|
samsung 8005 uskarpt i filmmode |
Post Reply ![]() |
Author | |
Chappy ![]() Ny bruger ![]() Joined: 12-August-2012 Status: Offline Points: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12-August-2012 at 20:13 |
Hey
Et spørsgmål til de kloge. Når jeg ser mine film i standard mode eller natural, så syntes jeg at billedet er utroligt skarpt og detaljerig. F.eks. i Alien, kan man se dug/regn på rumhjelmene mens de går rundt inden i Derelict rumskibet. Slår jeg den over på film mode så bliver det lidt blurry og utydeligt og virker som om at en del af detaljerne går tabt. Jeg har prøvet at kalibrere det ud fra forskellige setups på nettet. Men jeg syntes ikke at det gør det bedre. Jeg har også prøvet at sætte skarpheden lidt op, men igen ikke noget der forbedre det synderligt. Jeg har selvfølgelig slået noise reduction, mpeg filtrering og dynamisk filtrering m.v. fra som de forskellige kalibreringsguides foreslår. Er det normalt at film-mode (kalibreret eller u-kalibreret) skal være en smule uskarp? Jeg ved godt at under ideelle forhold er hvert fjernsyn forskelligt og skal kalibreres forskelligt, men man skulle mene at de forslag der ligger på nettet burde kunne forbedre det bare en lille smule. Jeg har allermest lyst til at se dem i natural/standard, men det er jo heller ikke den mest korrekte gengivelse :) Nogen forslag eller input? All appreciated :)
|
|
![]() |
|
Moef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 26-Januar-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ser fuldstændig det samme som dig, men mest når det drejer sig om SD kvalitet 576i. Ved HD kvalitet 720p, 1080i syntes jeg billedet er ok. Jeg har sammenlignet med mit gamle Samsung C755 tv, som jeg tror levere et bedre SD billedet. Jeg tror, at HD billedet er bedre på mit nye ES8005.
Det har også meget med din kalibrering at gøre. Film profilen er ikke god som default på ES8005. Og slet ikke så godt som default film profilen på mit ældre C755, hvor billedet ikke skal ændres meget når først man har valgt FILM profilen. Kun lidt med varme tonen der skal stilles til "standard". ES8005 er en noget mere vanskelig fyr at danse med :-) Jeg har brugt Flatpanels indstillinger fra deres Es8005 test, og de er gode. Dog er der rimelig meget knald på baglyset, som giver de typiske hvide LED baglys skyer på skærmen. Værst sidderne, hjørnerne - men jeg har nu også backlight bleed nogle steder midt på skærmen, øv :( Det havde jeg ikke ved mit gamle C755, som kun havde lidt "bleed" fra hjørnerne, men ikke særlig meget. I et helt mørkt rum kan man også se enkelte lysdioder lyse fra sidderne, mere øv. Hvis man er perfektionist som mig, er det med LED problemerne lidt for meget øv, men som man skal leve med. Plasma holder jeg mig helt fra, da Plasma billedet mere ligner ES8005's FILM profil uden kalibrering.. altså mht. det lidt mere uskarpe billede ![]() Og ja, Film mode default, uden at røre nogen indstillinger, er ikke specielt god på ES8005. Og det er der faktisk ikke nogen af de modes der er. Alt er sat op alt for vildt, så ens øjne blændes. Så der skal tweakes lidt før det kan bruges. Men prøv Flatpanels indstillinger, jeg syntes de er gode. Men øv for baglys blødningerne :-) NB: Jeg har beholdt "sharpness" indstillingen på 50, i stedet for Flatpanels 20. Jeg syntes som dig, at ES8005 mangler skarphed. Billedet bliver noget lettere blended, blurret, end ved C755, hvilke jeg ikke helt forstår med alverdens moderne billedteknologi. Edited by Moef - 31-August-2012 at 04:27 |
|
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
|
![]() |
|
Chappy ![]() Ny bruger ![]() Joined: 12-August-2012 Status: Offline Points: 4 |
Hej Moef
Tusinde tak for dit indlæg. Jeg endte faktisk også med at sætte sharpness markant op igen, da jeg også syntes at det så lidt "blurry". Igen tak for feedback. Jeg er dog lang fra tilfreds med billedkvaliteten endnu, men det kommer nok som man får tweaket det lidt :)
|
|
![]() |
|
iceman24 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 27-September-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 938 |
Har lige bestilt es8005 55" som erstatning for mit gt30 50"
Grundet jeg er træt af rentation og linebleed bl.a. Er es8005 meget slem med clouding synes ikke jeg kan se det i butikken. Efter at læse denne tråd bliver jeg lidt nervøs... Elsker normalt plasma men det dur ikke i hos os (kæresten) Havde phillips 7606 led før gt30 og var bestemt ikke tilfreds, men es8005 skulle jeg mene var det ultimative indenfor led ?? |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |