recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Panasonic 50" GT30 Elendigt :-(
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Panasonic 50" GT30 Elendigt :-(

Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote iceman24 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Panasonic 50" GT30 Elendigt :-(
    Posted: 14-Juli-2012 at 17:37
Nu har jeg haft mit Pana 50" GT30 siden april

Jeg var egentlig meget glad for den indtil nu....

Det er min 5 plasma skærm og jeg har aldrig før haft problemer med Burn-in eller Rentation..

Dog vender mit GT30 rundt på det.. den virker ekstrem følsom overfor rentation speciel og jeg har desværre fået mildt burn-in...

hvis der f.eks. er noget hvidt tekst eller bare hvid i få minutter på skærmen kan jeg se rentation efter det i et godt stykke tid bagefter.. 

forleden dag så vi så TLC kanalen i godt 3 timer hvilket har resulteret i et TLC jeg svagt kan se i øverst højre hjørne..

synes det er utrolig der ikke skal mere til, det har aldrig været et problem med mine forrige plasma tv og jeg har endda passet på som jeg plejer i over 200 timer med nedsat kontrast osv... 

kan det være en fejl i panelet eller er det virkelig så ringe GT30 er ???

Heldigvis har jeg Fona store forsikring på den 
Back to Top
E.Larsen View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote E.Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Juli-2012 at 18:21
Originally posted by iceman24 iceman24 wrote:

Nu har jeg haft mit Pana 50" GT30 siden april

Jeg var egentlig meget glad for den indtil nu....

Det er min 5 plasma skærm og jeg har aldrig før haft problemer med Burn-in eller Rentation..

Dog vender mit GT30 rundt på det.. den virker ekstrem følsom overfor rentation speciel og jeg har desværre fået mildt burn-in...

hvis der f.eks. er noget hvidt tekst eller bare hvid i få minutter på skærmen kan jeg se rentation efter det i et godt stykke tid bagefter.. 

forleden dag så vi så TLC kanalen i godt 3 timer hvilket har resulteret i et TLC jeg svagt kan se i øverst højre hjørne..

synes det er utrolig der ikke skal mere til, det har aldrig været et problem med mine forrige plasma tv og jeg har endda passet på som jeg plejer i over 200 timer med nedsat kontrast osv... 

kan det være en fejl i panelet eller er det virkelig så ringe GT30 er ???

Heldigvis har jeg Fona store forsikring på den 

Du har været utrolig uheldig...en bytter
Jeg har aldrig haft omtalte problemer, på mine 5 Pana skærme
Back to Top
iceman24 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote iceman24 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Juli-2012 at 18:31
har heller aldrig haft en plasma skærm der har haft så stor problemer med retentation. jeg har faktisk aldrig haft burn-in før :-(

Back to Top
E.Larsen View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote E.Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Juli-2012 at 11:27

har heller aldrig haft en plasma skærm der har haft så stor problemer med retentation. jeg har faktisk aldrig haft burn-in før :-(

Man ved jo risikoen er der.
I starten er det vigtig ikke at køre for længe på den samme kanal
Efter ca. 300 timer skulle risikoen være noget mindre eller minimal.

Det er virkelig synd du er løbet ind i problemet, for det er en  god
skærm under normale forhold.

Læs de mange tråde i tidligere indlæg

.
Back to Top
hopgreve View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hopgreve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Juli-2012 at 11:38
Det lyder godt nok surt , som om at man skal passe mere på , ift de tidligere modeller uden 3DOuch....tør sgu snart ikke selv at skifte tv....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Juli-2012 at 11:48
Nu har jeg haft både VT30 og VT50, og jeg har ikke set antydningen af retension. Men indrømmet, jeg har passet rigtigt godt på de første 200 timer, og kan såmænd stadig finde på, at blæse billedet op i nogle minutter på grund af de fandens logoer Dead
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
iceman24 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote iceman24 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Juli-2012 at 11:55
Originally posted by E.Larsen E.Larsen wrote:

Man ved jo risikoen er der.
I starten er det vigtig ikke at køre for længe på den samme kanal
Efter ca. 300 timer skulle risikoen være noget mindre eller minimal.

Det er virkelig synd du er løbet ind i problemet, for det er en  god
skærm under normale forhold.

Læs de mange tråde i tidligere indlæg

.

Ja ved godt risikoen er der men jeg har som ved alle de andre plasma skærme jeg har haft passet meget godt på.. min har endda kørt godt over de hvertfald 300 timer.

synes bare det er voldsomt at noget der står der så kort tid, tager så langtid om at forsvinde. testede igen hvor et billede med en hvid ring stod på skærmen få minutter ca. 2-3 og det tog godt 5-6 timer inden det var forsvundet så vi ikke kunne se det igen.. det er sgu ikke normalt..

Igen hvis en skærm efter at ha kørt så mange timer ikke kan holde til at være på en kanal 3 timer så ser det sgu skidt ud..
Back to Top
iceman24 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote iceman24 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Juli-2012 at 11:57
Originally posted by Hother Hother wrote:

Nu har jeg haft både VT30 og VT50, og jeg har ikke set antydningen af retension. Men indrømmet, jeg har passet rigtigt godt på de første 200 timer, og kan såmænd stadig finde på, at blæse billedet op i nogle minutter på grund af de fandens logoer Dead

jeg har nu også passet rigtig godt på og taget alle de forhold som jeg gjorde ved tidligere skærme, lavere kontrast de første mange timer og zoom for at undgå logoer og break-in dvd...

hvad mener du med at blæse billedet op ??
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Juli-2012 at 12:14

jeg har nu også passet rigtig godt på og taget alle de forhold som jeg gjorde ved tidligere skærme, lavere kontrast de første mange timer og zoom for at undgå logoer og break-in dvd...

Blæse op, her mener jeg det samme som zoom.

Jeg synes dæleme mig at det er surt for dig, og jeg var vist nærmest gået i selvsving, hvis jeg havde oplevet det samme som duSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
iceman24 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote iceman24 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Juli-2012 at 12:18

Blæse op, her mener jeg det samme som zoom.

Jeg synes dæleme mig at det er surt for dig, og jeg var vist nærmest gået i selvsving, hvis jeg havde oplevet det samme som duSmile 

Ja det irretere mig også når vi sidder og ser tv...

men der er vist ikke meget andet at gøre end at kontakte Fona så må de sende den på værksted, lavede heldigvis forsikring på den så det skulle gerne dække det også.

men jeg vil stadig mene der er noget galt med skærmen det er helt absurt har ikke set noget ligende før på nogen plasma.. 

Back to Top
hellum View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hellum Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Juli-2012 at 12:36
byt lortet, jeg har samme skærm uden problemer, er super glad for min
Back to Top
ridderen View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ridderen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Juli-2012 at 12:45

jeg så wimbledon finale, og kan også stadig ane tv2 sport loget siden den dag :( og det er på min 55vt50

min gamle 42PZ80 var der ingen problemer

Edited by ridderen - 15-Juli-2012 at 12:49
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.