recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Gennemgang i Go'Morgen Danmark
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Gennemgang i Go'Morgen Danmark

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Super bruger
Super bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote BeoBrian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Gennemgang i Go'Morgen Danmark
    Posted: 30-Maj-2012 at 00:11
Var nogen af jer tidligt oppe imorges? Jeg faldt over nedenstående link. Interessant med en ny vinkel på at gennemgå fladskærme på. Istedet for bare ren specifikations gennemgang. Men ok det er jo forskelligt hvad man godt vil vide om en fladskærm. Her er der ihvertfald ny info:

http://go.tv2.dk/morgentv/id-50731728.html
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Back to Top
Otto J View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Otto J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Maj-2012 at 08:35
Originally posted by BeoBrian BeoBrian wrote:

Var nogen af jer tidligt oppe imorges? Jeg faldt over nedenstående link. Interessant med en ny vinkel på at gennemgå fladskærme på. Istedet for bare ren specifikations gennemgang. Men ok det er jo forskelligt hvad man godt vil vide om en fladskærm. Her er der ihvertfald ny info:

I hvert fald interessant at gennemgå TV uden at nævne billedkvalitet med et ord... Måske siger det noget om at den brede befolkning efterhånden betragter billedkvaliteten i de forskellige TV som "god nok" (ikke at JEG er enig Wink), mens det i stigende grad er lydkvaliteten folk beklager sig over. Det synes jeg er en interessant udvikling.

I det hele taget er det et interessant fænomen, at forskellige egenskaber først bliver et salgs-argument når standarden er dårlig: Sort-niveau var for eksempel ikke noget man talte nævneværdigt om på billedrørs-tv, det blev først et salgsargument da standarden blev sænket, med introduktionen af LCD og plasma (som havde dårligt sort dengang). Tilsvarende med lyd, i "gamle dage" var det en sekundær ting for de fleste mennesker, man antog at lyden var "god nok", det plejer den jo at være - men det er den bare ikke længere. De fleste producenter vælger så at konkurrere på sound bars i stedet for at bygge god lyd ind i tv'ene, men ikke desto mindre er det et emne der har stigende interesse for hr og fru danmark. For få år siden var det sådan når jeg talte med venner og familie, at de spurgte "kan det virkelig passe at jeg synes billedet var bedre på det gamle fjernsyn", når de havde købt nyt. Nu er standard-kommentaren "lyden er godt nok ringe i vores nye fladskærm, kan man ikke gøre noget ved det?".

Mht. stil-diskussionen i udsendelsen, så synes jeg det er lidt synd at det var en Loewe ID de havde med i studiet, jeg ville gerne have set ham design-eksperten kalde Beoplay V1 for "modigt design", med en Loewe Connect stående ved siden af... 
Back to Top
Raum View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Raum Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Maj-2012 at 10:30
Det handlede jo KUN om design og features.
Det blev kort nævnt at panelerne var rimeligt ens og derfor kæmper de to fjernsyn om at være mest trendy.

Sådan køber mange mennesker jo TV og fred være med det.

Andre køber jo også BMW og Mercedes istedet for en fin Opel, hvor man kan få alle de samme features for mindst 1/3- af prisen.......

Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Maj-2012 at 13:08
.

Edited by Kampus - 30-Maj-2012 at 13:09
Back to Top
Otto J View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Otto J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Maj-2012 at 13:14
Originally posted by Raum Raum wrote:

Andre køber jo også BMW og Mercedes istedet for en fin Opel, hvor man kan få alle de samme features for mindst 1/3- af prisen.......

Det synes jeg nu ikke er en fair analogi. Oplevelsen af et produkt indeholder en del mere end mængden af features - kvalitets-oplevelsen i BMW og Mercedes er altså en anden.
Back to Top
Raum View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Raum Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Maj-2012 at 13:55
Originally posted by Otto J<span =GRcorrect id=GRmark_c9eb5b7b477126eaf98f35039ff5c8c47f927bd8_:0 grphrase=c9eb5b7b477126eaf98f35039ff5c8c47f927bd8 gr=1> Otto J wrote:

Det synes jeg nu ikke er en fair analogi. Oplevelsen af et produkt indeholder en del mere end mængden af features - kvalitets-oplevelsen i BMW og Mercedes er altså en anden.

Og kvalitetsoplevelsen i et B&O er vel også større end i et Panasonic/samsung?
Syns nu det er fair nok...
Back to Top
pipper View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pipper Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Maj-2012 at 19:08
Jeg syntes bestemt ikke om B&O's design.

Det minder lidt om et Denver for 5 år siden.
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Maj-2012 at 19:25
B&O TV'et blev rost for at gå nye veje i design uden at gå på kompromis med kvaliteten. "TV'ets rå design henvender sig til det lidt yngre publikum med minimalistisk smag i indretning, og er prissat så det forhåbentlig tiltaler dette nye publikum. Samme filosofi som den nye Beolit højttaler".

Jeg håber de har fat i det helt rigtige, så vi også i fremtiden kan bryste os af at ha' en ren dansk AV virksomhed.
Back to Top
Otto J View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Otto J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Maj-2012 at 19:40

Og kvalitetsoplevelsen i et B&O er vel også større end i et Panasonic/samsung?
Syns nu det er fair nok...

Jeg tror jeg misforstod pointen i dit indlæg, vi er vist enige.
Back to Top
Otto J View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Otto J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Maj-2012 at 19:59
Originally posted by Kampus Kampus wrote:

B&O TV'et blev rost for at gå nye veje i design uden at gå på kompromis med kvaliteten. 

Der er to problemer i det nye B&O TV: For det første, så er det lodret forkert at de er "gået nye veje i design". Nye veje ifht. B&O's egne tidligere produkter, jo. Nye veje i forhold til markedet? Nej. Enten har de bevidst kopieret Loewe (og det tvivler jeg på), eller også har de simpelthen ikke været bevidste om Loewe Connect - hvilket for det første betyder at de er et år bagud i deres design-sprog (hvilket alt andet lige er en katastrofe for et design-drevet firma), for det andet at de er totalt blinde for hvad der sker i resten af markedet.

Derudover, så er der dét med "uden at gå på kompromis med kvaliteten". I forhold til hvad? INGEN af de omtaler der har været indtil nu, har været ret meget inde på billedkvaliteten. Lars har nævnt at det er "ikke usædvanligt" eller noget i den stil, det er det nærmeste vi kan komme det. Men er det BV8 billedkvalitet, BV10 billedkvalitet, BV7 billedkvalitet - eller noget helt fjerde? Det er der ingen der har udtalt sig om endnu (og jeg har ikke selv taget tiden til at kigge seriøst på ét med egne øjne endnu). Det bliver interessant når/hvis de seriøse anmeldere kaster det kritiske blik på det. Men dette er mere interessant fra nørdens synspunkt, det er langt mere problematisk for B&O på sigt, at de halter bagud på design frem for at sætte nye standarder. Jeg har ofte syntes at et nyt B&O produkt ikke var pænt, nogle gange for at ændre mening når det får lidt tid. Men det har sjældent været med en følelse af "det har vi jo set før". Problemet i V1 designet er ikke om det er pænt eller ej, men at det er set før.

Jeg synes iøvrigt design-ekspertens talefejl i udsendelsen er meget symptomatisk - "Apple, undskyld - B&O har valgt det hvide formsprog" (løst citeret). Det er nemlig hovedet på sømmet, B&O har IKKE formuleret et nyt designsprog med Beoplay V1, de scrambler og klæber sig fast på formsprog og funktionaliteter der allerede eksisterer. Dét de står tilbage med, er design fra Loewe, og smart-tv funktionalitet fra Apple. Og så iøvrigt en surround-processor, der virker temmeligt malplaceret i et TV som B&O selv udtaler ikke er rettet mod hjemmebiografer.

Det er med andre ord ganske enkelt ikke et tv der indeholder de elementer som B&O er kendt for. Det er delvist undskyldt, så længe det er "Beoplay" brandet og ikke det "rigtige" B&O brand det drejer sig om - spørgsmålet er så om kunderne vil lave den skilning mellem de to brands, som B&O godt kunne tænke sig.
Back to Top
BeoBrian View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote BeoBrian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Maj-2012 at 10:04
Originally posted by Otto J Otto J wrote:

Originally posted by Kampus Kampus wrote:

B&O TV'et blev rost for at gå nye veje i design uden at gå på kompromis med kvaliteten. 

Der er to problemer i det nye B&O TV: For det første, så er det lodret forkert at de er "gået nye veje i design". Nye veje ifht. B&O's egne tidligere produkter, jo. Nye veje i forhold til markedet? Nej. Enten har de bevidst kopieret Loewe (og det tvivler jeg på), eller også har de simpelthen ikke været bevidste om Loewe Connect - hvilket for det første betyder at de er et år bagud i deres design-sprog (hvilket alt andet lige er en katastrofe for et design-drevet firma), for det andet at de er totalt blinde for hvad der sker i resten af markedet.
Jeg er selvfølgelig ikke enig med dig Otto, men det kan du sige at det skal jeg være. Men jeg er ret sikker på, når du ser V1 i virkeligheden vil du ikke kunne se ret mange ligheder med Loewes TV udover stellet på den stand som er lavet til Loewe Connect. Men ligheden er nærmest det samme som at alle biler er ens fordi de har 4 hjul og er firkantede.
Vi er de første til at bruge stål som form til TV'et, som så er Epoxy malet hvid eller sort. Dernæst har designeren ønsket at håndværket skulle være en del af designet, så ved det meget industrielle design valg, hvor samlingerne er synlige, hver skrue er nøje udvalgt, er for at skabe det mere rå design look end vi normalt ser. Så det er skam nye veje at gå i så rå en retning.

Derudover, så er der dét med "uden at gå på kompromis med kvaliteten". I forhold til hvad? INGEN af de omtaler der har været indtil nu, har været ret meget inde på billedkvaliteten. Lars har nævnt at det er "ikke usædvanligt" eller noget i den stil, det er det nærmeste vi kan komme det. Men er det BV8 billedkvalitet, BV10 billedkvalitet, BV7 billedkvalitet - eller noget helt fjerde? Det er der ingen der har udtalt sig om endnu (og jeg har ikke selv taget tiden til at kigge seriøst på ét med egne øjne endnu). Det bliver interessant når/hvis de seriøse anmeldere kaster det kritiske blik på det. Men dette er mere interessant fra nørdens synspunkt, det er langt mere problematisk for B&O på sigt, at de halter bagud på design frem for at sætte nye standarder. Jeg har ofte syntes at et nyt B&O produkt ikke var pænt, nogle gange for at ændre mening når det får lidt tid. Men det har sjældent været med en følelse af "det har vi jo set før". Problemet i V1 designet er ikke om det er pænt eller ej, men at det er set før.
Billedkvalitet kan gå hen og blive et spørgsmål om smag, men vi kan sige at vi er gået lige så seriøst til teknikken som med vores øvrige produkter, og har endda tilføjet en Film-mode indstillingen hvor farverne er kalibreret til D65. Denne indstilling kan du så tildele en kilde, så når du eksempelvis tænder for din Blu-Ray, så vil TV'et vælge Film-Mode, men når du ser almindeligt TV, vil den ikke.

Jeg synes iøvrigt design-ekspertens talefejl i udsendelsen er meget symptomatisk - "Apple, undskyld - B&O har valgt det hvide formsprog" (løst citeret). Det er nemlig hovedet på sømmet, B&O har IKKE formuleret et nyt designsprog med Beoplay V1, de scrambler og klæber sig fast på formsprog og funktionaliteter der allerede eksisterer. Dét de står tilbage med, er design fra Loewe, og smart-tv funktionalitet fra Apple. Og så iøvrigt en surround-processor, der virker temmeligt malplaceret i et TV som B&O selv udtaler ikke er rettet mod hjemmebiografer.
Surround-processor fordi vi ønsker at give kunderne den mulighed. Men du kan jo bare bruge stikkene på en helt anden måde, eksempelvis placere nogle højttalere rundt i din bolig, og så kan du sende lyd til de respektive rum, så en form for multi-rums løsning. Den smart-tv funktion der ligger i V1, får du ikke med en Apple-TV, men sætter du et Apple-TV på, kan du selvfølgelig drage nytte af leje/køb af film.

Det er med andre ord ganske enkelt ikke et tv der indeholder de elementer som B&O er kendt for. Det er delvist undskyldt, så længe det er "Beoplay" brandet og ikke det "rigtige" B&O brand det drejer sig om - spørgsmålet er så om kunderne vil lave den skilning mellem de to brands, som B&O godt kunne tænke sig.
Tja det ses idag indenfor flere brancher. Især tøjbranchen har taget ideen om et sub-brand til sig. Dolche Gabbana har D&G, DonnaKaren har DKNY, Marc Jacobs har Made By Marc Jacobs osv. det handler simpelthen om at møde et andet publikum, men møde dem i øjenhøjde.
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Back to Top
Emilos88 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Emilos88 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Maj-2012 at 13:54
Nu har jeg haft meget erfaring med Loewe connect, så jeg er klar over dens design oplevelse, og samlekvalitet, derimod har jeg kun haft godt 10 min, med beoplays V1, men der er så få sammenligninger med de to produkter, at når jeg ser nogen mene noget andet, må det være fordi de ikke har set de to tv i virkeligheden.

Bare det med hvad rammen er lavet af, og det rå look som B&O har frembragt i deres nye model, gør at den adskiller væsentlig fra alt hvad jeg har set før. Den har slet ikke de konservative former som Loewe bruger.

Desuden for man også oplevelsen af, at V1 er ganske slank, med den kraftige vinkel bag på, ganske godt tænkt.

Noget andet jeg bed mærke i, var at betragtningsvinklerne var ganske fornuftig på V1, det er noget jeg kan lide at se :)
Get HIFI or die trying c",
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.