|
Loddehaj/Elektronista Søges |
Post Reply ![]() |
Author | |
AndersK ![]() Bruger ![]() Joined: 29-November-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 57 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 21-Januar-2013 at 09:30 |
Hejsa,
Jeg har et par Shure SE-530 in-ear hovedtelefoner, som er knækket i "samlingen", dvs der hvor en ledning bliver til to. ![]() Jeg har med success repareret dem en gang, hvor jeg har loddet et nyt stik på dem i samlingen. Men mine evner er ikke særligt gode - de er gået i stykker i stikket igen. Jeg søger derfor en elektronista/loddehaj som kan hjælpe med at få dem op at køre igen i en forhåbentlig noget mere holdbar løsning, mod betaling self. Håber der er en derude som kan hjælpe! De er skidegode & skidedyre og det er ret ærgeligt at skulle kassere dem, bare fordi de er gået i stykker i samlingen. Mvh Anders |
|
![]() |
|
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 05-Marts-2007 Location: 8740,Denmark Status: Offline Points: 1761 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan godt hjælpe dig, men stikket bliver et andet/nyt
|
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
![]() |
|
AndersK ![]() Bruger ![]() Joined: 29-November-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 57 |
Hej Benjamin,
Det lyder superfedt. Havde forventet at der skulle et nyt stik til. Det vigtigste er bare at det bliver en så robust løsning som muligt, så de kan holde til dagligdags brug sammen med telefon. Hvordan tager vi den videre herfra? Mvh anders |
|
![]() |
|
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 05-Marts-2007 Location: 8740,Denmark Status: Offline Points: 1761 |
Jamen finde det mini jack du gerne vil have lodde på, der er mange sted man kan få de stumper, men AV Connection er et godt sted og starte :)
Og så er det vist bare igennem posten, så sender du det til mig og så kan du gi til en Pizza... det er hvis nemmest :) |
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
![]() |
|
Hej Benjamin, det er præcis det der er problemet. De stik man kan få igennem er særdeles uhensigtsmæssige. Som sagt har jeg selv prøvet at få loddet et af de billige stik på
(ala dette her: http://www.av-connection.dk/?PGr=490&ML=439) Stikket var bare af en helt forfærdelig kvalitet og min lodning ligeså :) Så jeg har svært ved at se en holdbar løsning med dette stik. Eller er det bare mig? Derudover købte jeg dette: Men det ser umiddelbart noget stort og "vakkelvornt" ud til montering på ledningerne. (Der skal kobles en forlænger ledning på stikket fra selve øretelefonerne og ned til afspilleren) Har du et stik du kan anbefale?
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Joined: 16-Juni-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 4758 |
Hej AndersK.
Neders på dette link er der forskellige 3,5 mm stereo stik:
Hilsen Carsten.
Edited by csell - 21-Januar-2013 at 15:33 |
|
![]() |
|
Tak skal du have.
Nogen inputs til hvilket stik der vil give den mest holdbare løsning? De bliver som sagt brugt dagligt til at høre musik fra iphonen, så de skulle gerne kunne tåle lidt.
|
|
![]() |
|
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Joined: 27-Maj-2006 Location: Midt-jylland Status: Offline Points: 395 |
Evt. kan du få lidt inspiration her:
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Joined: 30-September-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 2412 |
Når nu du engang har fået repareret stikket, så køber du sådan et forlængerkabel her http://www.av-cables.dk/minijack-forlaenger/standard-minijack-forlaengerkabel-025-m.html og bruger det mellem din musikafspiller og dine hørebøffer.
Fidusen er, at det stik der fremover får de hårde vrid er hanstikket på det billige forlængerkabel, mens hanstikket på dine hørebøffer kan bevæge sig frit sammen med hunstikket på forlængerkablet og derfor har langt mindre risiko for at gå i stykker igen. Når hanstikket på forlængerkablet en dag ryger bruger du bare 12 kr. på et nyt kabel og spiller videre. |
|
![]() |
|
Irenicus ![]() Guld medlem ![]() Joined: 02-December-2009 Status: Offline Points: 1020 |
Kan anbefale Neutriks stik, de er i høj kvalitet og til at betale.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |