|
Stereo-setup |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
bruger udmeldt 21 ![]() -- ![]() Joined: 10-November-2008 Location: Aarhus Status: Offline Points: 76 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 06-Juni-2013 at 20:51 |
Hej, Jeg er nået til den konklusion at surround på 16 kvm er overkill, og jeg vil derfor gerne gå over til stereo. Mit setup består af Yamaha RX-V671 + XTZ 89 højttalere (5.0). Mit spørgsmål er nu om jeg bør sælge Yamahaen (kan få 1700 for den) og så købe en billig stereo-forstærker til mine XTZ 89 gulv ELLER om jeg skal beholde Yamahaen og bi-ampe? Hvad tror I vil give det mest optimale setup? Det skal lige siges at jeg er på SU, så jeg har ikke voldsomt meget at smide efter en stereo-forstærker ud over de 1700,- som jeg kan få for Yamahaen. Min musik vil (desværre) primært blive afspillet via Airplay til AppleTV. Mvh Fabian Edited by fabianbm - 06-Juni-2013 at 20:54 |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 26-Juli-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 398 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spar pengene, der er ikke forskel på lydenfra forstærkere, eller dac'er! Bedre højttalere er vejen frem.
|
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 18-Januar-2008 Location: 2635 Ishøj Status: Offline Points: 2358 |
Hvad? Ikke forskel?
Jeg har for nylig testet en Nuforce DDA-100 op imod min Marantz SR7002 og min kammerats Vincent SV-400. Der er kæmpe forskel i lyden. Den klare vinder var Vincent'en. |
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Joined: 05-Februar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 3498 |
Du får ikke noget ud af, at diskutere med ham omkring hans postulat, han bliver bare ved og ved. Der har lige været en anden og meget lang tråd omkring det samme emne.
|
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 26-Juli-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 398 |
Prøv nu bare at google "blind test amplifier".
HVilke forskelle i lyden hørte i? |
|
![]() |
|
@kskruger: Der er ikke tale om et postulat! Hvis du kan finde en blindtest hvor nogen har kunnet skelne mellem to forstærkere (drevet indenfor klippegrænse og hvor begge indstillet til samme volumen) ja så vil verden gerne høre om det!
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 18-Februar-2011 Location: Nordsjælland Status: Offline Points: 3805 |
Ved udskiftning af mit setup, hvor Thule, Holfi, Onkyo, Lyngdorf samt en rørforstærker blev holdt op imod hinanden, var der stor forskel i gengivelse af lyden. Den bedste lydmæssigt var en 25 watts rørforstærker, men ved høj belastning var der problemer med kontrol af basenhederne.
Valget faldt på Holfi, da dette setup magtede alle aspekter, og med klart bedre lyd end resten af forstærkerne (undtagen rørforst. lyd). |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Nille44 ![]() Bruger ![]() Joined: 10-August-2012 Location: Danmark Status: Offline Points: 202 |
Selfølgelig kan man høre forskel
![]() Var for nylig inde i Lydportalen og lytte til 3 forskellige integrerede forskærkere, og der var faktisk ret så stor forskel i lybilledet på de 3. Jeg er sikker på at du også ville kunne høre det. Har ingen test eller beviser, men det her er jo heller ikke et videnskabeligt forum vel!
|
|
Luxman L509X
Oppo BDP 105. Rega P8 med Apheta 3. LG Oled 55BX Ultrasone Signature Pro. Sonus Faber Olympia Novalll |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Joined: 12-Juli-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 23900 |
Det er altså noget vrøvl
![]() |
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Joined: 05-Februar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 3498 |
LarsGeisler, jeg ser ingen grund til at begynde en ny diskussion tråd om dette emne.
Der er vist skrevet nok i denne tråd:
|
|
![]() |
|
Kskruger, jep for så vidt enig, interesserede se også denne tråd :
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123022&title=blindtests-og-dyrt-hifi |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 21 ![]() -- ![]() Joined: 10-November-2008 Location: Aarhus Status: Offline Points: 76 |
Tak for alle svarene :-) Desværre synes jeg ikke, at jeg er kommet videre med, hvilken stereo-forstærker jeg bør vælge. Har I nogle anbefalinger?
Alt OT kan med fordel tages op i en af de tråde der linkes til ovenfor.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |