|
Tv i sollys. |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |||
doneb ![]() Junior bruger ![]() ![]() Joined: 17-April-2013 Location: Danmark Status: Offline Points: 36 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 06-Maj-2013 at 18:12 |
||
Hej jeg skal have erhvervet mig et nyt tv 55 tommer el. større. Gerne til en pris under 10k. placeringen er i et rum hvor fjernsynes bliver udsat for meget sol, så det skal være et der ikke er for meget forstyrret af det. Hvilket skal jeg vælge? :)
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
De spejlblanke paneler som er på stort set alle flade i dag vil have problemer med lysindfald, hvis ikke de placers/ophænges så det bliver minimeret. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
doneb ![]() Junior bruger ![]() ![]() Joined: 17-April-2013 Location: Danmark Status: Offline Points: 36 |
||
Okay, jeg troede ellers jeg skulle gå efter LED?
Hvad er forskellen på LED baggrundslyd og ren LED egentlig?
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
||
Der var på et tidspunkt at LCD nu LED havde matte paneler, men de var ikke så godt for billedkvaliteten, så nu er de lige som det kendes fra Plasma paneler. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
ubeslutsom ![]() Bruger ![]() Joined: 11-August-2012 Status: Offline Points: 163 |
||
Eller værre
![]() |
|||
![]() |
|||
zczc ![]() Super bruger ![]() Joined: 02-Maj-2010 Location: Danmark Status: Offline Points: 398 |
||
Baggrundslyd er, når højttaleren vender bagud.
|
|||
![]() |
|||
||
Det var også et problem da jeg købet mit Samsung, men efter det er kommet på en bordstander hvor det er vinklet lidt ned, så er problemet blevet en god del mindre. |
|||
|
|||
![]() |
|||
Hancock ![]() Guld medlem ![]() Joined: 25-Maj-2005 Location: Valby Status: Offline Points: 544 |
||
LED er kun typen af baggrundsbelysning der er tale om på et LCD TV. Et gammelt traditionelt LCD TV havde tidligere en flourcerende baggrund baseret på lysstofrør. Denne blev med LED TV, erstattet af LED, enten placeret bag LCD panelet, eller rundt i kanten. Ved at placere LED traditionelt bag LCD panelet, gives mulighed for local dimming, for at opnå bedre dynamik i sort/hvis forholdet. Mest udbredt (og billigst) er LED monteret rundt i kanterne, hvilket giver mulighed for endnu tyndere TV. Et ægte/rent LED TV, altså hvor selve panelet er baseret på LED, findes mig bekendt ikke i konsum-verden. Men er meget udbredt på storskærme, f.eks i DRs vejrstudie, Tivoli, koncerter og mange andre steder. |
|||
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl |
|||
![]() |
|||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Joined: 08-Maj-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 2368 |
||
Enig. Jeg har samme problem med vindue til højre for tv'et, og selv om persiennen er lukket er det vanskeligt eller umuligt at se hvad der sker i mørke scener. Jeg giver ikke meget for at billedkvaliteten skulle være bedre med blanke skærme, for det er nok kun under ideelle forhold. Billedkvaliteten er ikke eksisterende hvis man alligevel ikke kan se hvad der sker på skærmen.
|
|||
![]() |
|||
ubeslutsom ![]() Bruger ![]() Joined: 11-August-2012 Status: Offline Points: 163 |
||
Ja og når det bliver mørkt nok til, at refleksionerne ikke generer så meget, begynder sort at se gråblåt ud.
|
|||
![]() |
|||
Precious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 24-Februar-2012 Location: Ikast, Danmark Status: Offline Points: 641 |
||
Jeg købte et Samsung E8005 Plasma TV, og en kammerat købte et Samsung 7005 LED TV (samme panel). Jeg synes faktisk jeg har mindre reflektioner på mit plasma end han har på sit LED TV, selv indenfor samme mærke af TV. Selvfølgelig er der forskel på stuerne o.s.v ... så det er en "personlig" bedømmelse.
Det giver lidt stof til eftertanke når der skal købes nyt TV .. :)
|
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 14-September-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 9423 |
||
Hvordan Kan du have samme panel i et plasma og et led ?
|
|||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |