recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Panasonic GT50: støj ved lys skærm
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Panasonic GT50: støj ved lys skærm

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Super bruger
Super bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DanishBacon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Panasonic GT50: støj ved lys skærm
    Posted: 11-August-2012 at 12:43
Hej!
Jeg købte tidligere på ugen et 50" Panasonic GT50 i Elgiganten. Det er et super lækkert TV og en dejlig udgrade af mit gamle PX80. Der kommer dog en markant summen/buzzing fra bagsiden af TV'et

Den kommer primært ved lyse scener og varierer i intensitet. Jeg kan desværre høre det fra min sofa 3 meter væk, når lyden er slukket eller scenen virkelig er lys... TV'et har nu kørt ca. 100 timer.

Er dette normalt eller er TV'et defekt og bør jeg få det ombyttet

Jeg er i syv sind, da mit PX80 aldrig har lidt af plasma-buzz...
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Back to Top
javilha View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote javilha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-August-2012 at 12:48
Det er ikke en fejl, at det summer, men det er ikke alle plasma tv, der gør det. Det har noget med strøm forsyningen at gøre, mener jeg. Smile
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Back to Top
DanishBacon View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DanishBacon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-August-2012 at 16:16
Det er alligevel vildt, at man skal kunne høre det fra sofaen..?
Tror du alle GT50'ere lyder sådan
Back to Top
javilha View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote javilha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-August-2012 at 17:17
Det kan godt være, der er nogle af modellen, der ikke siger nær så meget. Prøv lige for en god ordens skyld, at vende netstikket en omgang. Det kunne jo være niveauet blev lidt lavere og mere acceptabelt. Smile
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Back to Top
hopgreve View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hopgreve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-August-2012 at 17:31
Jeg synes ikke at du skal acceptere at det larmer så meget at det kan høres tydeligt fra sofaenOuch...jeg tror ikke at det er alle modeller der gør det , men det er jo nok noget af et lotteri.....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Back to Top
jugglerq View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jugglerq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-August-2012 at 20:02
mit siger ingenting, få det byttet inden det er for sent, dette tv er for dyrt til at du skal leve med det.

Edited by jugglerq - 11-August-2012 at 20:05
Back to Top
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DanishBacon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-August-2012 at 20:16
Ja, det er måske nok det bedste. Jeg har stadig alt emballage og det er købt med collect@store.

Jeg håber, at der er gode odds for, at det næste virker bedre! Jeg holder ik' til at alt for mange gange frem og tilbage til elgiganten + efterfølgende break-in
Back to Top
mbil View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mbil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-November-2012 at 12:05
Hej
Fik du ombyttet til buzz-TV og hvordan gik det ?
Hvilken ELmutant butik var det ?

Mvh
Martin
Back to Top
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DanishBacon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-November-2012 at 21:34

Hej! elgiganten i Viby (Århus) var ganske fornuftige at handle med. Jeg afleverede min GT50 og købte en ny. Den har dog desværre samme buzz-lyd som den gamle. Den har været sendt en tur på værksted, men det har desværre ikke fjernet lyden.  Ouch

Bortset fra buzzing ved hvid baggrund etc. er det dog et monster lækkert tv. Men det giver sgu' lidt malurt i bægeret... (og nej, jeg er ikke super-hørelse el.lign Wink )
Back to Top
tvkartoffel View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tvkartoffel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-November-2012 at 21:59
Originally posted by DanishBacon DanishBacon wrote:

Hej!
Jeg købte tidligere på ugen et 50" Panasonic GT50 i Elgiganten. Det er et super lækkert TV og en dejlig udgrade af mit gamle PX80. Der kommer dog en markant summen/buzzing fra bagsiden af TV'et

Den kommer primært ved lyse scener og varierer i intensitet. Jeg kan desværre høre det fra min sofa 3 meter væk, når lyden er slukket eller scenen virkelig er lys... TV'et har nu kørt ca. 100 timer.

Er dette normalt eller er TV'et defekt og bør jeg få det ombyttet

Jeg er i syv sind, da mit PX80 aldrig har lidt af plasma-buzz...

Det er meget normalt at plasma TV knurrer lidt hvis billedet er helt Hvidt. Strømforbruget på Plasma afhænger meget af billedindholdet og hvidt er værst da der skal generes mest lys. Derfor knurrer strømforsyningen mere eller mindre afhængigt af billedindholdet. Mit PZ85 gør det også lidt, hvis man lytter efter det. Jeg ved dog ikke om de nyere modeller er værre end de gamle. Jeg har på fornemmelsen at det kunne være tilfældet. Der er i hvert fald mange der har brokket sig over det. Du kan betragte det som en egenskab ved TVet og ikke en fejl, med mindre det er markant. Man behøver ikke have Bat-hørelse for at kunne høre det.

MVH

Edited by tvkartoffel - 04-November-2012 at 22:00
Back to Top
sani View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sani Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-November-2012 at 22:21
mit samsung d8005 er netop sendt til værksted pg buzz , den  kune høres fra soffa som er ca 4-5 m væk,, er spendt hvad der komer retur 
Back to Top
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DanishBacon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-November-2012 at 22:16
Originally posted by tvkartoffel tvkartoffel wrote:

Det er meget normalt at plasma TV knurrer lidt hvis billedet er helt Hvidt. Strømforbruget på Plasma afhænger meget af billedindholdet og hvidt er værst da der skal generes mest lys. Derfor knurrer strømforsyningen mere eller mindre afhængigt af billedindholdet. Mit PZ85 gør det også lidt, hvis man lytter efter det. Jeg ved dog ikke om de nyere modeller er værre end de gamle. Jeg har på fornemmelsen at det kunne være tilfældet. Der er i hvert fald mange der har brokket sig over det. Du kan betragte det som en egenskab ved TVet og ikke en fejl, med mindre det er markant. Man behøver ikke have Bat-hørelse for at kunne høre det.

MVH

Ja, jeg har godt hørt det fra andra plasma'er. Men her behører man slet ikke anstrenge sig for at høre -> dvs. at man hører det også fint ved normal volumen. Men jeg tror desværre, at det er en udbredt ting på GT50'eren i 50" Confused

Hvis der er andre GT50 ejere i Århus, som har et 50" uden kraftig buzzing - vil jeg meget gerne kigge forbi og tage en lytter! Smile Dette kunne da give et referencepunkt. Alternativt må i gerne høre mit, men det er nok knap så interessant
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.