|
Sonos Connect:amp |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
bjoerner ![]() Ny bruger ![]() ![]() Joined: 04-Juni-2012 Status: Offline Points: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 04-Juni-2012 at 20:55 |
Hej,
jeg er helt nyt i dette forum, jeg har forsøgt at læse mig igennem tidligere indlæg om Sonos, men kan ikke lige finde det jeg søger. Jeg var idag en tur i HIFI klubben for at se på Sonos sammen med min kone. Vi havde tænkt at vi måske bare skulle have en connect:amp sammen med et par højtalere. Vi har kig på minipod2 højtalerne. Det endte så med at sælgeren, kom frem til at vi burde købe: NAD C326 forstærker sonos connect Minipod 2 B&W ASW608 SUB Det vil sige at vi kom ud med et købsforslag på 15.800. Det syntes vi egentlig er lidt dyrt for købe et anlæg der skal spille vores stue på 45 m2 op. Vi ønsker at kunne koble vores samsung 7700 serie fjernsyn til forstærkeren. Har vi fået det bedste råd i hifi klubben, eller er vi stødt på en lidt for dygtig sælger.
|
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Joined: 27-September-2011 Location: Danmark Status: Offline Points: 630 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan køber I / opbevarer jeres musik ? Og vil I gerne styrer det med med smartphone eller lignende ?
|
|
![]() |
|
bjoerner ![]() Ny bruger ![]() ![]() Joined: 04-Juni-2012 Status: Offline Points: 10 |
Pt ligger det på vores macbooks og en synology NAS.
Vi vil gerne kunne bruge Iphone / Ipad til kontrol.
|
|
![]() |
|
men det vil ikke ligge os fjernt af tegne abb på fx spotify
![]() |
|
![]() |
|
Tanaburs ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 18-November-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 445 |
|
|
![]() |
|
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Joined: 10-Oktober-2008 Location: Odense N Status: Offline Points: 826 |
Køb Sonos sammen med et par aktive højttalere ala AVI ADM9.1. Slut færdig.
I så fald fjernsynet har optisk ud, kan det forbindes. Det andet er middelmådigt ved siden af. Se: |
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Joined: 27-September-2011 Location: Danmark Status: Offline Points: 630 |
Som jeg læser det, så er det et stort ønske at få lyden fra tv'et igennem anlægget og en Samsung 7700 serie har kun optisk ud (hvis vi ser bort fra scartudgang og et crappy hovedtelefonstik), så der SKAL være en form for optisk indgang.
Skal højttalerne hænge på væggen siden I er faldet for Podspeakerne ? Undskyld hvis jeg spørger meget, men det virker ret dumt, som mange gør, at kaste løsninger ud af ærmet inden behovene er afdækket ! |
|
![]() |
|
bleze ![]() Super bruger ![]() Joined: 28-Maj-2005 Status: Offline Points: 491 |
Hvad med to stk Sonos Play:3 eller 5 plus Sonos sub'en der kommer snart?
Du skal dog være klar over at når du kobler TV'et til Sonos vil du opleve et lag på 70 msec på lyden. Dette kan du normalt ikke indstille dig ud af i TV.
|
|
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
|
![]() |
|
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Joined: 10-Oktober-2008 Location: Odense N Status: Offline Points: 826 |
Nu ved jeg ikke, om det er møntet på AVI'erme, men de har 2*optisk ind og en analog ind.
|
|
![]() |
|
Kp ![]() Ny bruger ![]() Joined: 05-Juni-2012 Location: Kbh Status: Offline Points: 1 |
Hej rasmus
Hvis i vil have de højttalere med sub, så virker det som et ok køb. Jeg kender en, der har pod højtalerne alene til et rum på 30 m2, som aldrig har brokket sig over lyden. Det kommer helt an på, hvad du ønsker. Det bedste køb i mine øjne til 40 m2 for en billig penge vil være en connect sammen med et brugt anlæg. Fx dls r55 højtalere, som burde kunne fås for 2000 og fx en nad 355 til 2000. Men det er op til dine ører. Held og lykke. Vh. Kasper. |
|
![]() |
|
Det er helt fint at du stiller mange spørgsmål, jeg vil jo gerne have en godt svar. Grunden til at vi er faldet for Podspeakerne er design. Specielt min kone er utrolig begejstret for dem, og nogle gange må man jo give sig lidt for at blive enige i det lille hjem ![]() Derfor ligger det helt fast fra vores side at det skal være en sonos opsætning med podspeakere. Spørgsmålet er derfor skal vi have en ekstern forstærker eller er connect:amp stærk nok. Men det er selvfølgelig relevant med optisk forbindelse <> scart forbindelse til fjernsynet.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19668 |
Jeg troede at i gik efter eksterne højttalere for at få god lyd? Anyhow, vil i ikke spille stuen op til fest, er connect:amp fin. Klaus |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |