recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Sony KDL-40HX755
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Sony KDL-40HX755

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RKornbek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sony KDL-40HX755
    Posted: 14-Juni-2012 at 10:28
Hej Alle.
Jeg har længe været på udkig efter et nyt lækkert tv.
Var ude i elgiganten for kort tid siden og faldt over Sony KDL-40HX755 (elgiganten har så valgt at kalde det KDL-40HX75G for at skjule produktets sande identitet :/, men det er en hel anden snak!)
Uden at have særligt meget styr på det fremstår det som et rigtigt flot og skarpt tv.
Da jeg aldrig har været en stor expert indenfor tv o.l. har jeg efterfølgende prøvet at finde nogle anmeldelser/test af fjernsynet uden det store held.
Jeg vil derfor høre om nogle herinde kender til fjernsynet og evt. har nogle meninger om modellen?
Gerne også en henvisning, hvis nogle kender til en test af tv'et.
På forhånd tak.

Mvh. Rasmus
Back to Top
The_Unforgiven View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote The_Unforgiven Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Juni-2012 at 11:02
Google det eller tjek Flatpanels.
Jeg har sat det op for en bekendt og må sige jeg blev positivt overrasket .
Var dog en 46 , men stadig det samme , he he
Kan varmt anbefales.

Stein
Back to Top
SVP03 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SVP03 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Juni-2012 at 11:07
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXL42DT50Y/panasonic-42-3d-led-smart-tv-tx-l42dt50y
Har du sammenlignet med Panasonics nye LED, de har virkelig flyttet sig fra sidste serie.
SVP03
Back to Top
RKornbek View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RKornbek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Juni-2012 at 12:13
Originally posted by The_Unforgiven The_Unforgiven wrote:

Google det eller tjek Flatpanels.
Jeg har sat det op for en bekendt og må sige jeg blev positivt overrasket .
Var dog en 46 , men stadig det samme , he he
Kan varmt anbefales.

Stein

Har selfølgelig googlet det som det første. Men det der mest kommer frem er tyske kommentare som virker ubegrundede. Så jeg tænkte at herinde ved folk i det mindste hvad de snakker om virker det til :) eller har i hvert fald en velbegrundet holdning til tingene!
Men det lyder nice. Det er jeg glad for at høre. Tak for feedback
Back to Top
RKornbek View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RKornbek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Juni-2012 at 12:17
Originally posted by SVP03 SVP03 wrote:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXL42DT50Y/panasonic-42-3d-led-smart-tv-tx-l42dt50y
Har du sammenlignet med Panasonics nye LED, de har virkelig flyttet sig fra sidste serie.

Kender ikke det store til Panasonic må jeg erkende. Har kun lusket lidt rundt i elgiganten hvor Sony HX755  fangede min opmærksomhed med det samme. Men hvis jeg kommer forbi igen kan det da være jeg skal give det et kig.
Tak for feedbacken.
Back to Top
filmfreak View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote filmfreak Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Juni-2012 at 13:43
Prøv evt også at kigge på modellen over, Sony HX850
Den har nemlig fået supergode anmeldelser f.eks her:

Her er iøvrigt en anmeldelse af HX755

Og HX853 (fra samme site)

Så du kan sammenligne lidt.

Back to Top
RKornbek View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RKornbek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Juni-2012 at 14:58
Originally posted by filmfreak filmfreak wrote:

Prøv evt også at kigge på modellen over, Sony HX850
Den har nemlig fået supergode anmeldelser f.eks her:

Her er iøvrigt en anmeldelse af HX755

Og HX853 (fra samme site)

Så du kan sammenligne lidt.

Sådan noget som det der var jeg slet ikke i stand til at finde! mange tak :)
det ser dog ud til at det ikke har fået særligt god feedback ifl. disse undersøgelser.
Dog må jeg med det samme erkende at de 2 storebrødre ligger uden for mit budget.
De koster alligevel flere tusinde mere en 755'eren.
Er 753'eren stort set identisk med 755'eren eller hvordan siden det er det fjernsyn du har linket til?
Back to Top
RKornbek View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RKornbek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Juni-2012 at 15:11
Tilgengæld faldt jeg over dette i min søgen :)

http://www.digitalversus.com/tv-television/philips-40pfl8606h-p12066/test.html

Det har scoret toppoint i den hjemmesides undersøgelser.
Det slår mig bare at det Dynamisk kontrastforhold er 500000:1 hvor sony 755 ligger på det dobbelte
Back to Top
Jwin View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jwin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Juni-2012 at 17:31
Originally posted by RKornbek RKornbek wrote:

Er 753'eren stort set identisk med 755'eren eller hvordan siden det er det fjernsyn du har linket til?

Den eneste forskeld, er at 755 har DVB-C2 tuner. Er dog kun aktiveret hvis man vælger Deutchland som land, så nytteværdien herhjemme er nok tvivlsom.

J
Back to Top
pipper View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pipper Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Juni-2012 at 18:00
Originally posted by SVP03 SVP03 wrote:

De har også været noget af det værste lort i lang tid.
At de har flyttet sig en del siden sidste år er da fint.
Men de når altså ikke den Sony trådstarter spørger om .

Køb du bare en Sony HX755. Du bliver ikke skuffet.
Back to Top
højspænding View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote højspænding Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Juni-2012 at 15:27
Du vil ikke fortryde, hvis du køber dette tv. Virkelig noget af det bedste billede jeg længe har set og er meget tilfreds ( HX755 46 tommer )
Back to Top
reslfj View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote reslfj Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Juni-2012 at 19:23
Originally posted by Jwin Jwin wrote:

Originally posted by RKornbek RKornbek wrote:

Den eneste forskeld, er at 755 har DVB-C2 tuner. Er dog kun aktiveret hvis man vælger Deutchland som land, så nytteværdien herhjemme er nok tvivlsom.

J

Nytteværdien af DVB-C2  lige nu  er 'NUL', da DVB-C2 ikke anvendes i Danmark.  

Men det er vel overvejende muligt, at der kommer ny firmware den dag youSee og/eller Stofa begynder med DVB-C2.

Det burde være påbudt, at alle nye tv der sælges skulle have DVB-C/C2/T/T2  eller være påklistret en stor grim mærkat  med teksten 'gammel standard' eller lignende.   Der er næppe 25 kr i ekstra produktionspris.

Lars   Smile

Edited by reslfj - 17-Juni-2012 at 19:23
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.