|
Lille anlæg til ca. 5000 kr |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
marlar ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 16-August-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 304 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 30-December-2012 at 11:25 |
Glædelig bagjul! Jeg leder efter et anlæg der ikke fylder ret meget grundet dimensionerne af vores reolsystem. Jeg tror dog ikke det behøver at være "mikro". Det skal selvfølgelig lyde godt med de begrænsninger der nu kan være i prisklassen. Ønsker til anlægget: - DAB pga. planerne om at skrotte FM-nettet - Mulighed for netradio mm, altså internetforbundet. - Bluetooth og evt. USB-tilslutning - Skal helst kunne bruges som lydsystem (surround) til vores TV/Boks - Gerne have CD-afspiller Jeg ved dog ikke om alle ønsker kan opfyldes. Budgettet er ca. 5000 kr inkl. højttalere. Hvad vil I forslå?
|
|
![]() |
|
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Joined: 18-December-2012 Status: Offline Points: 412 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bliver helt svimmel af de krav, du stiller til et system inkl. højttalere, når budgettet kun lyder på 5.000 kr.
![]() Edit: Og tilmed med cd-afspiller også ![]() Edited by hbuus - 30-December-2012 at 11:49 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
Hvis det havde været for Reciveren alene, så vil dette være et godt bud. http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?&products_id=652
Det er ikke Suround, men der kan tilsluttes 4 højttalere og der er Pre Out til Sub.
|
|
![]() |
|
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Joined: 18-December-2012 Status: Offline Points: 412 |
Dette kunne være en mulighed:
Det bliver 3.798 kr. for forstærker og cd-afspiller, og NAD C316BEE skulle være en rigtig god forstærker til prisen. Så ville jeg nok prøve at koble et sæt Monitor Audio BX 1 på: De koster 999 kr./stk. og lyder tæskegodt til prisen. Så ryger prisen allerede op på 5.796 kr. - det ved jeg ikke, om det dur for dig/jer? Dog skal jeg sige, at jeg ikke ved, hvordan anlægget spiller sammen med højttalerne. Om det bliver for "lyst" evt. Men hvis I køber højttalerne online, er der 14 dages returret. Så kan I prøve det af derhjemme for at se, om det lyder ok. Mvh Henrik Edit: Rettede hyperlinks så de virker ![]() Edit igen: Ovenstående er et ganske almindeligt (= ikke surround) 2-kanalers musikanlæg. Der er heller ikke taget højde for jeres krav om DAB, Netradio, USB og Bluetooth.
Edited by hbuus - 30-December-2012 at 12:04 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19664 |
At i overvejer at beholde de nuværende højttalere, indtil i får lidt flere penge at gøre med.... Klaus |
|
![]() |
|
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Joined: 24-April-2009 Status: Offline Points: 655 |
Jeg vil først foreslå, at I trykprøver samtlige ønsker endnu engang. Hvorfor har I behov for DAB, hvis I også skal kunne høre netradio? Mig bekendt er lyden ikke bedre. Dernæst, så fornemmer jeg en forventning om at et nyt anlæg holder de næste 25 år - og de tider er nok forbi. Det har også betydning for jeres valg. Til prisen ville jeg lede efter brugte højttalere. - På sin vis kan hårdt arbejde på brugtmarkedet kompensere lidt for det relativt lave budget, og ofte er der glimrende højttalere som sælges brugt. |
|
![]() |
|
marlar ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 16-August-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 304 |
Tak for svarene indtil videre. Lad mig lige opsummere:
Som jeg skriver, er det ikke sikkert at alle krav kan opfyldes (til prisen) Anlægget skal gerne, men ikke nødvendigvis være med cd Ideen om at bruge de eksisterende højttalere kan muligvis godt gå an Det er korrekt at der streng taget ikke behøves DAB hvis der er netradio De 5000 er ikke klippefast, bare sådan cirka Giver ovenstående bedre muligheder for fornuftige forslag? |
|
![]() |
|
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 19-December-2009 Location: Gilleleje Status: Offline Points: 1040 |
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/denon_ceol-piccolo-dali-lektor-1_blu-ray-stereosystem.htm
Til 300 uder budget, så er dette da et godt tilbud. Det godt nok UDEN CD, men ud over det opfylder det faktisk det fleste af dine krav. For DAB er som sådan ikke nødvendigt da samtlige DAB kanaler i dag også bliver leveret som Netradio. (kan godt være ENKELTE der ikke gør, men de mest populære gør i hvertfald) ![]() |
|
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|
![]() |
|
Er der nogen af jer som kender dette anlæg?
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/denon_ceol-lektor-1_stereosystem.htm Det er vist storebroren til den som muffeh linker til. |
|
![]() |
|
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Joined: 24-April-2009 Status: Offline Points: 655 |
Ja, forstærkeren/modtageren virker umiddelbart ok. Jeg er dog ikke imponeret af den trådløse forbindelse og opsætningen. Virker ustabil, men jeg har endnu ikke haft tid til at kable enheden. Mit subjektive indtryk er, at den vil alt det rigtige, men så ikke lige håndterer dlna ok, og ikke afspiller flac stabilt. (Det ser ud til at bufferen i systemet er så lille, at mindre ustabiliteter i nettet giver hakker i lyden - i modsætning til hvis den havde kunne lægge et helt nummer i buffer ligesom wmp) Jeg håber på at opdateringer samt kabling kan gøre systemet mere stabilt. Spotify spiller fint. FM spiller fint. Savner remote app til windows. |
|
![]() |
|
Har du købt sættet med medfølgende højttalere? Er de ok?
|
|
![]() |
|
Købt uden højttalere, så dem kan jeg ikke udtale mig om.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |