|
Forstærker til B&W CM1 |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
SNyholt ![]() Ny bruger ![]() Joined: 05-Juni-2013 Location: KBH, Danmark Status: Offline Points: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 05-Juni-2013 at 15:40 |
Hej I dejlige Recordere
![]() Jeg har været så heldig at kunne anskaffe mig 2 stks. B&W CM1'ere, og nu skal jeg så have købt mig en forstærker til. De er her I kommer ind i billedet. Jeg har et budget på ca. 5.000 kr. Jeg har været i Hifiklubben og de anbefaler mig en af følgende: NAD C356BEE http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c356bee_forstarker_grafit.htm DENON CEOL Piccolo http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/kompaktanlag/denon_ceol-piccolo_netvarks-stereosystem_hvid.htm Min lydkilde er stort set kun Spotify og måske skal TV'et tilkobles. Jeg har selv en Airport Express, så det er ikke nødvendigt at forstærkeren har det. Eller er der forskel på lydkvaliteten om den er ekstern eller intern? Jeg vil gerne have så god lyd som muligt - men det er samtidigt er jeg heller ikke über perfektionistisk med det. De fortalte mig at NAD'en ville give mig lidt mere power, bedre bass og sådan. Stemmer det? Hvilken én af dem ville I vælge? Eller skal det være en helt 3.? Mvh Steffen |
|
![]() |
|
SNyholt ![]() Ny bruger ![]() Joined: 05-Juni-2013 Location: KBH, Danmark Status: Offline Points: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og hvad med sådan en som denne?
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=82_83&products_id=317 |
|
![]() |
|
Åhh ja - ser at jeg skal have en forforstærker med så. Og det bliver lige dyrt nok - glem den sidste
|
|
![]() |
|
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 12-Maj-2009 Status: Offline Points: 817 |
Jeg havde taget NAD'en, da der kan eftermonteres DAC - med mindre du får det gjort med det samme, selvom det overskrider dit budget lidt.
|
|
![]() |
|
Hvor meget vil en DAC give mig rent lydmæssigt? Altså er der mærkbar forskel?
Og det behøver ikke være én af disse. Det kan være hvilket som helst mærke, så hvis du kender en anden god, så bare forslå den :) |
|
![]() |
|
Har fået bekræftet at det ikke skal være Denon'en. Lyden er simpelthen ikke god nok.
Så nu er jeg på NAD'en. Vil så høre om der er andre alternativer, eller det er den man skal gå efter? |
|
![]() |
|
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Joined: 18-December-2012 Status: Offline Points: 412 |
Jeg havde forgængeren til den NAD, du nævner.
Det er en kanonforstærker, men om den passer til et sæt B&W CM1, er jeg ikke klar over. Muligvis, muligvis ikke. Du må en tur i HiFi-Klubben og lytte på NAD'en sat sammen med et sæt B&W CM1, for at se, hvordan det lyder. Husk altid at forstærker og højttalere tilsammen har "en lyd". Derfor nytter det ikke noget, at man f.eks. køber en forstærker, uden at lytte til den sat sammen med præcis de højttalere, man har derhjemme. Ellers risikerer man, at det kommer til at lyde meget anderledes, når man kommer hjem og får sat forstærkeren til sine egne højttalere.
|
|
![]() |
|
red_martians ![]() Junior bruger ![]() Joined: 28-Februar-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 36 |
Vent en måneds tid på NAD D3020: http://www.digitaltrends.com/home-theater/rebirth-of-a-legend-the-nad-d-3020-puts-a-new-spin-on-a-classic-ampliifer/
Den har bluetooth Aptx, digital indgang og USB-lydkort. Læg mærke til 12v. trigger input. Det kan bruges evt. sammen med en bluesound node. Så den tænder og slukker sammen med den.
Der kommer også en såkaldt D7050 Der dog koster ca. det dobbelte. Den får ud over endnu højere ydelse også airplay og streaming via Wifi. Edited by red_martians - 06-Juni-2013 at 20:12 |
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Joined: 12-Januar-2013 Location: Aalborg Status: Offline Points: 551 |
Synes umiddelbart du skal prøve at give den Denon en chance nu når du er i Hifiklubben. Få skiftet mellem begge inden de kommer med deres salgstaler.
Har selv en der trækker et par småkrævende loft højttalere og bliver sgu mere og mere imponeret over den lille satan. Udover det har den en række fordele frem for NAD´en såsom AirPlay og optisk ind samt den kan styres over smartphone og størrelsen.
Bare lige en ide inden den er blevet helt afskrevet. Skal siges jeg ellers altid har haft NAD udstyr.
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 02-Februar-2008 Location: Holstebro Status: Offline Points: 886 |
Hej SNyholt Sammen med et sæt CM1 bruger jeg en NAD C 315BEE, hvor afløseren hedder NAD C 316BEE til en pris på 2.000,- kr. Her ved min pc synes jeg, at sættet spiller rigeligt højt, men måske flere watt er bedre, hvis du spiller højere, end jeg typisk gør? Ligesom forstærkeren ikke kan fås med indbygget DAC mv. Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
Tusind tak for alle Jeres svar
Jeg er tæt på at købe den NAD. Jeg er bare lidt irriteret over at jeg får en stor kasse, stort set uden nogen funktioner. Men jeg er en sucker for god lyd - så det vil jeg ikke gå ned på. Er der andre gode fabrikanter der lydmæssigt og prismæssigt kan konkurrere med NAD? Her Onkyo, Marantz, Yahama etc.? Skal ned i HIFI og høre om NAD D3020 som du linker til Red_Martians. Den ser spændende ud (dog ærgerligt at der ikke er airplay i den "billige" model) |
|
![]() |
|
Efter lang research rundt på nettet er jeg faldet over denne
Rotel RA-12 http://www.av-connection.dk/?PGr=977&ML=561 Jeg er tiltrukket af de mange digitale tilslutningsmuligheder. Men er der nogen af Jer der har erfaringer med den lydmæssigt? Jeg har læst adskellige tests og der får Rotel ros. Men hvordan er de i forhold til NAD? Omvendt kan jeg se at den yder 2*60 watt hvor NAD giver 2*80 watt. |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |