|
Sony KDL-40HX755 |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
RKornbek ![]() Ny bruger ![]() ![]() Joined: 14-Juni-2012 Status: Offline Points: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 14-Juni-2012 at 10:28 |
|
Hej Alle.
Jeg har længe været på udkig efter et nyt lækkert tv. Var ude i elgiganten for kort tid siden og faldt over Sony KDL-40HX755 (elgiganten har så valgt at kalde det KDL-40HX75G for at skjule produktets sande identitet :/, men det er en hel anden snak!) Uden at have særligt meget styr på det fremstår det som et rigtigt flot og skarpt tv. Da jeg aldrig har været en stor expert indenfor tv o.l. har jeg efterfølgende prøvet at finde nogle anmeldelser/test af fjernsynet uden det store held. Jeg vil derfor høre om nogle herinde kender til fjernsynet og evt. har nogle meninger om modellen? Gerne også en henvisning, hvis nogle kender til en test af tv'et. På forhånd tak. Mvh. Rasmus |
||
![]() |
||
The_Unforgiven ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 20-Oktober-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 450 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Google det eller tjek Flatpanels.
Jeg har sat det op for en bekendt og må sige jeg blev positivt overrasket . Var dog en 46 , men stadig det samme , he he Kan varmt anbefales. Stein
|
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 15-Februar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 4172 |
|
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXL42DT50Y/panasonic-42-3d-led-smart-tv-tx-l42dt50y
Har du sammenlignet med Panasonics nye LED, de har virkelig flyttet sig fra sidste serie.
|
||
SVP03
|
||
![]() |
||
RKornbek ![]() Ny bruger ![]() ![]() Joined: 14-Juni-2012 Status: Offline Points: 8 |
|
Har selfølgelig googlet det som det første. Men det der mest kommer frem er tyske kommentare som virker ubegrundede. Så jeg tænkte at herinde ved folk i det mindste hvad de snakker om virker det til :) eller har i hvert fald en velbegrundet holdning til tingene! Men det lyder nice. Det er jeg glad for at høre. Tak for feedback |
||
![]() |
||
|
Kender ikke det store til Panasonic må jeg erkende. Har kun lusket lidt rundt i elgiganten hvor Sony HX755 fangede min opmærksomhed med det samme. Men hvis jeg kommer forbi igen kan det da være jeg skal give det et kig. Tak for feedbacken. |
||
![]() |
||
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Joined: 27-April-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 1397 |
|
Prøv evt også at kigge på modellen over, Sony HX850
Den har nemlig fået supergode anmeldelser f.eks her:
Her er iøvrigt en anmeldelse af HX755
Og HX853 (fra samme site)
Så du kan sammenligne lidt.
|
||
![]() |
||
|
Sådan noget som det der var jeg slet ikke i stand til at finde! mange tak :) det ser dog ud til at det ikke har fået særligt god feedback ifl. disse undersøgelser. Dog må jeg med det samme erkende at de 2 storebrødre ligger uden for mit budget. De koster alligevel flere tusinde mere en 755'eren. Er 753'eren stort set identisk med 755'eren eller hvordan siden det er det fjernsyn du har linket til? |
||
![]() |
||
|
Tilgengæld faldt jeg over dette i min søgen :)
http://www.digitalversus.com/tv-television/philips-40pfl8606h-p12066/test.html Det har scoret toppoint i den hjemmesides undersøgelser. Det slår mig bare at det Dynamisk kontrastforhold er 500000:1 hvor sony 755 ligger på det dobbelte |
||
![]() |
||
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Joined: 02-Januar-2008 Location: København, DK Status: Offline Points: 769 |
|
Den eneste forskeld, er at 755 har DVB-C2 tuner. Er dog kun aktiveret hvis man vælger Deutchland som land, så nytteværdien herhjemme er nok tvivlsom. J |
||
![]() |
||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Joined: 03-December-2005 Location: Kolding Status: Offline Points: 2074 |
|
De har også været noget af det værste lort i lang tid. At de har flyttet sig en del siden sidste år er da fint. Men de når altså ikke den Sony trådstarter spørger om . Køb du bare en Sony HX755. Du bliver ikke skuffet. |
||
![]() |
||
højspænding ![]() Ny bruger ![]() Joined: 01-Maj-2010 Status: Offline Points: 3 |
|
Du vil ikke fortryde, hvis du køber dette tv. Virkelig noget af det bedste billede jeg længe har set og er meget tilfreds ( HX755 46 tommer )
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Joined: 14-Maj-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 2247 |
|
Nytteværdien af DVB-C2 lige nu er 'NUL', da DVB-C2 ikke anvendes i Danmark. Men det er vel overvejende muligt, at der kommer ny firmware den dag youSee og/eller Stofa begynder med DVB-C2. Det burde være påbudt, at alle nye tv der sælges skulle have DVB-C/C2/T/T2 eller være påklistret en stor grim mærkat med teksten 'gammel standard' eller lignende. Der er næppe 25 kr i ekstra produktionspris. Lars ![]() Edited by reslfj - 17-Juni-2012 at 19:23 |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |