recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - KEF LS50 Højtalere
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

KEF LS50 Højtalere

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote roflerne Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: KEF LS50 Højtalere
    Posted: 17-Maj-2013 at 21:10

Hej

Jeg står med tanker om at udskifte mine næsten 10 år gamle B&W DM601 S3 højtalere ud med noget nyt. Jeg har været ude og lytte til et par KEF LS50 i KT-Radio på Frederiksberg og er meget positiv over lyden. Jeg kunne dog godt tænke mig at få nogle inputs på om der er andre højtalere jeg bør lytte til, som ligger i ca samme prisleje (8500,- for 2), før at jeg går ud og køber.

Det skal for det meste bruges til musik i alle genrer.

Mit resterede setup lyder på følgende:
Receiver:      Marantz SR6006
Subwoofer:   B&W ASW610

Mvh
Martin
Back to Top
SoundWave View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SoundWave Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Maj-2013 at 15:33
Hvad med B&W CM5 (8.000 kr.) eller Dali Mentor 1 (9.000 kr.)?
Back to Top
roflerne View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote roflerne Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Maj-2013 at 19:27
Dem vil jeg prøve at tage en lytter på, tak! Kan normalt godt lide lyden i B&W, så kan være de er et bedre fit end de andre.
Back to Top
kloppern View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kloppern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Maj-2013 at 13:24
Undskyld jeg lige stjæler tråden. Jeg var sjovt nok også forbi KTradio og høre Kf LS50 og synes de spiller fremragende.
Jeg er dog lidt nysgerrig efter hvor følsomme de er i forhold til placering? Da jeg hørte dem var det i et rum på ca. 5 x 5 meter, så hvordan vil de gå i en stue der er ca 3 gange så stor.
Jeg er også lidt nervøs for hvor snævert deres sweet spot er (det er vel monitor højtalere). Så hvordan lyder de hvis man står mere skævt i forhold til dem?

Til trådstarter. Jeg hørte også på Kef R100, de er lidt blødere i lyden og virkede mer overbærende i lyden. Jeg synes dog at LS50 lød væsentlig bedre, mere klar og præcis i lyden og bedre kontrol over bassen, men de var begge fremragende. 
Back to Top
roflerne View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote roflerne Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Maj-2013 at 20:59
Nu har jeg jo garanteret hørt højtalerene i samme lokale som dig, så hvordan det forholder sig i forhold til placering og styrke skal jeg ikke kunne udtage mig om. Har søgt på nettet efter anmeldelser af dem, og der er vist heller ikke nogle som skriver noget om det. 
Mvh Martin
-------------------------------
Samsung PS50C7705
Back to Top
kloppern View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kloppern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Maj-2013 at 22:38
I den her test, gør de en del ud af det: http://www.ljudochbild.se/test/kef-ls50
Omvendt har jeg læst andre anmeldelser, som pointere at de ikke er så kræsne med placering - Ja jeg er forvirret på et højere plan.
Jeg har også forsøgt at blive klogere i forsk. forums, men uden held.
Back to Top
2-mas View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 2-mas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Juni-2013 at 01:00
Har købt et sæt KEF LS50 igår. Har nu spillet et par timer dvs. endnu ikke tilspillet eller optimeret med grej,kabler eller opstilling.
Foreløbig vurdering : FREMRAGENDE
Back to Top
kloppern View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kloppern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Juni-2013 at 08:36
2-mas: Spændende! Vil du ikke skrive lidt om hvor stort dit rum er, og hvad udstyr du bruger dem med?
Back to Top
2-mas View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 2-mas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Juni-2013 at 11:44
jo da....

Spiller i veldæmpet 30m2 stue, igår på strømstærk 2x40 watt transistor pre+effekt og idag på 2x40 watt rør integreret.

I begge tilfælde med samme afspiller (pc+dac).

Meget homogent og lyden slipper godt "fri" og helt ud af højttalerne.
Back to Top
kloppern View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kloppern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Juni-2013 at 22:33
Tak for det! Som du kan læse, har jeg været lidt nervøs for hvordan de vil spille i et lidt større rum (dvs. ca 30 kvm), så tusind tak for din tilbagemelding.
Back to Top
Larry View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Larry Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-August-2013 at 08:56
Originally posted by 2-mas 2-mas wrote:

jo da....

Spiller i veldæmpet 30m2 stue, igår på strømstærk 2x40 watt transistor pre+effekt og idag på 2x40 watt rør integreret.

I begge tilfælde med samme afspiller (pc+dac).

Meget homogent og lyden slipper godt "fri" og helt ud af højttalerne.

Okay det lyder interessant, jeg overvejer selv LS50 til mit nyindkøbte Heed obelisk pre/effekt setup, men er i tvivl om det har power nok (60W 8ohm/ 100w 4 ohm), så er du stadig glad for den combo du har med de 40W ? Andet spørgsmål er om de er dynamiske nok på lavere volumen, da jeg skal bruge dem ved et skrivebords-setup, så nogen der har erfaringer med det ? Bruges i et rum på 16-17 m2. Mit andet mulige valg af højtaler er svenske Guru Junior, livlig og virker mere letdrevne, koster omkring det samme som LS50, men LS50 skulle bare blive bedre og bedre jo dyre grej man sætter foran, så det taler til deres fordel. HmmmErmm.   
Back to Top
kloppern View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kloppern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-August-2013 at 10:12
Min forstærker er opgivet til 50W og det fungere fremragende, jeg har dog også hørt højtalerne med en Rotel RA 11, den er opgivet til 40 W og det lød utilstrækkeligt. Jeg tror man skal tage de watt angivelser med et gram salt.

Jeg bruger også mine i en 30 m2 stue, hvilket de sagtens kan spille op,  men jeg synes faktisk de spiller bedst når man sidder helt tæt på (ca. 1 m fra højtalerne), så jeg tror du vil blive meget tilfreds med dem i et skrivebords setup.
Jeg kender ikke de andre højtalere du har i kikkerten, men jeg lyttede til 12 andre højtalere inden jeg købte Kef højtalerne, jeg valgte dem bl.a for den gode dynamik. Derudover har de et utrolig stort og meget præcist stereo perspektiv.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.