|
Hjælp til valg af DAC |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
Domin8er ![]() Ny bruger ![]() ![]() Joined: 04-September-2012 Location: danmark Status: Offline Points: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 04-September-2012 at 17:49 |
Hej Allesammen.
Jeg håber I kan hjælpe mig med at finde den rette DAC til mit forbrug. Jeg har for et år siden købt mig et sæt IKON MK 2, Højtalere til min DENON AE 1500 Forstærker. Jeg bruger mit anlæg 50/50 til film og musik. Problemet ligger i at mit nye fjernsyn (eller at nyere fjernsyn generelt) ikke tager imod de analoge signalkabler det kommer fra min forstærker. Løsningen skulle være, at jeg anskaffer mig en DAC til at konvertere det analoge signal, til digital og sender lyden op til fladskærmen via et optisk lyd kabel. Hvilken DAC skal jeg vælge ? Hvor dyr bør den være for at jeg ikke mister kvalitet i lyden ? Jeg har kigget på disse to: http://www.tapeconnection.dk/search.aspx?sval=Musical%20Fidelity%20V-DAC%20II&product_number=3303033 http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/da-konverter/cambridge_dacmagic-100_da-konverter_sort.htm Er det den rette prisklasse ? Evt andre bedre forslag ? MVH
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19672 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 02-Marts-2007 Status: Offline Points: 4207 |
Skulle det ikke være den anden vej ?
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Joined: 30-September-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 2412 |
En DAC laver om fra digitalt signal til analogt signal, du spørger efter et apparat der kan det modsatte som jeg læser det - og der har jeg ingen forslag. Af ren nysgerrighed, hvorfor vil du gerne have lyden sendt ud gennem fjernsynet i stedet for at bruge de højttalere du har sat til din forstærker? De må da alt andet lige lyde ca. en million gange bedre end de mikroskopiske højttalere der normalt sidder i et fjernsyn. |
|
![]() |
|
Domin8er ![]() Ny bruger ![]() ![]() Joined: 04-September-2012 Location: danmark Status: Offline Points: 5 |
Puuh, kan godt se at jeg har fået rodet godt og grundigt rundt i rækkefølgen :S det er selvfølgelig lyden fra fjernsynet der skal gå gennem det optiske kabel gennem DAC'en og ned til forstærkeren.......
KlausDM : er der ikke et tab i kvaliteten af lyden, ved så billig en DAC ? Er der nogen der har erfaringer med de to DAC bokse jeg har linket til ? mvh |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19672 |
I forhold til det voldkomprimerede signal du modtager fra antennen? Mit forslag er at du får den billige og en af de dyre hjem og så lytter efter om forskellen er 1700 kroner værd...... Klaus |
|
![]() |
|
Hvis jeg også bruger min PS3 til at se blurays på, ville det vel være et knap så voldkomprimeret signal ?
jeg må indrømme at jeg ikke har meget forstand på det, så jeg er meget glad for hjælpen ! Låner HIFI K, og Tapeconnection bare udenvidere deres produkter, med hjem til prøve ?
|
|
![]() |
|
Kig lige efter om dit tv overhovedet sender lyd der ind via HDMI ud via optisk udgang. Det er der nemlig mange der ikke gør..... Udlån? Tjah, spørg dem, eller køb via deres webshops og brug returretten, det koster kun portoen retur. Klaus |
|
![]() |
|
OK, tak for hjælpen.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Joined: 21-Maj-2006 Status: Offline Points: 5 |
Jeg ved ikke med HiFi-Klubben, men i Tapeconnection kan der findes ud af noget! Evt. med returret. M.v.h.
|
|
![]() |
|
Jeg har købt en skrabermodel fra samsung, da pengene ikke lige var flest.
nogen der ved om denne model har mulighed for at sende lyden fra min PS3 videre til mit anlæg, gennem et optisk kabel ? Henrik B: Jeg vil lige ind forbi så ;)
Edited by Domin8er - 05-September-2012 at 09:29 |
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Joined: 27-September-2011 Location: Danmark Status: Offline Points: 630 |
HFK har 14 dages returret i butikkerne også. Men jo, de låner som regel gerne ud mod et depositum. På den måde slipper alle parter for at lukke en papkasse op, hvis du ikke vil have den alligevel.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |