|
dedikeret stereo forstærker? |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 04-Februar-2011 Location: Farum, DK Status: Offline Points: 254 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 03-Marts-2013 at 01:18 |
Hej.
Jeg har en Marantz SR5005 surround reciever, og mine fronter er Dali Mentor 2.
Da jeg hører en del musik, overvejer jeg at opgradere med en stereo forstærker, som fronterne så skal tilsluttes.
Jeg har kigget på Marantz MM7025 http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=82_83&products_id=653
Vil jeg få "valuta" for den investering, eller er forskellen i forhold tilrecieveren for lille?
JH
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 15-August-2004 Location: Aarhus Status: Offline Points: 12378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du vil forbedre oplevelsen nå du hører musik, så er du bedre tjent med en integreret forstærker, som har AV passthrough så den også kan agere effektforstærker.
|
|
![]() |
|
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 04-Februar-2011 Location: Farum, DK Status: Offline Points: 254 |
Fra omtale af MM7025:
"Brug den i dit AV setup for at give dine frontkanaler et seriøst boost eller brug den som en suveræn opgradering af dit stereoanlæg"
Det betyder vel at den kan det du nævner med pass-through?
JH
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 15-August-2004 Location: Aarhus Status: Offline Points: 12378 |
Nej, det du har fat i der er bare en effektforstærker. Det eneste den gør er passthrough.
Der spares en del på forforstærkeren i en surround receiver. Musik lyder bedre med en integreret forstærker end en surround receiver, uanset hvor mange watt den skulle spytte ud. Lydkvaliteten forbedres ikke særligt meget bare ved at tilføre en masse watt. Køber du en integreret forstærker får du både en seriøs opgradering til musikken OG til alt du sender igennem receiveren. |
|
![]() |
|
arh ja, kan da godt se nu at du har ret. My mistake :-)
Så det kunne være en PM6004 der skulle suppleres med?
eller en DENON PMA-720AE
JH
|
|
![]() |
|
For lige at skære det ud i pap: For at få bedre musik skal du gå UDENOM din surround receiver
![]() |
|
![]() |
|
Jeg kan ikke umiddelbart se om dem du linker til kan det de skal. Det ville bestemt ikke skade, hvis du smed seks stærke efter den integrerede forstærker.
|
|
![]() |
|
Der er, her på recordere, en tråd hvor man har forsøgt at skabe overblik over hvilke integrerede forstærkere der også kan bruges som effektforstærkere. Jeg kan dog desværre ikke finde den lige nu.
Jeg har selv en Marantz SR4001 og en Creek Audio Evolution 2. Creek'en modtager analog fra DAC'en, radio-tuneren og min BD-afspiller, ud over at den selvfølgelig er effektforstærker for surroundreceiveren. Den er lækker fordi den har et godt og tydeligt display, og digital volumenkontrol. Det synes jeg er noget mange integrerede forstærkere mangler. |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Joined: 16-November-2011 Status: Offline Points: 1336 |
Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om du gerne vil fortsætte med at have surround?
Hvis du ikke vil det, så skal du jo bare finde en lækker int. Stereo forstærker. Så behøver du ikke bekymre dig om den har surround pass through.... Du vil opnå et gigantisk løft fra den marantz du har nu, til en ægte stereo forstærker. Surround forstærkere i den prisklasse kan fint spille stereo baggrundsmusik, men slet slet ikke på samme måde som en fed stereo forstærker. Hvad er din musikkilde? Streaming eller cd'er? |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Lidt mere info:
Ja jeg ønsker at bibeholde surround til BD og tv, men ønsker at "løfte lydkvaliteten" til musiklytning.
Musik: egne CD'ere rippet til FLAC og lagt på en NAS. Der streames så via en Sonos Connect.
Spotify Premium, SKY FM Premium, samy lidt øvrig netradio. Også her via Sonos Connect. Ved musik sættes surround reciever til stereo og Pure Direct.
JH
|
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 31-Maj-2006 Location: Østjylland Status: Offline Points: 1473 |
Jeg antager at din Marantz kører uden om de digitale kredsløb når du kører stereo og Pure Direct. Hvis ikke den gør det skal du helt sikkert køre digitalt til Marantzen. Prøv alligevel at køre digitalt til Marantzen og så skift mellem det analoge og det digitale signal og hør hvad der lyder bedst. Det har desuden den fordel at du kan bruge din subwoofer til at hjælpe, hvis så at den er god nok og sat rigtigt op vil det give et løft. Det er også muligt at du vil få mest for dine penge ved at købe en ekstern DAC og kører Sonos signalet igennem den.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
setup:
Toshlink fra Sonos Connect til Dac Magic (ekstern Cambridge Audio DAC fra HFK)
*Phono fra Dac til Marantz *kabel med XLR fra DAC og Phono i den anden ende.
JH
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |