recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Ingen lyd fra Onkyo TX-NR808
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Ingen lyd fra Onkyo TX-NR808

Post Reply Post Reply Page  123 5>
Author
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote zulfo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ingen lyd fra Onkyo TX-NR808
    Posted: 16-Maj-2013 at 08:02
Hej med jer

Af en eller anden grund (muligvis på grund af et barn der har trykket forkert, eller rykket på kabler) har jeg ikke længere lyd fra min Onkyo receiver.

Det er ligegyldigt hvilken kilde jeg vælger, og ARC virker heller ikke. Slukker jeg receiveren, får jeg lyd fra tilsluttede enheder, men via mit tv.

Alt er tilsluttet via HDMI, jeg har koblet højttalerne til som de skal (der har ikke været rodet der), men muligvis har subwooferen været sat til en forkert indgang/udgang på forstærkeren, og det mistænker jeg kan have gjort "et eller andet", det er sket medens jeg ikke var hjemme.

Jeg har forsøgt med en total "reset to default", uden resultat.

Jeg har endnu ikke prøvet at tilslutte audyssey mikrofonen, men det skal prøves i dag for at se om jeg kan få en testtone (jeg kan ingen steder finde testtonen uden den er tilsluttet?)

Er der nogen der kan have en ide om, om jeg kan være så heldig at det måske bare er indstilling af output der kan være problemet, men som jeg ikke kan finde indstillinger til?!

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Back to Top
hansie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hansie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Maj-2013 at 09:06
Er der noget højttaler A /B på din forstærker der er brugt ?
Back to Top
zulfo View Drop Down
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote zulfo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Maj-2013 at 10:28
Originally posted by hansie hansie wrote:

Er der noget højttaler A /B på din forstærker der er brugt ?

Der er nogle Zone indstillinger, og det tænkte jeg også om det kunne være.

Men da jeg har resat forstærkeren helt, burde den slags vel være "nulstillet".
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Back to Top
zulfo View Drop Down
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote zulfo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 08:43
Fejlen er fundet - og det er ikke en af de rare af slagsen!

Det viser sig at rigtig rigtig mange Onkyo 808 ejere er begyndt at få samme fejl, og alle efter nogenlunde samme dato!

Det er en fejl på HDMI-boardet, og i USA skiftes det så pr. kulance!

Jeg har en sag kørende hos Onkyo EU, så må vi se hvad de siger!
Lars B

Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 08:58
What, Onkyo med fejl på hdmi board, det er da helt nyt??

Klaus
(undskyld, jeg driller, jeg kunne ikke lade være)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
zulfo View Drop Down
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote zulfo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 09:05
Originally posted by KlausDM KlausDM wrote:

What, Onkyo med fejl på hdmi board, det er da helt nyt??

Klaus
(undskyld, jeg driller, jeg kunne ikke lade være)

Jeg var faktisk ikke opmærksom på at det var et problem, før jeg så det amerikanske forum hvor rigtig mange kunder har oplevet det samme og der er 10 sider med forumposts fra Januar og frem.

Men det har måske været et problem på andre produkter fra Onkyo - eller mener du bare at Onkyo er så meget kinamærke, at man må forvente den slags problemer? Wink
Lars B

Back to Top
Hans j View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hans j Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 10:41
hmmm. måske Onkyo skulle kigge lidt på deres udviklingsafdeling for HDMI-boards.
Jeg synes Onkyo generelt laver nogle gode SR, men der har nu været nogle serier med HDMI problemer.

Back to Top
zulfo View Drop Down
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote zulfo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 10:55
Originally posted by Hans j Hans j wrote:

hmmm. måske Onkyo skulle kigge lidt på deres udviklingsafdeling for HDMI-boards.
Jeg synes Onkyo generelt laver nogle gode SR, men der har nu været nogle serier med HDMI problemer.

Det kunne se sådan ud - det er et lidt underligt problem.

Men ind til videre har jeg fået en besked på deres europæiske forum at de vil tale med deres service provider om en "goodwill approval", så jeg får det forhåbentlig udbedret som en garantisag.
Lars B

Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 11:17
Originally posted by zulfo zulfo wrote:

Men ind til videre har jeg fået en besked på deres europæiske forum at de vil tale med deres service provider om en "goodwill approval", så jeg får det forhåbentlig udbedret som en garantisag.
Min Integra DTR 80.2 stod jo af på samme måde som du beskriver, og det var efter sigende et HDMI Board. Og æh nu har jeg en DTR 80.3 stående i stedet. Super service fra Integra og Christian. Okay - den nye receiver kommer til at koste mig omkring 1000 kr.-  men så har jeg igen 2 års fuld garantiTongue
Back to Top
dpdk View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dpdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 11:48
Det er påfaldende at du synes det er "super service" at få lov til at betale 1000,- for en garatireparation. Hvis jeg ikke husker meget galt har CSN selv på dette forum lovet at man -får- et nyt apparat hvis ikke de defekte kan repareres inden for rimelig tid. Du har ganske vist "fået" den nye model, men det kan vel ikke komme bag på nogen eftersom den gamle er udgået. Sandheden er nok at man ikke kan skaffe reservedelen inden for rimelig tid eller evt slet ikke kan skaffe den, hvorfor det er nemmere at give kunden en helt ny. At CSN så vælger at bonne kunden for en del af udgiften grænser til det usmagelige og står i skærende kontrast til hvad CSN selv tidligere har skrevet på forum. Sjovt nok i forbindelse med en kunde der havde problemer med HDMI-boardet...

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=100144&PID=1017478&title=Onkyo-vs-integra#1017478
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 11:57
Originally posted by dpdk dpdk wrote:

Det er påfaldende at du synes det er "super service" at få lov til at betale 1000,- for en garatireparation. Hvis jeg ikke husker meget galt har CSN selv på dette forum lovet at man -får- et nyt apparat hvis ikke de defekte kan repareres inden for rimelig tid. Du har ganske vist "fået" den nye model, men det kan vel ikke komme bag på nogen eftersom den gamle er udgået. Sandheden er nok at man ikke kan skaffe reservedelen inden for rimelig tid eller evt slet ikke kan skaffe den, hvorfor det er nemmere at give kunden en helt ny. At CSN så vælger at bonne kunden for en del af udgiften grænser til det usmagelige og står i skærende kontrast til hvad CSN selv tidligere har skrevet på forum. Sjovt nok i forbindelse med en kunde der havde problemer med HDMI-boardet...

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=100144&PID=1017478&title=Onkyo-vs-integra#1017478
Det synes jeg egentlig ikke er helt korrekt det du beskriver, og heller påfaldende (hvor det i øvrigt). Jeg havde muligheden for at vente på min egen receiver, og låne den receiver jeg nu har stående, indtil min egen var klar. Alternativt - som jeg valgte at få en ny DTR-80.3, mod en lille betaling. For mig - og det er vel det vigtigste, jeg synes at det er en rigtig god service. Og det hele var på plads inden for omkring 14 dage.

Edited by Hother - 24-Maj-2013 at 12:04
Back to Top
zulfo View Drop Down
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote zulfo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 12:14
Originally posted by Hother Hother wrote:

Originally posted by zulfo zulfo wrote:

Min Integra DTR 80.2 stod jo af på samme måde som du beskriver, og det var efter sigende et HDMI Board. Og æh nu har jeg en DTR 80.3 stående i stedet. Super service fra Integra og Christian. Okay - den nye receiver kommer til at koste mig omkring 1000 kr.-  men så har jeg igen 2 års fuld garantiTongue

Jeg er ikke interesseret i at det skulle komme til at koste mig penge til en eventuel opgradering. Heldigvis er boardet noget Onkyo stadig har.

Min udgift bliver forhåbentlig begrænset til forsendelse til et servicecenter.
Lars B

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.