|
baghøjtalere som front |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 17-Juni-2007 Location: Jyllinge Status: Offline Points: 6500 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 19-Januar-2013 at 15:01 |
Hejsa
Har en pioneer 1021 og har et sæt højtalere i stuen og et i køkkenet. Dem i stuen er sat som fronthøjtalere og dem i køkkenet er sat i baghøjtalere. Hvis jeg nu vil nøjes med at høre musik i køkkenet, kan jeg så på en måde bruge baghøjtalere og ikke fronthøjtalere og hvordan. |
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal anvende Zone 2 eller B-speaker istedet til musik i køkkenet.
Zone 2 gir' så ikke mulighed for lyd fra digitale indgange.
B-speaker er samme output som A-speaker. Edited by Kampus - 19-Januar-2013 at 15:07 |
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 17-Juni-2007 Location: Jyllinge Status: Offline Points: 6500 |
Zone 2 duer bare ikke når jeg kører via airplay. Det er max øv.
B-speaker ?? Skal siges jeg er temmelig noob. Har haft den sat i zone 2 men duer ikke med airplay |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
Der står i specs at der er B-speaker på din reciever. Tjek bagsiden og manualen evt.
|
|
![]() |
|
Ah, det er den fra US jeg kigger på, så det har den EU udgave sikkert ikke
|
|
![]() |
|
Og nej, du kan ikke spille med baghøjttalerne særskilt. Det tror jeg ikke du finder nogen SR der kan. Men gå efter en SR med Zone 2 digital input, de findes...
Edited by Kampus - 19-Januar-2013 at 15:17 |
|
![]() |
|
Okay mange tak. Svært at finde rundt i. Kigger lige om 2021 vsx fra pioneer kan klare det
|
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
Problemet kan jo også klares med en omskifter, så der er 2 sæt på Front, som der så skiftes mellem.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19667 |
Så køber man en løs airplay enhed og kobler den på via analog indgang. Dermed kan du også spille 2 forskellige ting via airpaly i stue og køkken..... Klaus |
|
![]() |
|
Lad os sige at jeg har en Apple TV3 og jeg så kobler den til anlægget Skal det være via hdmi ? Og de højtalere jeg har i zone 2 altså i køkkenet skal de så kobles op i zone 2 indgangen. Sorry. Vil gerne have det ind med skeer
|
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19667 |
Du har næppe en zone 2 indgang.....
Nej, du skal have noget der har en analog udgang - eksempelvis en airport express og så koble den til en analog indgang på din forstærker (CD/Aux/whatever). Når du så starter forstærkeren i zone 2 vælger du den indgang. ATV3 har ingen analog udgang, så har du en sådan og vil bruge den zone 2, skal du have fundet en lille D/A converter og forbinde den til digital ud på ATV3, samt en analog indgang på din forstærker. Klaus |
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 16-Januar-2012 Location: Svendborg Status: Offline Points: 1646 |
Kender ikke så meget til Pioneer.
Men på min Nad receiver kan jeg godt spille kun på baghøjtalerne. Dette kan lade sig gøre ved at jeg går ind i menuen, og vælger hvilke højtalere jeg vil spille lyden over. Her kan jeg frit vælge mellem front, bag og center. Ved at vælge kun baghøjtaler og gemme denne som et preset, kan jeg hurtigt vælge kun baghøtaler. Aner ikke om denne mulighed forefindes på din receiver men muligheden foreligger da. Mvh. Rasmus
Edited by fausing - 19-Januar-2013 at 17:35 |
|
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE Stereo setup - NAD C372 - DALI 850 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |