recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Sonos Connect:amp
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Sonos Connect:amp

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bjoerner Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sonos Connect:amp
    Posted: 04-Juni-2012 at 20:55
Hej,

jeg er helt nyt i dette forum, jeg har forsøgt at læse mig igennem tidligere indlæg om Sonos, men kan ikke lige finde det jeg søger. 

Jeg var idag en tur i HIFI klubben for at se på Sonos sammen med min kone. Vi havde tænkt at vi måske bare skulle have en connect:amp sammen med et par højtalere. Vi har kig på minipod2 højtalerne. 

Det endte så med at sælgeren, kom frem til at vi burde købe:
NAD  C326 forstærker
sonos connect
Minipod 2
B&W ASW608 SUB

Det vil sige at vi kom ud med et købsforslag på 15.800. Det syntes vi egentlig er lidt dyrt for købe et anlæg der skal spille vores stue på 45 m2 op. Vi ønsker at kunne koble vores samsung 7700 serie fjernsyn til forstærkeren.

Har vi fået det bedste råd i hifi klubben, eller er vi stødt på en lidt for dygtig sælger.
Back to Top
Tweaky View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tweaky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Juni-2012 at 21:32
Hvordan køber I / opbevarer jeres musik ? Og vil I gerne styrer det med med smartphone eller lignende ?
Back to Top
bjoerner View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bjoerner Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Juni-2012 at 21:37
Pt ligger det på vores macbooks og en synology NAS. 

Vi vil gerne kunne bruge Iphone / Ipad til kontrol.
Back to Top
bjoerner View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bjoerner Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Juni-2012 at 21:38
men det vil ikke ligge os fjernt af tegne abb på fx spotifySmile
Back to Top
Tanaburs View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tanaburs Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Juni-2012 at 22:20
Originally posted by bjoerner bjoerner wrote:

men det vil ikke ligge os fjernt af tegne abb på fx spotifySmile
Til et rum af den størrelse vil jeg da også anbefale et par anstændige højttalere som så kræver en separat forstærker. I mit alrum på godt 40 kvm. havde jeg i forvejen en NAD forstærker som trækker et par b&w xt3 højttalere og da jeg kiggede på sonos spurgte jeg til om jeg skulle købe en connect amp eller den billigere connect. Ekspedienten anbefalede klart at beholde NADén og købe en connect selvom han kunne have solgt noget dyrere grej. Efter hans mening er connect amp kun til ret små højttalere.  Det kommer an på dig og dine krav til lyden og til hvor meget anlægget må fylde. 
Back to Top
rasmusvn View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rasmusvn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Juni-2012 at 22:21
Køb Sonos sammen med et par aktive højttalere ala AVI ADM9.1. Slut færdig.
I så fald fjernsynet har optisk ud, kan det forbindes.

Det andet er middelmådigt ved siden af.

Se:

Back to Top
Tweaky View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tweaky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Juni-2012 at 23:21
Som jeg læser det, så er det et stort ønske at få lyden fra tv'et igennem anlægget og en Samsung 7700 serie har kun optisk ud (hvis vi ser bort fra scartudgang og et crappy hovedtelefonstik), så der SKAL være en form for optisk indgang.

Skal højttalerne hænge på væggen siden I er faldet for Podspeakerne ?

Undskyld hvis jeg spørger meget, men det virker ret dumt, som mange gør, at kaste løsninger ud af ærmet inden behovene er afdækket !
Back to Top
bleze View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bleze Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Juni-2012 at 23:37
Hvad med to stk Sonos Play:3 eller 5 plus Sonos sub'en der kommer snart?

Du skal dog være klar over at når du kobler TV'et til Sonos vil du opleve et lag på 70 msec på lyden. Dette kan du normalt ikke indstille dig ud af i TV.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Back to Top
rasmusvn View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rasmusvn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Juni-2012 at 23:46
Originally posted by Tweaky Tweaky wrote:

Som jeg læser det, så er det et stort ønske at få lyden fra tv'et igennem anlægget og en Samsung 7700 serie har kun optisk ud (hvis vi ser bort fra scartudgang og et crappy hovedtelefonstik), så der SKAL være en form for optisk indgang.

Undskyld hvis jeg spørger meget, men det virker ret dumt, som mange gør, at kaste løsninger ud af ærmet inden behovene er afdækket !

Nu ved jeg ikke, om det er møntet på AVI'erme, men de har 2*optisk ind og en analog ind.
Back to Top
Kp View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Juni-2012 at 07:50
Hej rasmus

Hvis i vil have de højttalere med sub, så virker det som et ok køb.

Jeg kender en, der har pod højtalerne alene til et rum på 30 m2, som aldrig har brokket sig over lyden. Det kommer helt an på, hvad du ønsker.

Det bedste køb i mine øjne til 40 m2 for en billig penge vil være en connect sammen med et brugt anlæg. Fx dls r55 højtalere, som burde kunne fås for 2000 og fx en nad 355 til 2000. Men det er op til dine ører.

Held og lykke. Vh. Kasper.
Back to Top
bjoerner View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bjoerner Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Juni-2012 at 12:31
Originally posted by Tweaky Tweaky wrote:

Det er helt fint at du stiller mange spørgsmål, jeg vil jo gerne have en godt svar. Grunden til at vi er faldet for Podspeakerne er design. Specielt min kone er utrolig begejstret for dem, og nogle gange må man jo give sig lidt for at blive enige i det lille hjemWink

Derfor ligger det helt fast fra vores side at det skal være en sonos opsætning med podspeakere. Spørgsmålet er derfor skal vi have en ekstern forstærker eller er connect:amp stærk nok. Men det er selvfølgelig relevant med optisk forbindelse <> scart forbindelse til fjernsynet. 
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Juni-2012 at 13:04
Originally posted by bjoerner bjoerner wrote:

Grunden til at vi er faldet for Podspeakerne er design. Specielt min kone er utrolig begejstret for dem, og nogle gange må man jo give sig lidt for at blive enige i det lille hjem

Jeg troede at i gik efter eksterne højttalere for at få god lyd?

Anyhow, vil i ikke spille stuen op til fest, er connect:amp fin.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.