recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Lille anlæg til ca. 5000 kr
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Lille anlæg til ca. 5000 kr

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Super bruger
Super bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote marlar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lille anlæg til ca. 5000 kr
    Posted: 30-December-2012 at 11:25
Glædelig bagjul!

Nu er tiden vist inde til at skifte min kones gamle konfirmationsanlæg ud med noget mere moderne. Det er mindst 25 år gammelt :-)

Jeg leder efter et anlæg der ikke fylder ret meget grundet dimensionerne af vores reolsystem. Jeg tror dog ikke det behøver at være "mikro".

Det skal selvfølgelig lyde godt med de begrænsninger der nu kan være i prisklassen.

Ønsker til anlægget: 

- DAB pga. planerne om at skrotte FM-nettet
- Mulighed for netradio mm, altså internetforbundet.
- Bluetooth og evt. USB-tilslutning
- Skal helst kunne bruges som lydsystem (surround) til vores TV/Boks
- Gerne have CD-afspiller

Jeg ved dog ikke om alle ønsker kan opfyldes.

Budgettet er ca. 5000 kr inkl. højttalere.

Hvad vil  I forslå?
Back to Top
-Henrik- View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -Henrik- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-December-2012 at 11:48
Jeg bliver helt svimmel af de krav, du stiller til et system inkl. højttalere, når budgettet kun lyder på 5.000 kr. Smile

Edit:
Og tilmed med cd-afspiller også Smile

Edited by hbuus - 30-December-2012 at 11:49
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-December-2012 at 11:51

Hvis det havde været for Reciveren alene, så vil dette være et godt bud. http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?&products_id=652  
Det er ikke Suround, men der kan tilsluttes 4 højttalere og der er Pre Out til Sub.
Back to Top
-Henrik- View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -Henrik- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-December-2012 at 12:01
Dette kunne være en mulighed:

Det bliver 3.798 kr. for forstærker og cd-afspiller, og NAD C316BEE skulle være en rigtig god forstærker til prisen.

Så ville jeg nok prøve at koble et sæt Monitor Audio BX 1 på:

De koster 999 kr./stk. og lyder tæskegodt til prisen.

Så ryger prisen allerede op på 5.796 kr. - det ved jeg ikke, om det dur for dig/jer?

Dog skal jeg sige, at jeg ikke ved, hvordan anlægget spiller sammen med højttalerne.
Om det bliver for "lyst" evt.
Men hvis I køber højttalerne online, er der 14 dages returret.
Så kan I prøve det af derhjemme for at se, om det lyder ok.

Mvh
Henrik

Edit:
Rettede hyperlinks så de virker Smile

Edit igen:
Ovenstående er et ganske almindeligt (= ikke surround) 2-kanalers musikanlæg.
Der er heller ikke taget højde for jeres krav om DAB, Netradio, USB og Bluetooth.

Edited by hbuus - 30-December-2012 at 12:04
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-December-2012 at 12:17
Originally posted by marlar marlar wrote:

Budgettet er ca. 5000 kr inkl. højttalere.

Hvad vil  I forslå?

At i overvejer at beholde de nuværende højttalere, indtil i får lidt flere penge at gøre med....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
B-CLG View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote B-CLG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-December-2012 at 12:57

Hvad vil  I forslå?

Jeg vil først foreslå, at I trykprøver samtlige ønsker endnu engang.

Hvorfor har I behov for DAB, hvis I også skal kunne høre netradio? Mig bekendt er lyden ikke bedre.

Dernæst,  så fornemmer jeg en forventning om at et nyt anlæg holder de næste 25 år - og de tider er nok forbi. Det har også betydning for jeres valg.

Til prisen ville jeg lede efter brugte højttalere. - På sin vis kan hårdt arbejde på brugtmarkedet kompensere lidt for det relativt lave budget, og ofte er der glimrende højttalere som sælges brugt.

Back to Top
marlar View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote marlar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-December-2012 at 21:43
Tak for svarene indtil videre. Lad mig lige opsummere:

Som jeg skriver, er det ikke sikkert at alle krav kan opfyldes (til prisen)
Anlægget skal gerne, men ikke nødvendigvis være med cd
Ideen om at bruge de eksisterende højttalere kan muligvis godt gå an
Det er korrekt at der streng taget ikke behøves DAB hvis der er netradio
De 5000 er ikke klippefast, bare sådan cirka

Giver ovenstående bedre muligheder for fornuftige forslag?
Back to Top
Muffeh View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Muffeh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-December-2012 at 22:04
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/denon_ceol-piccolo-dali-lektor-1_blu-ray-stereosystem.htm

Til 300 uder budget, så er dette da et godt tilbud.
Det godt nok UDEN CD, men ud over det opfylder det faktisk det fleste af dine krav.
For DAB er som sådan ikke nødvendigt da samtlige DAB kanaler i dag også bliver leveret som Netradio. (kan godt være ENKELTE der ikke gør, men de mest populære gør i hvertfald)

Wink
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Back to Top
marlar View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote marlar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-December-2012 at 23:02
Er der nogen af jer som kender dette anlæg?

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/denon_ceol-lektor-1_stereosystem.htm

Det er vist storebroren til den som muffeh linker til.
Back to Top
B-CLG View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote B-CLG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Januar-2013 at 14:58

Er der nogen af jer som kender dette anlæg?

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/denon_ceol-lektor-1_stereosystem.htm

Det er vist storebroren til den som muffeh linker til.

Ja, forstærkeren/modtageren virker umiddelbart ok.
Jeg er dog ikke imponeret af den trådløse forbindelse og opsætningen. Virker ustabil, men jeg har endnu ikke haft tid til at kable enheden.

Mit subjektive indtryk er, at den vil alt det rigtige, men så ikke lige håndterer dlna ok, og ikke afspiller flac stabilt. (Det ser ud til at bufferen i systemet er så lille, at mindre ustabiliteter i nettet giver hakker i lyden - i modsætning til hvis den havde kunne lægge et helt nummer i buffer ligesom wmp)

Jeg håber på at opdateringer samt kabling kan gøre systemet mere stabilt.

Spotify spiller fint. FM spiller fint. Savner remote app til windows.
Back to Top
marlar View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote marlar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Januar-2013 at 20:47
Har du købt sættet med medfølgende højttalere? Er de ok?
Back to Top
B-CLG View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote B-CLG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Januar-2013 at 21:45
Købt uden højttalere, så dem kan jeg ikke udtale mig om.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.