recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Jeg har købt nyt grej
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Jeg har købt nyt grej

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote noonkim Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Jeg har købt nyt grej
    Posted: 20-Januar-2013 at 14:52
Hej Recordere brugere....

Jeg har anskaffet mig noget nyt hifigrej, blev træt af at høre på et surround anlæg købt sammen med tidligere sambo, det var pænt, men det er ikke lir !

Jeg har anskaffet mig NAD C375BEE(integreret forstærker) & NAD C565BEE(cd afspiller), dertil har jeg købt et sæt B&W 604 S3 - kablerne har jeg købt brugt: http://www.dba.dk/high-end-kabler-oehlbach/id-87868098/

Nu kommer så spørgsmålet :) Når jeg læser om C375BEE så står der for at bi-ampe skal jeg bruge C275BEE, det er sådan set også fint nok, men da jeg ikke forstår teknikken bag dette, kunne jeg godt bruge en forklaring på dette - og kan jeg bruge andre NAD modeller, hvis jeg nu kunne finde noget brugt til en fornuftig pris  ? Måske i ligger inde med en ?

Ser frem til jeres svar - på forhånd tak.
Back to Top
javilha View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote javilha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Januar-2013 at 18:13
Du kan sagten bruge andre end Nad. Det vigtigste er, at de har samme følsomhed på indgangene. Men man skal også se lidt på, at de to forskellige forstærkere ikke ligger langt fra hinanden klangmæssigt. Det er derfor man anbefaler den anden Nad i dit tilfælde. Bi-amping er blot en separat forstærker på basserne og en på diskant/mellemtone. Det bedste er at bruge to ens effekttrin. Fordelen er tit mere kontrol med højttalerne og deres enheder ved høje lydtryk. Der hvor man får aller mest ud af det, er med elektronisk delefilter og en forstærker på hver enhed. Smile

Edited by javilha - 20-Januar-2013 at 18:14
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Back to Top
noonkim View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote noonkim Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Januar-2013 at 21:39
Kan du komme mere end på det med elektronisk delefilter  ?

Og ville du anbefale at købe en forstærker mere af præcis samme type som den jeg har ? istedet for den NAD selv henviser til.
Back to Top
javilha View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote javilha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Januar-2013 at 22:04
Det er ikke noget du har brug for med mindre du på dine højttalere kan by passe det indbyggede passive filter. Nads forstærkere har jo samme data, så du skal blot købe et effektrin fra Nad til dit integrede forstærker, hvis du ønsker at bi-ampe. Men et elektronisk filter sættes efter forforstærkeren og tager så signalet ud til de forstærkere til de respektive enheder på højttalerne. Men du får ikke brug for et sådan. Du kan nøjes med et ekstra effekttrin. Det er jo heller noget, der står du skal gøre. Smile
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Back to Top
noonkim View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote noonkim Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Januar-2013 at 22:27
hvilken effektrin vil du så anbefale ? Og hvad med kabel fra cdafspiller, til forstærker hvor vigtigt er kvaliteten af dette ift. højtaler kabel ?
Back to Top
javilha View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote javilha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Januar-2013 at 22:40
Det er ikke så let lige at anbefale for jeg ved ikke hvilke højttalere du har. Men vil du gerne bi-ampe så vælg en Nad mere. Så er klangen den samme. Kabler kan der skrives rigtigt meget om. Men bruger du de sorte kabler, der fulgte med dit udstyr, kan det godt betale sig at eksperimentere lidt med nogle bedre. Men du må låne og lytte dig frem selv, da det er dine ører og smag som er afgørende her. Er du tilfreds som det spiller nu, skal du da ikke foretage dig noget. Nyd musikken i stedet for. Big smile
Back to Top
noonkim View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote noonkim Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Januar-2013 at 06:10
Jeg har et sæt B&W 604 S3, de spiller godt, men er sikker på jeg kan få endnu mere ud af dem, synes ikke helt de lever op til mine forventninger. Der mangler en smule punch både top og bund.
Back to Top
javilha View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote javilha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Januar-2013 at 17:03
Skal jeg anbefale dig noget forstærker grej til dine B&W'ere, så skulle du se efter Acurus A250 der er i den blå og gå på nerds.dk i køb og salg delen og købe den Acurus L10. Så skal du nok blive glad for lyden. Smile
Back to Top
noonkim View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote noonkim Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Januar-2013 at 20:57
næste spørgsmål :) Og tak for dine svar.

Jeg købte idag et lækkert Argon Black Edition kabel fra hifiklubben til at koble cd og forstærker sammen, det gav en del istedet for det billige pc kabel jeg havde brugt :)

Jeg har en boxee box som både kan levere lyd optisk og med RCA, men synes ikke rigtig jeg kan blive klog på hvad der er bedst ?
Back to Top
javilha View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote javilha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Januar-2013 at 21:05
Den elektriske digital udgang er som regel den bedste, så den vil jeg foreslå dig at benytte. Men ikke sådan at forstå, at den optiske er ubrugelig. Og det er et ganske udmærket og godt signal kabel du fik købt. Det kan få åbnet mere op for lyden og også give en bedre bas. Smile

Edited by javilha - 22-Januar-2013 at 21:06
Back to Top
noonkim View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote noonkim Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Januar-2013 at 21:20
skal det forståes således at du anbefaler et RCA kabel fra boxee box til forstærker ?

Back to Top
javilha View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote javilha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Januar-2013 at 21:28
Hvis det er et rødt og et hvidt stik, der sidder, så er det dog en analog udgang, altså phono udgang til forstærker. Sidder der kun et phono stik ved siden af det optiske, så er den digital og kræver din forstærker har indbygget D/A konverter. Jeg tror nu mere det er det første, da den optiske udgang er til en separat dac. Der står jo nok left/right på phono stikkene, ikke? Smile
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.