|
Problemer med 55" tv højde |
Post Reply ![]() |
Author | |
cotton12 ![]() Bruger ![]() Joined: 16-September-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 55 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 03-Oktober-2012 at 22:45 |
Jeg sidder ca. 3,5-4 m fra en 55",hvilken højde vil i anbefalde tv hænger i og ca. hvor langt fra gulv.
|
|
![]() |
|
thcleaner ![]() Bruger ![]() Joined: 11-Januar-2010 Location: Danmark Status: Offline Points: 227 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
øjnehøjde...
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 18-Februar-2011 Location: Nordsjælland Status: Offline Points: 3805 |
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 26-April-2012 Location: kbh Status: Offline Points: 455 |
......eller ca en ½ meter over gulv set fra bunden af skærmen.
![]() |
|
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|
![]() |
|
mureren ![]() Guld medlem ![]() Joined: 09-Oktober-2005 Location: Silkeborg Status: Offline Points: 710 |
Der er IMO intet galt med de foregående svar, men min egen tendens er at hænge tv'et væsentligt højere. Primært fordi jeg ofte ligger ned og ser tv, og så knækker man næsten nakken når det hænger i den foreslåede højde.
|
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 27-December-2010 Location: Sønderborg Status: Offline Points: 2126 |
Mit udgangspunkt er øjenhøjde ud for den nederste 1/3 af skærmen, dvs. den er lige hævet lidt i forhold til midten. Begrundelsen er at jeg altid har undertekster på. Jeg vil dog anbefale at du klodser den op først for at vurdere hvordan det virker med billede på, inden du borer
![]() |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Bøje_fra_nr_16 ![]() Super bruger ![]() Joined: 16-August-2012 Status: Offline Points: 333 |
Dit problem/spørgsmål er godt, og ret centralt. Denne freak svarer måske bedst på dit spørgsmål ;-)
"we can’t keep expecting our monitors to grow bigger and bigger in both directions" Edited by Bøje_fra_nr_16 - 08-Oktober-2012 at 23:34 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |