|
Trådløst anlæg |
Post Reply ![]() |
Author | |||
spooz ![]() Ny bruger ![]() ![]() Joined: 19-April-2013 Location: Danmark Status: Offline Points: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 19-April-2013 at 11:40 |
||
Hej.
Vi har en hjemmeserver som vi bruger til vores WD TV, ps3 osv. Fungerer perfekt. Nu vil vi gerne udvide så vi kan høre musik i køkkenet - trådløst fra hjemmeserveren. Kan nogen anbefale et anlæg? Det må meget gerne kunne afspille flac og selvfølgeligt mp3. Jeg tænker at det skal afspille filer fra delte mapper på hjemmenetværket?
|
|||
![]() |
|||
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 12-Maj-2009 Status: Offline Points: 817 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Noget Sonos måske? Det fungerer godt. Kan købes hos Hifiklubben.
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 19-Juni-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 6691 |
||
Ja, jeg vil også sige Sonos.
PLAY:3 eller PLAY:5 + en Bridge i nærheden af routeren. Jeg har selv Sonos, og det fungerer uden problemer.
Edited by Brixen - 19-April-2013 at 13:37 |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
Treated ![]() Guld medlem ![]() Joined: 22-Januar-2010 Location: Horsens Status: Offline Points: 1639 |
||
ja har os sonos her, det er sku nok det bedste skud på stammen må man sige
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 19-Juni-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 6691 |
||
Det er i hvert fald let at bruge da der er betjening med smartphone, tabletter og Mac/pc. Og så får man også lige internetradio med. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
spooz ![]() Ny bruger ![]() ![]() Joined: 19-April-2013 Location: Danmark Status: Offline Points: 6 |
||
Er en bridge absolut nædvendig? Hvilken fordel giver den mig?
Desuden synes jeg også at læse at mange herinde har problemer med udfald på deres sonos? |
|||
![]() |
|||
||
Bridge er kun nødvendig hvis du ikke vil trække netværkskabel. Sonos laver sit eget netværk, og én af enhederne SKAL kobles på routeren med kabel. Der er rigtig mange her på siden, som har Sonos, så jeg synes ikke der er mange problemer. Det eneste jeg lige kan huske som ikke blev løst, var en bruger på Østerbro i Kbh., hvor der var rigtig mange trådløse net. Der opgav Sonos support også, så han måtte trække kabler. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
LBA75 ![]() Super bruger ![]() Joined: 17-September-2006 Status: Offline Points: 484 |
||
Hej Skal lige forstå dette korrekt...... når man kobler en Sonos til et netværkskabel, bliver den enhed så ikke en slags "master", som "hoster" det SONOS-net, som alle ens enheder bruger til at kommunikere over? Hvis man har sine enheder langt fra hinanden, er det så nok at kable begge, og så har man 100% dækning, eller skal de kunne "nå" hinanden trådløst? Troede faktisk at der måtte en Sonos Bridge imellem et sted for at "hoste" det fælles netværk.... Mvh LBA75
|
|||
![]() |
|||
||
Der skal én enhed kablet på routeren. Resten kan så være trådløse. Grunden til at man bruger Bridge er hvis man ikke har en Sonos enhed i nærhed af routeren. Bridge er billigere, og gør det samme. Jeg går ud fra at hvis alle Sonos enheder er kablet, så virker det også, men jeg har ikke prøvet. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |