recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Højtaler til 100 kvm garage ???
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Højtaler til 100 kvm garage ???

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Super bruger
Super bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Maxipug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Højtaler til 100 kvm garage ???
    Posted: 12-April-2013 at 14:49
Hej Recordere,

Jeg søger efter et sæt højtalere til min 100 kvm store garage, jeg har kigget brugtmarkedet igennem mange gange og er kun blevet mere forvirret, hvad dælen skal man købe??? Jeg har ikke behov for at spille enormt højt, men vil stadig gerne have en god lyd derude, da jeg opholder mig der en del og rummet bliver også brugt til fester osv.

Budgettet ligger omkring 1500-2000 kr.

Jeg har en forstærker på 5x80W og en effekt på 2x250w liggende som jeg regner med skal bruges til formålet.

Ideer og input modtages...

Back to Top
hansie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hansie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-April-2013 at 15:02
Find nogle CV
Back to Top
Maxipug View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Maxipug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-April-2013 at 15:08
Er det ikke mest bum bum højtalere? Det må jo også gerne lyde godt og ikke bare højt! :)

Havde godt nok fået et godt bud på nogle XLS-215, dog var de lidt over budgettet!
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-April-2013 at 15:21
Kommer der våde biler ind i garagen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Bobbas View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bobbas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-April-2013 at 15:25
Gå efter noget RCF - se evt. her: http://www.dba.dk/hoejttaler-rcf-art-312-p/id-90849824/

jeg har ikke noget med annoncen at gøre.... 
Back to Top
Maxipug View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Maxipug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-April-2013 at 15:27
Hej Klaus, nej den bliver ikke brugt til hverdags biler, er ved at restaurere en gammel bil og det har lange udsigter til at den bliver våd! Smile
Back to Top
Maxipug View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Maxipug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-April-2013 at 15:32
Hej Bobbas, Det var nu ikke meningen at det skulle være disco derinde, bare god lyd Smile
Har du hørt de nævnte RCF ?

Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-April-2013 at 17:26
Hvis der var meget fugt og lignende, ville jeg investere i 4 sæt 6x9" autohøjttalere og bygge kasser til dem i hvert hjørne, sådan at 2 enheder delte en kasse (30 liter sådan plus/minus) og spillede lidt i hver sin retning.
Enhederne seriekobles i hver højttaler (så de bliver 8 ohm og ikke 4 ohm) for ikke at overbelaste forstærkeren.
"Højttalerne" placeres så i hvert hjørne, med højre og venstre kanal monteret diagonalt i rummet, så der er "stereo" uanset hvilken langside du befinder dig på.

Det vil langt fra være HiFi, men det vil fylde rummet med lyd.

Fordelen ved autohøjttalere er at de bedre kan holde til skiftende temperaturer og fugt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Denraretiger View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Denraretiger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-April-2013 at 19:48
Personligt ville jeg gå efter 2 sæt Dali 104 evt til montering i vægge eller loft.
http://www.dba.dk/soeg/?soeg=dali+104
Alternativt CV DC15

Sidstnævnte er en virkelig fed Cerwin Vega højttalere. Ang bulder og brag bestemmer man selv hvor vildt det skal være. Havde selv et par da jeg boede derhjemme med værelse over forældrenes tv stue, sgu ikke altid en lige populær højttalerSmile

Skal selv have et par DC15 i min garage når jeg får "tid".....

Edited by Denraretiger - 12-April-2013 at 19:50
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-April-2013 at 08:17
En højtaler der kan det hele er svær.

Hvad med en bil der kan score damer, køre 210, være terrængående, ikke bruge for meget benzin og trække en campingvogn over alperne.

Spøg til side.

Jeg har for nyligt købt et par brugte dali 808 for 800,-

Tror de kan klare jobbet.

http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-808-300-w/id-90577625/

Back to Top
Jonas_h View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas_h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-April-2013 at 10:05
100m2 er et stort rum og kræver noget af en højttaler. Hvor langt fra højttalern kommer du til aat være når de spiller?
Back to Top
Maxipug View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Maxipug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-April-2013 at 13:49
Ja det er et dejligt stort rum på 9x12 m og opholder mig nok for det meste omkring midten, dog er er der også reoler og skabe osv derinde, så det er ikke helt så stort rum der skal spilles op, men næsten.

Ideen med autohøjtalere er egentlig god, dog er rummet isoleret og opvarmet, så temperaturen kommer nok ikke til at svinge så meget igen. Men det kan da godt være at man skulle kigge efter 4 højtalere istedet for 2, for at få lyd i begge ender af rummet
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.