|
Plasma 42 eller 50 tommer |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
Esbjørn ![]() Junior bruger ![]() Joined: 01-November-2012 Location: Re Status: Offline Points: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 01-November-2012 at 16:58 |
Hej
Det er snart tid til at få udskiftet det gamle LCD tv og valget er faldet på et Panasonic Plasma. Regner med at det skal være modellen GT50. Er dog meget i tvivl om, hvilken størrelse skærm som passer til os. Vi sidder ca. 4-5 m fra skærmen. Er der nogen som vil dele deres erfaringer mht størrelse og afstand til skærm ![]() Håber i lige kan hjælpe. da jeg ikke gider hænge på et fejlkøb i mange år. |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 19-Juni-2007 Location: Greve Status: Offline Points: 6286 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej og velkommen til recordere.dk
![]() Vi sidder imellem 2.7 og 3.5m fra et 55" , og havde før et 50" , og går aldrig mindre end 55" igen.
Så jeg vil sige min. 55" , men gerne 65" , og tro mig det er IKKE for stort....
MVH
|
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
Jeg sidder 4 m fra et 50 tommer, og det er for småt når der skal ses film med sorte bjælker. Men så rykker jeg over i en stol der står godt 2 m fra, og det er passende og går fint når det er højtopløste Blu-ray's der bliver kigget på.
|
|
![]() |
|
huiron ![]() Super bruger ![]() Joined: 07-Januar-2008 Status: Offline Points: 308 |
Jeg sidder små 3 meter fra en 50", og ja, det er absolut ikke for stort.
Generelt lyder mit råd: Når du har fundet ud af hvad størrelse du mener passer, køb et nummer større. Så passer det når du lige har vænnet dig til dig over et par uger.
|
|
![]() |
|
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 23-Februar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 457 |
Mit gamle 42" Panasonic PX80 stod også til at blive skiftet ud. Kæresten var den i anledning gået med til at købe et 46" denne gang. Panasonic er dog "desværre" holdt op med at producere 46" i år, så det blev til en 50" GT50 i stedet...
Har ikke fortrudt et eneste øjeblik ![]() ![]() PS: Vi bor i lejlighed og sidder ca. 3m fra TV'et
|
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|
![]() |
|
E.Larsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 11-Juli-2012 Location: Århus, Danmark Status: Offline Points: 482 |
Den rigtige størrels ville være 80",, men så er det ikke plasma...endnu
|
|
![]() |
|
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 22-April-2007 Status: Offline Points: 1023 |
med den afstand skal du går after 55 helst 64
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 19-Juni-2007 Location: Greve Status: Offline Points: 6286 |
Så Esbjørn , så er det jo afgjort
![]() MVH
|
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Nille44 ![]() Bruger ![]() Joined: 10-August-2012 Location: Danmark Status: Offline Points: 202 |
Da jeg i sin tid ville skifte min gamle 32 tommer CRT skærm ud, var jeg også selv meget i tvivl, mht størrelsen på min nye skærm, men endte med og købe 50" og det har jeg bestemt ikke fortrudt.
Må dog sige, at til almindeligt tv kiggeri betyder størrelsen af skærmen mindre, end hvis man ser film. Jeg sidder forøvrigt 3,5 meter fra skærmen.
|
|
Luxman L509X
Oppo BDP 105. Rega P8 med Apheta 3. LG Oled 55BX Ultrasone Signature Pro. Sonus Faber Olympia Novalll |
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 09-August-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 2943 |
Vi sidder 3.75 m fra tv'et 50" og det bliver helt klart et valg i mellem et 60" / 65" næste gang.
|
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Joined: 06-Februar-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 1759 |
50", for guds skyld!
|
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
Esbjørn ![]() Junior bruger ![]() Joined: 01-November-2012 Location: Re Status: Offline Points: 39 |
Hej igen og tak for alle de brugbare svar.
Jeg tror sgu at julegaven til mig selv i år, bliver et 50" plasma ![]() |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |