|
Forstærker med sub-out, pre-out, toslink input? |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 18-Januar-2008 Location: 2635 Ishøj Status: Offline Points: 2358 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 11-Marts-2013 at 17:10 |
Hej Recordere.
Jeg har sat min surround reciever til salg da jeg har i tankerne om at gå over til stereo og i den forbindelse set på hvilke forstærkere der er på markedet. Jeg har nogle bestemt krav til forstærkeren, da jeg ikke ønsker at købe noget jeg alligevel skal skifte ud hurtigt igen. Kravene er: Pre-out Sub-out 4 x digitale indgange (mix af toslink og coxial) HT-Passthrough Den eneste jeg kan finde som matcher dette nogenlunde er Harman Kardon HK990 men den er desværre i den høje ende af min prisklasse. Et alternativ være en stereo forstærker som blot har sub-out, og så smide en DAC efter den. Det ville jeg sagtens kunne leve med, men det syntes jeg heller ikke at kunne finde. Kan I pege mig i den rette retning? Mvh. Michael
|
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 18-Januar-2008 Location: 2635 Ishøj Status: Offline Points: 2358 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har selv fundet en XTZ, det ville jo passe godt ind med resten, men ser gerne flere forslag.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
Disse Stereo Recivere har alle Sub Out. http://hifi-freaks.dk/webshop//index.php?cPath=82_87
To af dem har HT A og B tilslutning.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Tak for buddet, de er dog alle lige små nok. :-)
|
|
![]() |
|
Lars_M ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 03-November-2011 Location: København, DK Status: Offline Points: 177 |
Hmm, NAD's digitale forstærker (har glemt dens navn) har i al fald sub udgange og en masse digitale indgange. Mener dog den koster ca 15k.
|
|
![]() |
|
Det er desværre også udenfor min prisklasse. Det lader til at det kun er "budget" forstærkere/recievere som har sub-out og digitale indgange med undtagelse af XTZ'en. Der må da være andre producenter som laver sådan løsning som jeg er ude efter?
|
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Joined: 17-Juli-2007 Location: Frederikssund Status: Offline Points: 1023 |
Den eneste jeg lige kan komme på der opfylder dine krav er HK 990 og evt Peachtree Audio Nova, men mon ikke der er flere. NAD's CC390, mener jeg også kan....
Men ellers kig i min liste med forstærkere med HT input. |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 10-December-2008 Location: Fredericia, DK Status: Offline Points: 1758 |
Såvidt jeg husker har XTZ'en ikke HT-Passthrough. Ellers skal der være sket ændringer indenfor det seneste års tid eller to.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Hej DB89 Det du har delvis ret i. Hvis man ønsker at køre den via HT-link ryger muligheden for at bruge den som intergreret forstærker. Det er dog for mig ikke det største problem. Hvis jeg på et tidspunkt udvider til surround igen kan jeg sagtens leve med at skulle vælge indgang på XTZ'en og skrue op på en bestemt volume. Det har jeg tidligere gjort. :-) Mit største ønske er nu en som har sub-out og pre-out, resten kan klares med DAC eller småløsninger.
|
|
![]() |
|
twilight ![]() Bruger ![]() Joined: 13-Juli-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 130 |
Jamen, hvis du kan leve uden usb - så er der micromega.....:
http://www.micromega.dk/prod01.htm Der er flere modeller, integreret, for/effekt-forstærker - hvordan de lyder..... aner det ikke. |
|
![]() |
|
frugtkompot ![]() Guld medlem ![]() Joined: 04-April-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 810 |
Jeg gennemgår præcis den samme søgning pt. og så vidt jeg har erfaret, så er HK 990'eren den bedste løsning ... hvis prisen samtidig er en faktor. XTZ'en kommer tæt på, men mangler en række indgange og funktioner i forhold til. Det var også disse to samt Arcam, jeg kiggede på.
Du nævner, at den er i toppen af dit budget ... men hvis den opfylder alle dine behov, og er fremtidssikret, er det så ikke en idé at spare lidt længere op eller alternativt holde øje med brugtmarkedet?
|
|
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
|
![]() |
|
Problemet er at jeg pt. er på SU og ikke har mulighed for at spare op. Pengene til forstærkeren skal komme fra salg af mit nuværende.
Den eneste mangel jeg umiddelbart kan se på xtzen frem for hken er ht-passthrough, hvilket jeg godt kan leve uden. Ellers jo, så havde det Været bedre at spare op :-) |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |