|
Kan denne subwoofer anbefales? |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Joined: 27-April-2011 Location: Brønshøj Status: Offline Points: 579 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 20-Maj-2013 at 21:38 |
Hej
Jeg er blevet tilbudt en Audio Pro Ace Bass 2 til en fornuftig penge. Umiddelbart af hvad jeg kan læse mig frem til, så er den ganske fornuftig, men vil de passe ind i en cirka 20 kvm stor stue? Der er kun mulighed for at den kan stå et sted, og det er imellem mit tv møbel og den ene front højttaler. Er det en dårlig placering? Har aldrig haft en subwoofer, så jeg er temmelig grøn på det område. Mvh. Anders
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja eftersom den har højttalere på siden, er det ikke en god placering. Prøv at læs lidt om rådene her:
http://www.ezz.dk/483911-indstillinge-placering-af-audio-pro |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
Det er sikkert ikke en dårlig sub, men den er bare vanskelig at placere
|
|
![]() |
|
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Joined: 27-April-2011 Location: Brønshøj Status: Offline Points: 579 |
Tænkte nok det kunne blive et problem. Hvor meget plads på siderne vil du tro den skal have? Dit gæt er nok bedre kvalificeret end mit.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Det er svært at gætte om, det skal prøves i virkeligheden. Men 20 cm er ihvertfald for lidt, nok nærmere 1 meter skal der være. Alt efter hvor billig den er, ville jeg da prøve den af. Den er iøvrigt mest velegnet til musik pga de små enheder. Så hvis det er til film, vil jeg nok kigge efter en XTZ, som gir' rigtig meget kontrolleret dybbas til eksplosioner ol. |
|
![]() |
|
Det er lidt en kompromis løsning med den enhed, men jeg er på et tight budget og ønsker en god allround subwoofer. Har stadig også nogle naboer at tage hensyn til, så har det fint med at det ikke bliver den vildeste subwoofer.
Der er en som forslår en placering under sofaen. Der har jeg faktisk plads til den, men er det en seriøs mulighed? |
|
![]() |
|
Ja så længe der er luft omkring den skal den nok virke efter hensigten. En smart måde at finde den mest optimale placering er at smide den op i sofaen og så kravle rundt på gulvet og lytte hvor den lyder bedst. Og DER skal sub'en så stå for at virke optimalt. Men jeg kan læse at ham der har prøvet, endte med at den lød bedst ude midt på gulve, så det er nok ikke så smart
|
|
![]() |
|
Har godt set det tip før. Tror jeg springer ud i det og forsøger mig. Hvis jeg ikke så kræsen med estetikken, så har jeg faktisk 4 placeringsmuligheder.
Ville det mest optimale også være hvis den blev afkoblet fra gulvet (trægulv på 1. sal i en gammel boligkompleks) med en flise eller lignende? |
|
![]() |
|
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 05-November-2009 Status: Offline Points: 1977 |
Har selv Acebass3, men synes at acebass 2 er en rigtig fed sub og til 20 kvm tror jeg den klarer det glimrende.
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Joined: 20-Juni-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 4169 |
Rent teoretisk lyder det smart, men jeg tror ikke på det da bassen reflekterer på omgivelserne og derfor ikke bare kan smides i sofaen. |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Joined: 08-Maj-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 2368 |
Jeg har en Ace Bass 2, og er glad for den. Den kan være svær at placere korrekt og indstillingerne kan også drille lidt.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |