recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  New Posts New Posts RSS Feed - VT50 - erfaringer efterlyses
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

VT50 - erfaringer efterlyses

Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
Junior bruger
Junior bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote winberg2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: VT50 - erfaringer efterlyses
    Posted: 19-Februar-2013 at 08:17
Jeg er blevet tilbudt at købe et spritnyt vt50 55" til 11.000,- og er tæt på at sige ja. Har set det i aktion over flere omgange og er dybt imponeret over billedkvaliteten.

Jeg kunne dog godt tænke mig nogle opdaterede udmeldinger fra de af jer, som rent faktisk ejer/har ejet et VT50.
Jeg er ikke interesseret i at starte en religionskrig på tv-fronten igen (sker lidt for ofte...). Jeg er bare interesseret i folks oprigtige mening/erfaring med deres VT50 - både de positive og negative erfaringer.
Der er rigtig mange herinde, som har givet deres besyv med, når det drejer sig om dårlige erfaringer, men jeg vil også gerne høre fra folk, som har positive erfaringer.

Folk som ikke ejer/har ejet et VT50, bedes undlade at kommentere.

Håber ikke nogen tager anstød af dette, men jeg vil gerne holde tonen i dette indlæg i et sobert leje uden, at der opstår mudderkastning i alle retninger, hvis I forstår Smile

PT. ejer jeg et PX80, som fra første dag af er blevet tæsket igennem uden nogen hensyn og jeg har aldrig haft nogen problemer med det af nogen art. Selv ikke når børnene har set flere timers børnetv med statiske logoer eller spillet PS3 i en uendelighed.

Edited by winberg2 - 19-Februar-2013 at 09:11
Back to Top
Gunraf View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gunraf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Februar-2013 at 08:19
Min erfaring: DON'T!! Cry
Back to Top
KimH84 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KimH84 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Februar-2013 at 10:29
Har haft mit 55" VT50 i snart et år og er meget tilfreds med det. Så ville helt klart mene du skal gøre det. Min mening er at det er et fantastisk tv med et super godt billede.
Back to Top
E. Larsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote E. Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Februar-2013 at 10:40
Originally posted by winberg2 winberg2 wrote:

Jeg er blevet tilbudt at købe et spritnyt vt50 55" til 11.000,- og er tæt på at sige ja. Har set det i aktion over flere omgange og er dybt imponeret over billedkvaliteten.

Jeg kunne dog godt tænke mig nogle opdaterede udmeldinger fra de af jer, som rent faktisk ejer/har ejet et VT50.
Jeg er ikke interesseret i at starte en religionskrig på tv-fronten igen (sker lidt for ofte...). Jeg er bare interesseret i folks oprigtige mening/erfaring med deres VT50 - både de positive og negative erfaringer.
Der er rigtig mange herinde, som har givet deres besyv med, når det drejer sig om dårlige erfaringer, men jeg vil også gerne høre fra folk, som har positive erfaringer.

Folk som ikke ejer/har ejet et VT50, bedes undlade at kommentere.

Håber ikke nogen tager anstød af dette, men jeg vil gerne holde tonen i dette indlæg i et sobert leje uden, at der opstår mudderkastning i alle retninger, hvis I forstår Smile

PT. ejer jeg et PX80, som fra første dag af er blevet tæsket igennem uden nogen hensyn og jeg har aldrig haft nogen problemer med det af nogen art. Selv ikke når børnene har set flere timers børnetv med statiske logoer eller spillet PS3 i en uendelighed.

Fantastisk skærm, ingen problemer ( mit 5. Pana)
Læs brugsanvisningen igennem... meget grundig ..og gør som der står.

På en skala : 10

E.L.
Back to Top
ubeslutsom View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ubeslutsom Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Februar-2013 at 11:08
  Som Gunraf havde jeg trods forsigtig brug store problemer med langvarig retention, og det blev ikke bedre med tiden. Forhandlerens demo var ok i højre side. Der kom også hurtigt retention, men det forsvandt uden at efterlade de mørke skygger ,som kom i venstre side. DFC var jeg heller ikke vild med, men kunne have levet med det, hvis tv'et havde kunnet tåle at blive brugt. Og måske hører du til de heldige, der ikke ser det. Men jeg kan godt forstå, det er fristende til den pris. 
Back to Top
Gunraf View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gunraf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Februar-2013 at 11:13
Originally posted by E. Larsen E. Larsen wrote:

Originally posted by winberg2 winberg2 wrote:

Nu var PX80 også helt fantastisk. Har selv haft den, og den har kørt MANGE timer på de samme kanaler, for at kunne se fodbold. Der har intet været. I sin tid da jeg købte den, kendte jeg heller ikke rigtig til forholdsreglerne, og desuden ændrede jeg ikke på indstillinger. Dette fandt jeg først ud af lidt senere.
Historien var en helt anden med VT50, hvor jeg forsøgte at passe virkelig meget på, den led dog af slem retention. Heldigvis kan man sige, at den fik en defekt og jeg kunne få mig en anden skærm. 
Back to Top
JesperCph View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JesperCph Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Februar-2013 at 16:00
Jeg har haft en VT50 55" i godt et halvt års tid. Min egne erfaringer er følgende:

Plus:
+ Super billede. 
+ Stort set ikke set skyggen af retension og ingen burn-in. Kørte med meget konservative settings i en uges tid, og kører nu med de anbefalede indstillinger fra diverse sites.
+ Pæn også når den er slukket.

Minus:
- Den vil ikke vise hverken lyd eller billede på nuværende kanal når du trykker på EPG/TV Guiden. Det irriterer mig grænseløst, og meget sjusket tænkt. Jeg er forfaldet til at bruge pil op og ned til at tjekke info på de andre kanaler uden at skulle slå væk. 
- Ret plastik agtig fjernbetjening.
- En blæser bagpå som jeg en gang imellem kan høre når jeg kører ved lav volumen.
- Kun 1 tuner. Ikke noget med at optage på disk og se noget andet.

Panasonic P55VT50
Dynaudio Xeo 3
Sonos
Back to Top
Gunraf View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gunraf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Februar-2013 at 16:05
Originally posted by JesperCph JesperCph wrote:

Jeg har haft en VT50 55" i godt et halvt års tid. Min egne erfaringer er følgende:

Plus:
+ Super billede. 
+ Stort set ikke set skyggen af retension og ingen burn-in. Kørte med meget konservative settings i en uges tid, og kører nu med de anbefalede indstillinger fra diverse sites.
+ Pæn også når den er slukket.

Minus:
- Den vil ikke vise hverken lyd eller billede på nuværende kanal når du trykker på EPG/TV Guiden. Det irriterer mig grænseløst, og meget sjusket tænkt. Jeg er forfaldet til at bruge pil op og ned til at tjekke info på de andre kanaler uden at skulle slå væk. 
- Ret plastik agtig fjernbetjening.
- En blæser bagpå som jeg en gang imellem kan høre når jeg kører ved lav volumen.
- Kun 1 tuner. Ikke noget med at optage på disk og se noget andet.

Så har du vel bare ikke set massere af bold på kanal 6 og 9 Tongue
Back to Top
JesperCph View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JesperCph Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Februar-2013 at 16:15
Tjo, jeg ser nu en gang imellem bold på 6'eren og 9'eren. Derfor undrer jeg mig også en del over at der er så mange der har retension problemer ved det. Jeg har ikke opdaget noget, men jeg skal da nok kigge ekstra godt efter i weekenden.:)
Panasonic P55VT50
Dynaudio Xeo 3
Sonos
Back to Top
Hygom View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hygom Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Februar-2013 at 16:24
Hvor køber man denne skærm til 11k? Send meget gerne pm :-)
Back to Top
kennethbrdk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kennethbrdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Februar-2013 at 17:11
Positivt
Generelle billedkvalitet
Ingen støj fra panelet
Begrænset reflektioner

Negativt:

Nemt at få retention - hvid skrift på mørk baggrund og logoer (f.eks. kanal 6) og vurdere at faren for burn-in dermed er reel (selv efter langt mere end 1000 driftstimer!)
Panoreringer

Edited by kennethbrdk - 19-Februar-2013 at 17:13
Back to Top
E. Larsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote E. Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Februar-2013 at 18:02
Originally posted by kennethbrdk kennethbrdk wrote:

Positivt
Generelle billedkvalitet
Ingen støj fra panelet
Begrænset reflektioner

Negativt:

Nemt at få retention - hvid skrift på mørk baggrund og logoer (f.eks. kanal 6) og vurdere at faren for burn-in dermed er reel (selv efter langt mere end 1000 driftstimer!)
Panoreringer

langt mere end 1000 driftstimer---- er din antagelse

Er det 10.000 timer eller 5-6 år

ER DU NU SIKKER PÅ DET ER NOK `?????

Jeg antager fra 0 til 200 timer

E.L.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.