|
genskin/reflektioner i skærmen |
Post Reply ![]() |
Page 123 4> |
Author | |
scouzer ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 06-Februar-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 165 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 24-April-2012 at 14:32 |
Jeg er lige flyttet i et nyt hus og til min store ærgelse så har jeg meget svært ved at se tv om dagen, da der er utrolig meget genskin på skærmen. Desværre er huset indrettet så jeg ikke rigtig kan flytte rundt på hvor skærmen står. Nogen som har nogle gode råd til hvad man kan gøre???
|
|
Kenneth
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Joined: 24-Oktober-2007 Location: Hillerød, DK Status: Offline Points: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilket tv taler vi om?
Men et bud lige til højrefoden: mørklægningsgardiner ;) |
|
![]() |
|
scouzer ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 06-Februar-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 165 |
jeg har tænkt på det med mørklægningsgardiner, men det vil bare være lidt noget bøvl.
Det er et Panasonic TH-42PZ81FV plasma tv Edited by scouzer - 24-April-2012 at 14:48 |
|
Kenneth
|
|
![]() |
|
men jeg har tænkt på om det ikke er muligt at købe et filter man kan sætte på skærmen som kan tage det meste af det???
|
|
Kenneth
|
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 26-Juli-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 398 |
Hvis du skal have en anden overflade, så skal du nok have et nyt tv! På mit Sony, er der en mat overflade, som formindsker genskin en hel del, men om det stadig er udbredt er jeg ikke klar over - mit tv er efterhånden 5 år gammelt!
Nu kan mindre end deciderede mørklægningsgardiner gøre det - selv et hvidt gardin kan gøre underværker. |
|
![]() |
|
vi har allerede hvide lammeler og det hjælper ikke det store
|
|
Kenneth
|
|
![]() |
|
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 26-April-2012 Location: kbh Status: Offline Points: 455 |
Du kan prøve, at tippe tv'et let bagover sådan at du ikke kan se vinduerne som spejlbillede, hvis det står modsat vinduerne.
![]() Edited by javilha - 02-Maj-2012 at 11:18 |
|
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|
![]() |
|
Mikael nielsen ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 05-Maj-2012 Location: Kbh Status: Offline Points: 130 |
Er der genskin i alle plasma skærme? Har lige betsilt en panasonic 42st50 og frygter lidt at genskin måske er et problem da jeg har et stor viniduesparti der køre skrådt der hvor skærmen skal stå. hvis det er mehget slemt kunne jeg godt overveje at levere det tilbage igen...
|
|
![]() |
|
Bananabot ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 11-August-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 106 |
Jeg har et Panasonic 37x10 placeret overfor et stort vindueparti, hvilket resulterer i store gener mht. genskin. Mit næste tv bliver et LED i håb om at det vil minimere problemet en smule. Jeg er i hvert fald kommet til den konklusion at fordelene (marginalt bedre billede) ved plasma ikke opvejer for ulemperne (genskin, strømforbrug) hvad angår mine behov.
Edited by Bananabot - 16-Maj-2012 at 10:50 |
|
![]() |
|
Mikael nielsen ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 05-Maj-2012 Location: Kbh Status: Offline Points: 130 |
Ja, det overvjedede jeg også efter at have læst tråden, men en anden bruger nævner at et hvidt gardin vil tage meget af genskindet så krydser finger ellers må jeg investere i et mørkelægningsgardin.
ville jo være lidt ærgeligt at sende det tilbage pga det...
|
|
![]() |
|
Bananabot ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 11-August-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 106 |
Det handler jo om ens behov. Hvis du som jeg ser en del tv i de lyse timer (fodbold i weekenden) er plasma måske ikke lige sagen. Er du derimod film-aficionado og går meget op i billedekvalitet er plasma nok et bedre valg. Personligt synes jeg det er irriterende at skulle mørklægge hele stuen, bare for at se en smule bold i en tålelig kvalitet. I øvrigt har jeg ved selvsyn måtte konstatere at billedekvaliteten på de seneste LED'er er fuldt tilfredsstillende for mine behov.
|
|
![]() |
|
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 26-April-2012 Location: kbh Status: Offline Points: 455 |
Desværre er det jo sådan, at en Plasma skærm jo er et glas produkt. Selve plasma cellerne er af glas + der også er beskyttelses glas forrest. Så ligesom med et billederørs tv må man tage lidt forholds regeler i stuen for, at ungå, at man kan se alt i stuen som et spejlbillede i tv'et.
![]() |
|
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123 4> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |