|
HDD får billede til at hakke |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
MarIng ![]() Ny bruger ![]() Joined: 09-September-2012 Status: Offline Points: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 09-September-2012 at 12:39 |
Hej
Har for nyligt købt et Samsung UE40ES6305, hvilket jeg er ovenud tilfreds med. Siden hen har jeg købt en kombineret HDD/BlueRay/3D box (Samsung BD-E8300N). Nu har jeg fået lidt problemer...
HDD: http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/blu-ray/blu-ray-with-hard-disk-drive/BD-E8300N/XE
Har Stofa kabeltv og før gik signalet direkte i TV´et. Nu går det via boxen, og jeg har fået problemer med at billedet hakker ved almindeligt fjernsyn på alle kanaler. Der kommer et hak med 5-10 sekunders mellemrum og i samme ombæring går lyden væk i 2-5 sekunder.
Der var slet ikke problemer med billedet før, det er altså ikke Stofasignalet og det er heller ikke TV´et.
Har et 2 meter langt HDMI-kabel. Det har kostet 199 kr., har HDMI ver 1.4, guldbelagte stik og er rimelig tykt og godt skærmet.
Der er 3 HDMI-indgange på TV og problemet er der lige meget hvilken en jeg vælger. Synes jeg prøvet alt. Sågar prøvet at vende HDMI-kablet om - også uden held.
Nogen der har en idé om hvad der kan være galt?
|
|
![]() |
|
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 26-April-2012 Location: kbh Status: Offline Points: 455 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan starte med og se om ikke kablerne ligger for tæt på tv'et og andet, der kan forstyrre signalet. Det kan også godt være signalet er blevet svagere efter det går gennem boxen. Det vil være godt, at der også er ferrit ringe på dine kabler såvel antenne kabler.
![]() |
|
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|
![]() |
|
MarIng ![]() Ny bruger ![]() Joined: 09-September-2012 Status: Offline Points: 7 |
Tak for svar. Antennekablet er 10 meter langt og ikke så tykt. Ikke utænkeligt, at det er modtageligt for noget støj. Undrer mig dog stadig over, at problemet kun er der, når det går via boxen...
Jeg har været ved at pille lidt ved kablerne. Har en trådløs router og et modem stående bag TV´et og har fået skilt alle kablerne ad, så ingen rører ved hinanden. Det er måske blevet lidt bedre.
Nogen der kan anbefale et godt (ikke nørde-dyrt) antennekabel? Evt. et sted, hvor man også kan købe ferritringe?
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Joined: 06-Februar-2007 Location: København Status: Offline Points: 4378 |
Lad være med at sløjfe antennesignalet gennem optageren. Køb en splitter og sæt den på inden optageren, så optager og TV får hver deres signal. Hvis dine kabler og stik er ordenligt skærmede, så kan du nok klare dig med en passiv splitter.
Ellers kan du købe både kabel, splitter og stik hos AV-cables. Splitteren kan du evt. tage i en F-stik version og så købe tre F-terminaler til saml-selv antennekabel, samt nogle metalhuse til de øvrige stik. Edited by Yakken - 09-September-2012 at 15:28 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 26-April-2012 Location: kbh Status: Offline Points: 455 |
Der er nogle antenne kabler Stofa og YouSee har testet og sagt god for og disse er med ferrit ringe og godt afskærmet. Fås i bl.a Føtex og Bilka. Men mon ikke de også fås i radio forretninger. Jeg har dog ingen problemer med, at min antenne går i gennem min Samsung HD boks og et antenne kabel herfra til tv. Det er absolut minimalt, at der pixeleres her, hvor det ikke gør det når jeg kun bruger tv'et. Men flyt din router og modem længere væk fra det øvrige udstyr, hvis dette er muligt.
![]() |
|
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|
![]() |
|
Tak for svar.
Har fundet ud af, at man kan købe YouSee og Stofa "approved" kabler i Silvan. Prøver med et nyt kabel til at starte med.
Ny status i morgen :-)
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Joined: 06-Februar-2007 Location: København Status: Offline Points: 4378 |
Det kan jo også blot tænkes, at dit signal ikke er stærkt nok til at trække to enheder uden forstærkning. Jeg ville nu stadig dele signalet inden optageren, så du har udelukket dén som fejlkilde.
|
|
|
|
![]() |
|
Prøver at se om de også har en splitter. Alt andet lige kan det jo ikke skade at splitte det.
Er det helt udelukket, at det er harddisken der laver støj? At den fx har problemer med at følge med og derfor hakker det?
Tænker på min gamle computer som har svært ved at trække nyere spil og hvor videoer mv. kommer til at hakke.
|
|
![]() |
|
Når du sløjfer signalet igennem og ser TV via dit Tv's tuner, så bruges HDD-optageren slet ikke, så med mindre den blot ødelægger signalet, så er der ikke noget der burde være et problem i dit setup. Den kan dog godt støje, hvilket netop vil være et problem når du prøver at hive et uændret antennesignal ud af den igen.
Optageren behandler ikke det signal du hiver ud af antennestikket bagpå den, så billedet kan ikke hakke fordi den ikke kan følge med. Det er essentielt bare en splitter der sidder bagpå, men den kan jo være af ringe kvalitet. Edited by Yakken - 10-September-2012 at 13:57 |
|
|
|
![]() |
|
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 20-November-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 964 |
Jeg har 2 HDD optagere på inden tv uden at det giver problemer.
Så jeg Tror ikke det er HDD optagerens skyld. |
|
Med venlig Hilsen
Johnny |
|
![]() |
|
Nu har jeg fået et dobbeltskærmet coax-kabel på med ferritringe i begge ender. Købte ikke en splitter, idet det blev lidt peberet - og jeg tænkte ovenstående måske kunne løse det alene. Kører det direkte i boxen og derfra videre med et HDMI-kabel - og problemet er der stadig...
Har nu prøvet at kable det med de gule, røde og hvide kabler der også fulgte med. Så virker det pludselig, men det selvfølgelig ikke HD.
Tænker det så kan isoleres til HDMI-portene eller HDMI-kablet?
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Joined: 04-Februar-2004 Status: Offline Points: 10524 |
Nej det er ikke HD, og det er heller ikke digitalt, men analogt. Det røde, hvide og gule kabel er et såkaldt composite kabel som kun kan overføre analoge signaler.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |