recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Loddehaj/Elektronista Søges
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Loddehaj/Elektronista Søges

Post Reply Post Reply
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AndersK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Loddehaj/Elektronista Søges
    Posted: 21-Januar-2013 at 09:30
Hejsa,

Jeg har et par Shure SE-530 in-ear hovedtelefoner, som er knækket i "samlingen", dvs der hvor en ledning bliver til to.

Jeg har med success repareret dem en gang, hvor jeg har loddet et nyt stik på dem i samlingen.
Men mine evner er ikke særligt gode - de er gået i stykker i stikket igen. 

Jeg søger derfor en elektronista/loddehaj som kan hjælpe med at få dem op at køre igen i en forhåbentlig noget mere holdbar løsning, mod betaling self.

Håber der er en derude som kan hjælpe! 

De er skidegode & skidedyre og det er ret ærgeligt at skulle kassere dem, bare fordi de er gået i stykker i samlingen.

Mvh
Anders

Back to Top
Benjamin7 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Benjamin7 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Januar-2013 at 09:33
Jeg kan godt hjælpe dig, men stikket bliver et andet/nyt
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Back to Top
AndersK View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AndersK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Januar-2013 at 10:00
Hej Benjamin, 

Det lyder superfedt. Havde forventet at der skulle et nyt stik til.

Det vigtigste er bare at det bliver en så robust løsning som muligt, så de kan holde til dagligdags brug sammen med telefon. 

Hvordan tager vi den videre herfra?

Mvh
anders

Back to Top
Benjamin7 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Benjamin7 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Januar-2013 at 12:07
Jamen finde det mini jack du gerne vil have lodde  på, der er mange sted man kan få de stumper, men AV Connection er et godt sted og starte :)

Og så er det vist bare igennem posten, så sender du det til mig og så kan du gi til en Pizza... det er hvis nemmest :)

Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Back to Top
AndersK View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AndersK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Januar-2013 at 15:02
Hej Benjamin, det er præcis det der er problemet. De stik man kan få igennem er særdeles uhensigtsmæssige. Som sagt har jeg selv prøvet at få loddet et af de billige stik på 
Stikket var bare af en helt forfærdelig kvalitet og min lodning ligeså :) Så jeg har svært ved at se en holdbar løsning med dette stik. Eller er det bare mig?

Derudover købte jeg dette:

Men det ser umiddelbart noget stort og "vakkelvornt" ud til montering på ledningerne. (Der skal kobles en forlænger ledning på stikket fra selve øretelefonerne og ned til afspilleren)

Har du et stik du kan anbefale?

Back to Top
csell View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote csell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Januar-2013 at 15:31
Hej AndersK.

Neders på dette link er der forskellige 3,5 mm stereo stik:

Hilsen Carsten.

Edited by csell - 21-Januar-2013 at 15:33
Back to Top
AndersK View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AndersK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Januar-2013 at 16:05
Tak skal du have. 

Nogen inputs til hvilket stik der vil give den mest holdbare løsning?

De bliver som sagt brugt dagligt til at høre musik fra iphonen, så de skulle gerne kunne tåle lidt.
Back to Top
Totoronto View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Totoronto Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Januar-2013 at 16:50
Evt. kan du få lidt inspiration her:
Back to Top
strandvasker View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote strandvasker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Januar-2013 at 18:36
Når nu du engang har fået repareret stikket, så køber du sådan et forlængerkabel her http://www.av-cables.dk/minijack-forlaenger/standard-minijack-forlaengerkabel-025-m.html og bruger det mellem din musikafspiller og dine hørebøffer.

Fidusen er, at det stik der fremover får de hårde vrid er hanstikket på det billige forlængerkabel, mens hanstikket på dine hørebøffer kan bevæge sig frit sammen med hunstikket på forlængerkablet og derfor har langt mindre risiko for at gå i stykker igen. Når hanstikket på forlængerkablet en dag ryger bruger du bare 12 kr. på et nyt kabel og spiller videre.
Back to Top
Irenicus View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Irenicus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Januar-2013 at 12:31
Kan anbefale Neutriks stik, de er i høj kvalitet og til at betale.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.