nogle indstillinger i stil med dem der er i recordere.dks test... Er der nogen der ved om det findes? Har googlet uden held. Og jeg har simpelthen ikke nok teknisk snilde til at gøre det selv... /Rolf
|
||
![]() |
||
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Joined: 25-Maj-2007 Status: Offline Points: 1059 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
20 visninger og ingen der har en idé?
|
||
![]() |
||
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Joined: 30-April-2012 Location: mesinge/fyn Status: Offline Points: 383 |
|
hvis der er en htx profil er det ikke helt skævt at bruge den, og ellers vil jeg gætte på at du kan bruge de samme indstillinger som bliver skitseret i flatpanels.dk test af gt30y. men må indrømme at jeg ikke ved om der er væsentlig forskel på de 2 modeller.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 19-Juni-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 6691 |
|
Tænk har en gør-det-selv vejledning på deres hjemmeside. Det kan gøres uden andet udstyr.
Citat Tænk: Gå ind i billedmenuen. Notér indstillingerne i tilfælde af, at du vil tilbage. Slå alle billedoptimeringsfunktioner fra.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 19-Juni-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 6691 |
|
Desuden skal skarphed skrues helt eller næsten helt ned.
Det korte af det lange er, at du kommer ret langt, hvis du slår alle billedforbedringer og skarphed fra, og bruger Film eller THX profil.
Edited by Brixen - 18-Maj-2012 at 10:51 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Det er 2 forskellige paneler... Havde ellers overvejet idéen :)
|
||
![]() |
||
|
Det lyder faktisk som en udemærket idé. Jeg vil forsøge mig med den i aften, når jeg ikke har så meget spejleffekt :) Tak for rådet
|
||
![]() |
||
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 26-April-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 1759 |
|
Hvis du har Star Wars på DVD, (den med Podracer-scenen) er der i menuen en THX OPTIMIZER hvormed du kan justere billede og lyd.
Jeg ved ikke om den også er på Blu-Ray udgaven Edited by Ning - 19-Maj-2012 at 15:13 |
||
Ning
|
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Joined: 18-Juni-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 1998 |
|
Nu ved jeg ikke om du refererer specifikt til den omtalte model eller om du udtaler dig generelt, men hvad skarphed angår er der utroligt meget forskel på hvad den "rigtige" indstilling er, så man kan ikke generelt anbefale at skrue helt, eller næsten helt ned. Mit Panasonic Plasma står så godt som det kan på standardindstillingen (lige i midten). Min projektor er også eget tæt på at være bedst på standardindstillingen. Både TVet og Projektoren ser skrækkelige ud med skarphed i bund. I praksis er det bedst at bruge et testillede der er lavet til formålet og stille skarpheden sådan at der lige præcis ikke laves unoder i billedet. Det er for det meste meget nemt at se hvornår det sker. MVH
Edited by tvkartoffel - 19-Maj-2012 at 15:59 |
||
![]() |
||
|
Det er generelt, det jeg skriver om skarphed. Mit eget Panasonic V10 står på 2, og det er stillet efter en test blu-ray. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Joined: 18-Juni-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 1998 |
|
Og "2" er næsten helt i bund?
Jeg kan self ikke udtale mig om at hvorvidt det er rigtigt på dit TV, men jeg har set den anbefaling på mange fora og den passer, efter min mening, ikke det mindste på noget af det jeg har prøvet det på. Tvært i mod faktisk. AT det passer på dit TV er heller ikke det samme som at det er rigtigt på et andet. MVH
Edited by tvkartoffel - 19-Maj-2012 at 16:31 |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |