|
Godt brugt anlæg til knap 3000kr? |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 02-Januar-2012 Location: Bramming Status: Offline Points: 1154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 21-Maj-2013 at 10:19 |
|
Hej!
Vi sad 3 gutter i weekenden hos mig og lyttede til noget musik og fik nogle bajer. I den forbindelse blev den ene hooked på selv at få sig et anlæg, men han er en fattig studerende og det eneste han kan smide er en iPhone 4s 32GB så det er knap 3000kr. Mig og den anden blev hurtigt enige om at det nok skulle være muligt at finde noget brugt der lyder rigtig godt til de penge. Jeg har været i gang med at kigge men synes at det er svært. Jeg har ikke selv været interesseret i Hifi i så mange år så mangler noget erfaring og det er her i kommer ind i billedet ![]() Ønsket: God lyd i stuen i form af et par gode gulvhøjttalere og mulighed for tilkobling af apple TV som han i forvejen har. Han hører ikke så meget elektronisk musik - helst noget rock og gerne med guitar Så umiddelbart tænker jeg at der skal afsættes 500-1000kr med det samme til en DAC. Så er der 2000-2500kr tilbage Så en god brugt stereo forstærker, jeg tænker minimum 50w? Et par gode brugte gulvhøjttalere, her tænker jeg dali og b&w. Er der ellers nogle klassikere der ude der leverer godt med bang for the buck? Håber at i vil hjælpe og på forhånd tak |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19668 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Højttalere:
http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-850-2-stk/id-91540426/ Forstærker: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123047&title=s-marantz-sr7500-gammel-highend-a-v-receiver At bruge 1000 kroner på en dac er i mine øjne helt tosset. Så hellere købe en brugt surroundforstærker der har en dac indbygget i forvejen. Klaus |
||
![]() |
||
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Joined: 12-Januar-2013 Location: Aalborg Status: Offline Points: 551 |
|
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118653&PN=1&title=s-nad-c320bee-dali-808
Kunne være en mulighed og vil give KlausDM ret i den del med DAC. |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 15-August-2004 Location: Aarhus Status: Offline Points: 12378 |
|
Det vil efter min mening være forkert at købe en surround receiver til et anlæg i denne prisklasse. Der må findes en integreret forstærker med digitale indgange.
Jeg er enig i, at det er at skyde forbi målet med en DAC på det budget, men der smides en masse god lyd væk ved at vælge en surround receiver i stedet for en integreret forstærker. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19668 |
|
Prøv lige at find en til 1000 kroner.
Tjah, ved at vælge sådan en gammel svend som SR7500, så får man en "stereoforstærker med DAC" og med en strømforsyning der er dimensioneret til at trække 5 kanaler, der kun skal strømføde 2 kanaler, hvilket slet ikke er så dårligt et bytte. Vi taler stadig om en forstærker med DAC der er solgt til 800 kroner. Klaus Edited by KlausDM - 21-Maj-2013 at 20:30 |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 15-August-2004 Location: Aarhus Status: Offline Points: 12378 |
|
Hvem siger der SKAL bruges 2000 på højttalere?
|
||
![]() |
||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 02-Januar-2012 Location: Bramming Status: Offline Points: 1154 |
|
Tak for jeres bidrag. De Dali Klaus linker til ser rigtig fine ud til prisen men desværre ligger de for langt væk. Vi bor nær Esbjerg
Jeg har fundet en NAD 317 stereo forstærker til 550kr og et sæt Dali concept 6 til 1250kr som jeg regner med at det ender med. Og så en argon dac til 500kr fra hifi klubben så lander jeg inden for budget Jeg har også muligheden for at få en denon avr3800 receiver til 1500kr. Ved ikke om det er bedre at gå efter den. Tænker bare lidt at jo ældre og jo flere features jo større sandsynlighed er der for at noget går i stykker |
||
![]() |
||
|
Mig :-) Højttalerne er den komponent der er mest udslagsgivende for lyden, derfor prioriterer jeg dem højest. Klaus |
||
![]() |
||
|
Et alternativ kunne være: http://www.dba.dk/hoejttaler-jamo-elegance-0/id-91218881/ og http://www.dba.dk/7-x-90-w-71-kanaler-sr5600/id-1000636843/ Sidstnævnte skal der klemmes 400 kroner af prisen på, så er det okay.
Om du napper en potentelt set 17 år gammel stereoforstærker, eller en 6-8 år gammel surroundforstærker er i mine øjne et fedt. Begge kan "gå i stykker" i morgen. Klaus |
||
![]() |
||
|
De jamo elegance har jeg også kigget på, vi kan bare ikke helt finde ud af om det er et mærke vi bryder os om. Kender du til modellen?
|
||
![]() |
||
|
De er fra den tid, hvor Jamo byggede nogle gode modeller ind i mellem. Min hukommelse siger mig at de slet ikke er så ringe. Klem dem evt yderligere på prisen ud fra denne:
http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/hi-fi--surround/hjttalere/jamo-elegance-08/v/an709552212/ Klaus |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Joined: 04-Marts-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 11218 |
|
Nu blander jeg mig normalt ikke i brugthandler, men det er et meget interessant projekt. Jeg mener at brugtpriserne på Dali og B&W er vildt opskruede, i forhold til hvad der kan fås af interessante ting fra andre mærker. Det skyldes at de to mærker har ry for altid at være godt, hvilket ikke er mere sandt for dem end for alle andre. Derfor har folk en opfattelse af at det er sværere at købe andre mærker, for dér er det sværere at finde noget godt.
Køb dem her: EDIT: Bemærkede ikke lige det med afstanden... Og følg Klaus DM's råd mht. en ældre surround-receiver. Receivere uden HDMI kan man fodre grise med, og det betyder at man kan få rigtigt fine apparater til ingen penge.
Edited by Otto J - 22-Maj-2013 at 07:57 |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |