|
Forstærker/Lydanlæg til badeværelse? |
Post Reply ![]() |
Author | |
JensHolm ![]() Guld medlem ![]() Joined: 26-Juli-2010 Location: Danmark Status: Offline Points: 791 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 31-Marts-2013 at 20:43 |
Hej folkens Jeg er ved at sætte badeværelse i stand fra bunden af og vil gerne have mulighed for musik derude. Jeg har købt 2 indbygningshøjttalere i nogenlunde kvalitet omend det ikke er high-end B&W-kvalitet eller lignende. Jeg er i tvivl om hvilken musikafspiller/forstærker jeg skal bruge dertil. Jeg vil gerne kunne tænde og slukke musikken på badeværelset og kunne skifte mellem cd, radio og mp3 fra fx et USB-stik. Det ville samtidigt være rart hvis den kunne gemmes væk i fx et skab under vasken eller lignende og så have kablerne trukket op til højttalerne i loften skjult i væggen. Jeg har overvejet at have en bilradio (med fjernbetjening) forsynet af en DC-konverter da sådan en både har forstærker, cd-afspiller, usb og radio i. Derudover har jeg overvejet en lille mp3-afspiller forbundet til en forstærker der kan stå på 1. salen over højttalerne. Badeværelset er ca. 7 m2. Hvad synes I er den smarteste løsning? På forhånd tak :)
|
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Joined: 12-Januar-2013 Location: Aalborg Status: Offline Points: 551 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Denon har en række smarte systemer, med uden cd samt streaming og usb mulighed. De har gode modtagerforhold med fjernbetjening og kan endvidere styres med smartphone osv.
|
|
![]() |
|
JensHolm ![]() Guld medlem ![]() Joined: 26-Juli-2010 Location: Danmark Status: Offline Points: 791 |
Tænker lidt på at have en lille mp3-afspiller på badeværelset med et langt minijack-kabel op på loftet til højttalerne hvor jeg kan stille en forstærker der tænder og slukker med lyset på badeværelset. Så kan jeg selv skrue op og ned for musikken osv.
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 21-Oktober-2008 Location: DK Status: Offline Points: 1600 |
Jeg bruger en Airport express, der forsyner og driver et par Philips USB PCHøjttalere, men det er også meget lowtech. Rigeligt til vores 6 m2 badeværelse.
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 21-Oktober-2008 Location: DK Status: Offline Points: 1600 |
Du skal vel have en Sonos Connect Amp til det udstyr, du har indkøbt.
Skulle jeg prøve noget nyt, ville det være en Play:3 fra Sonos. |
|
![]() |
|
Tror jeg har besluttet mig for en løsning.
En Sandisk Sansa Clip+ mp3-afspiller i badeværelset med et minijackkabel op på loftet til en forstærker der tænder og slukker med lyset i badeværelset og som driver indbygningshøjttalerne. |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |