recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Internet Pana 65VT50Y , hvordan ?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Internet Pana 65VT50Y , hvordan ?

Post Reply Post Reply
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote E. Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Internet Pana 65VT50Y , hvordan ?
    Posted: 25-Juli-2012 at 08:20
Hej
Hvordan fungerer dette ?
Er der en der kan forklare mig hvordan man får f.eks Google
frem på skærmen ?
Jeg har indstillet Trådløs netværk og code, ok
Men der meldes fejl: angiv IP adr.
Hvorfor meldes dette , finder den ikke aut. denne ?

Kan man bruge sin bærbare pc som tastatur , trådløs?
Se det samme billede på skærmen som jeg har på pc.?
Det kunne jeg med tilkobling af HMDI kabel på G20.

Jeg har b.la købt VT50 fordi man kan bruge skærmen til at google
på. Så det er vigtig for mig at det fungerer.
Skal jeg købe noget for at komme igang ?
E.L.
Back to Top
sani View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sani Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Juli-2012 at 08:31
Jeg har en bekendt der bruger iphon som tastatur der fungere ok...
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Back to Top
E. Larsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote E. Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Juli-2012 at 09:08
Originally posted by sani sani wrote:

Jeg har en bekendt der bruger iphon som tastatur der fungere ok...

Tak.

Jeg vil hverken eje eller have Ipad i huset, en skrue uden ende.
Apple gør og afhængelige (syge),det sidste vel ikke bevist.

Hvordan kommer man igang uden det stads ?
E.L.
Back to Top
sani View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sani Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Juli-2012 at 09:16
Larsen vis du hevder iPad så vi du aldrig bruge dit ny TV til Google

På Samsungs tv er der muligt at bruge trodløs tastatur til Web , jeg ved ikke om der mulig på de ny Pana modeler ...

Har du en anden smartphon , der skal ikke være iphon hvis du ikke er glad for Apple ?
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Back to Top
Nick_S View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nick_S Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Juli-2012 at 09:44
Alle Logitech tastaturer virker til Panasonic TV.

De kan ikke tænde og slukke tv'et, men det meste andet kan styres derigennem. Og det kan naturligvis bruges på internetplatformen til at søge, skrive osv.

Og ellers kan alle Android og iOS enheder køre Viera Remote, hvori der også er et tastatur.
Back to Top
JeTex View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JeTex Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Juli-2012 at 09:56
Det giver normalt ikke problemer, at koble til på det tådløse net. I mit tilfælde, bad jeg tv'et søge efter trådløse net ( har 2 trådløse af slagsen ). Her markeres det net man vil bruge/tilslutte, og adgangskoden indtastes. Herefter tildeles pr. automatik ( i normale situationer ), en IP adresse til tv'et, og opkobling til nettet sker i løbet af få sekunder.
Hvis du "kun" ( normalt ), har en IP adresse ud af huset, skal dit netværk fordeles via en router med indbygget switch.
Du skal ikke bruget noget ekstraudstyr, for at dit tv kan komme på nettet.
Din webbrowser på tv'et ligger i Viera Connect, der skal bladres lidt i apps'ene, før du finder den.
De fleste trådløse Logitech tastaturer ( hvis ikke alle ), er kompatible med dit tv ( Panasonics egen udmelding ).

Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Back to Top
Rasmus Larsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rasmus Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Juli-2012 at 10:03
Originally posted by E. Larsen E. Larsen wrote:

Hvis du har købt den med det formål, så bliver du slemt skuffet. Selv hvis du får det trådløse internet til at fungere, så vil du hurtigt opdage, at internetbrowseren er meget ringe. Skaleringen er dårlig, tekst-fonte ændres, der mangler understøttelse af flere kodesprog og html og css-standarderne ser ikke ud til at blive læst korrekt - derfor ser hjemmesider ikke altid normale ud.

Hvis du alligevel vil prøve kræfter med det, så bør du få fat i Viera Remote-appen til enten Apples enheder eller Android-enheder. Den kan du bruge som tastatur. Du kan også søge direkte på telefonen og sende hjemmesiden op på den store skærm når du har klar.

Derudover så må jeg personligt sige, at jeg ikke kan forstå, hvorfor folk mener det er smart at kunne søge på hjemmeside på en en tv-skærm, hvor brugerfladen udgøres af eksterne enheder, der er dårligt egnede til at indtaste f.eks. tekst eller scrolle. I min optik skal skærmen være den passive enhed, der viser billeder og afspiller lyd. De aktive elementer skal flyttes ud i andre enheder og først sendes op på tv-skærmen, når man er klar til at læne sig tilbage.

Mht. dit trådløse internetproblem, så lyder det til at IP-adressen ikke kan findes. Det må betyde, at din router ikke tildeler denne - måske fordi tv'et ikke understøtter den autorisering, som routeren bruger til din kode. Prøv eventuelt at skift til en anden autorisering inde i indstillingerne for routeren.

Edited by Rasmus Larsen - 25-Juli-2012 at 10:04
Back to Top
E. Larsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote E. Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Juli-2012 at 12:14
Originally posted by Rasmus Larsen Rasmus Larsen wrote:

Originally posted by E. Larsen E. Larsen wrote:

Hvis du har købt den med det formål, så bliver du slemt skuffet. Selv hvis du får det trådløse internet til at fungere, så vil du hurtigt opdage, at internetbrowseren er meget ringe. Skaleringen er dårlig, tekst-fonte ændres, der mangler understøttelse af flere kodesprog og html og css-standarderne ser ikke ud til at blive læst korrekt - derfor ser hjemmesider ikke altid normale ud.

Hvis du alligevel vil prøve kræfter med det, så bør du få fat i Viera Remote-appen til enten Apples enheder eller Android-enheder. Den kan du bruge som tastatur. Du kan også søge direkte på telefonen og sende hjemmesiden op på den store skærm når du har klar.

Derudover så må jeg personligt sige, at jeg ikke kan forstå, hvorfor folk mener det er smart at kunne søge på hjemmeside på en en tv-skærm, hvor brugerfladen udgøres af eksterne enheder, der er dårligt egnede til at indtaste f.eks. tekst eller scrolle. I min optik skal skærmen være den passive enhed, der viser billeder og afspiller lyd. De aktive elementer skal flyttes ud i andre enheder og først sendes op på tv-skærmen, når man er klar til at læne sig tilbage.

Mht. dit trådløse internetproblem, så lyder det til at IP-adressen ikke kan findes. Det må betyde, at din router ikke tildeler denne - måske fordi tv'et ikke understøtter den autorisering, som routeren bruger til din kode. Prøv eventuelt at skift til en anden autorisering inde i indstillingerne for routeren.

Hej Rasmus:
Citat:
Hvis du har købt den med det formål, så bliver du slemt skuffet...
Svar:
Nej,det er ikke en pc skærm jeg har købt, enig.

Jeg har brugt min bærbare pc og koblet denne til GT30 skærm via HMDI kabel.
Jeg ser nu det samme billede på TV-fladskærmen som jeg ser på min PC skærm.
Går f.eks på Google og ser på rejser sammen med venner og mange andre ting.
Det jeg havde håbet var at jeg kunne blive fri for et langt HNDI kabel
liggende på gulvet, altså en trådløs løsning.
Det var dette der var vigtig for mig.

Vidste godt at Pana internet-funktionen var sølle, det har du vist også
nævnt i din test.

E.L.
Back to Top
sani View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sani Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Juli-2012 at 12:40
jeg ser to muligheder til der du er på jagt after hvis du skal være fri for lange hdmi kabel.

1. at du anskafer dig aple tv og så en mac hvor du køre "spajlig" af dit pc skærm på tv... men da du ikke vil bruge apple da du er bange for af blive "syg" af den så er den løsning ubrulig for dig...

2. at du anskafer dig et tablet fra apple eller fra en anden tablet med android (hvis de kan snakker sammen med pana) og "smider" skærm indhold trådlos på dit TV

3. der kan være nogen kender en løsning nr 3 som jeg ikke har navnt

men der bliver svær hvis du er generelt modstander af apples produkter eller tablets og smartphons generelt fra andre producenter
Back to Top
E. Larsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote E. Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Juli-2012 at 14:40
Sanni
men der bliver svær hvis du er generelt modstander af apples produkter eller tablets og smartphons generelt fra andre producenter

Folk taler ikke sammen mere, alle sidder op bladrer sms osv.
Jeg ved fra kyndige i helse-systemet, at der er ved at udvikle
sig en afhængeghed, som måske skal behandles.
Det er uhyggeligt.
Der er penge i dette...., penge styrer
De har et supergodt produkt/system, og de ved det.

Jeg siger tak for dit svar, jeg overvejer lige lidt
E.L.
Back to Top
Flemming Larsen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Flemming Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Juli-2012 at 14:57
Originally posted by Nick_S Nick_S wrote:

Alle Logitech tastaturer virker til Panasonic TV.

Nej. Jeg købte et der hedder noget med 400 til sidst, og det virkede ikke ret godt.
Mvh
Flemming Larsen
Back to Top
sani View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sani Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Juli-2012 at 14:59
prøv at ser dene video   ( der hvor de viser hvordan der fungere med smartphon) 

eller den link

jeg synes at der virker  smart og praktisk...

Edited by sani - 25-Juli-2012 at 15:03
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.