|
Harman Kardon HK 990 |
Post Reply ![]() |
Author | |
FiskerenJonas ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 24-August-2012 Location: Nakskov Status: Offline Points: 82 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 11-September-2012 at 10:08 |
Hej Allesammen
Jeg håber at dette er det korrekte forum.
Jeg har lige anskaffet mig en Harman Kardon Hk 990. Mit spørgsmål er følgende: Hvordan forbinder jeg mine 8 ohm speakers til ampen så de kører "korrekt 8 ohm". Manualen er YDERST begrænset.
På ampen står der følgende. 8 ohm min system 1 &2. Det skal siges at der er 4 banan plugs/terminaler på hver side "bagpå ampen" 2 røde samt 2 sorte hver side.. Skal jeg eks. forbinde speaker + til "terminal" + på den øvre "terminal" række og speaker - til "terminal" - på den nedre terminal række? Håber nogen kan svare på dette?
Mvh
Jonas Jensen
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja plus til plus og minus til minus. Og front til front, og center til center, og surround til surround.
|
|
![]() |
|
FiskerenJonas ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 24-August-2012 Location: Nakskov Status: Offline Points: 82 |
JO, men der er 2* + samt - terminal på begge side af forstærkeren =)
|
|
![]() |
|
jj79 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 21-August-2010 Location: Vejen Status: Offline Points: 539 |
|
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Joined: 18-Juni-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 1998 |
Der er 4 terminaler på hver side af forstærkeren. - to røde og to sorte. Oven over terminalerne står der 1 og 2. Ved siden af terminalerne står der + og -.
Højre højttaler skal forbindes til den lodrette række der hedder 1 på den side af forstærkeren der hedder "right", med rød (+) på højttaleren til rød (+) på forstærkeren, og sort (-) på højttaleren til sort (-) på forstærkeren. Venstre højttaler skal forbindes til den lodrette række der hedder 1 på den side af forstærkeren der hedder "left", med rød (+) på højttaleren til rød (+) på forstærkeren, og sort (-) på højttaleren til sort (-) på forstærkeren. MVH Edited by tvkartoffel - 11-September-2012 at 13:50 |
|
![]() |
|
Ja det er korrekt , men det oplyses bagpå forstærkeren og både indput "terminal" 1 & 2 skal anvedes på begger side af forstærkeren ved 8 ohm højtalere. Jeg har kontaktet sælger og de oplyser at + fra højtaler skal til + på forstærker i øvre række nummer 1.
Samt - fra højtler skal i minus i nedre række på INDPUT 2 på nedre række. Dette skal gentages ipå hver side af forstærken - for begge højtalere?
|
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Joined: 18-Juni-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 1998 |
Hvis du kun skal tilslutte et sæt højttalere skal du kun benytte lodret række 1 på hver side at forstærkeren.
Du misforstår det der er skrevet på forstærkeren. Det der står betyder at dine højttalere skal være på minimum 8 Ohm hvis du vil benytte to sæt højttalere. MVH |
|
![]() |
|
Hmm er totalt forvirret. Hvorfor oplyser forhandleren så at jeg skal "krydse" kablerne så både indput 1 samt 2 benyttes i både - samt + forskudt.
|
|
![]() |
|
Ok tror jeg har fanget den. Det er sku heller ikke nemt skrevet =)
|
|
![]() |
|
Aner det ikke. I taler nok forbi hinanden. Jeg kan ikke komme det nærmere end jeg allerede har skrevet, så hvis du stadig er i tvivl må du kontakte dem igen og få en ordentlig forklaring.
EDIT: ![]() MVH Edited by tvkartoffel - 11-September-2012 at 15:17 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |