|
Nyt Samsung PS51D8005 pixellerer |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Joined: 28-Marts-2006 Status: Offline Points: 1145 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 09-September-2011 at 11:52 |
Har netop modtaget et Samsung PS51D8005 TV, og er sådan set godt tilfreds med kvaliteten.
Men kanalerne pixellerer periodevis hvilket undrer mig en del. Jeg har mest set HD kanaler i den korte tid jeg har haft det og kan ikke helt sige om det kun er på HD eller også på SD.
Jeg anvender den indbyggede DVB-C modtager med CI kort fra Strong/SMIT. Min udbyder er Canal Digital kabel TV. I TV'et kan man se signal information hvor signal styrke og kvalitet står til 100%. Der angives 0 i bitfejl.
Jeg har også en Sagem box fra Canal Digital og to stk. Terratec DVB-C tunere i min medie PC. Billedet herfra har altid været uden pixelleringer og er det stadig.
Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt?
Jeg har overvejet lidt om mit antennesignal kan være for højt da jeg anvender en 12 dB tap efter forstærkning med Comega forstærker (116 dBuv). Men på den anden side så er det samme forhold som Sagem boksen og Terratec kortene.
Nogen der har set tilsvarende problemer med Samsung TV?
|
|
![]() |
|
Oakie ![]() Super bruger ![]() Joined: 25-Juni-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 273 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HejTja, jeg har en 8vejs antenneforstærker på min, har intet problemer med mit tv. Absolut det bedste af de 7 flade jeg har haft. Desuden er der kommet ny firmware her den 6 september, ved dog ikke hvad den har rettet
Oakie
|
|
![]() |
|
cccd ![]() Guld medlem ![]() Joined: 07-Februar-2006 Location: Svendborg Status: Offline Points: 732 |
Opdater til nyeste software !
Hjælper det ikke prøv da at trække et antenne-kabel direkte fra din antenne-dåse til tv !! Hjælper det så er skal du til at gennem-gå dit udstyr en for en |
|
|
|
![]() |
|
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Joined: 28-Marts-2006 Status: Offline Points: 1145 |
Nu synes jeg at jeg har prøvet alt.
Der er nye kabler med HF tætte stik. TV'et er tilsluttet til første dåse efter signalet kommer ind fra vejen. SW er opdatere.
Samsung TV'et pixellerer fortsat en gang imellem både på SD og HD, mens min Canal digital DVB-C box, samt to Terratec kort ikke pixellerer.
Kan det virkelig passe at et splinternyt Samsung TV skal Pixellere?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
Hvis ikke signalet modtages korrekt, så ja. Det kan skyldes at signalet er for svagt, eller at Tuneren er for dårlig. (kræver et kraftigere signal). Hvad er signalstyrke og kvalitet, og frem for alt, hvordan er BER.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Joined: 05-Februar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 3498 |
Hvilken kvalitet er dine kabler i?
hvis det er en billig type - f.eks. fra harald-Nyborg, så ligger fejlen der, de er tæt på at være ubruglige og kan mere eller mindre kun bruges, hvis man benytter det til analog tv signal.
Jeg ville klart anbefalde, at der bruges dobbelt skærmet kabler, når vi snakker digital signal.
|
|
![]() |
|
Kabler er Triax KOKA 80 18 dB/100 m, dobbeltskærmet. Som sagt med HF tætte stik. Iøvrigt i nyrenoveret net med nye forstærkere etc.
BER står til 0 i Samsung TV'et. Når nu min Sagem Canal digital box og 2 stk. Terratec DVB-C tunere ikke pixellerer, så må min konklusion efterhånden være at der er noget galt med TV'et.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
Det kan som skrevet skyldes en dårlig Tuner i TVet, ikke alle TVer har en lige god Tuner, nogle fabrikater er dårligere end andre.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
MNP ![]() Ny bruger ![]() Joined: 06-August-2012 Location: Danmark Status: Offline Points: 1 |
Har samme problem, og det opstår ofte efter ca. 10 min.
Skriv meget gerne, hvis i finder en løsning! |
|
DITSetup.dk - webløsninger til alle!
|
|
![]() |
|
Det er bare crap og jeg har ikke gidet reklamere, da jeg alligevel bruger tuneren i min Zaptor box
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 11 ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 10-Januar-2012 Location: Denmark Status: Offline Points: 98 |
oplever faktisk det samme på mit nye ps51e8005 både på sd og hd kanaler periodevis men kun en kanal ad gangen, men alligevel irreterende. har stofa kabel tv og mit antenne kabel er købt ved hifiklubben og er stofa godkendt. håber jeg finder en løsning ellers overvejer jeg at retunere tvet inden de 14 dage udløber.
|
|
![]() |
|
Jeg vil anbefale dig at returnere det
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |