|
Hvilken Forstærker |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
Bruno ![]() Junior bruger ![]() Joined: 13-Januar-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 31 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 10-Juni-2013 at 00:12 |
Jeg har en Harman/Kardon AVR255 A/V-Receiver fordi jeg har nogle DVD-optagere som ikke har HDMI, men kun S-vhs og scart og det er der ikke meget af på mit Samsung TV (8005-serien).
Jeg har derfor brug for en forstærker til når jeg skal høre musik i en ordentlig kvalitet for den A/V-Receiver er der kun 7x50W. Jeg har 2 Mission M72 højttalere, men de bliver måske med tiden udskiftet med nogle SA-højttalere (SA Mantra 10 til 3.499 kr./stk. eller SA Exact til 7.999 kr./stk.). Jeg vil bruge ca. 8.000 kr. på en rimelig god forstærker og har været i den lokale Expert og han foreslog en AMC model 3150 til 7.495 kr. og jeg fandt selv denne på nettet NAD C375BEE til 8.499 kr., men hvilken er bedst af disse to og er der andre i samme prisleje eller lidt over som er bedre. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19668 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad med at købe en god effektforstærker og koble den på din nuværende forstærker via pre out?
Klaus |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 26-Juli-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 398 |
Du skal gøre dig klart hvad du mener med "bedst". Hvis du kigger lidt rundt her på stedet, vil du se nogle nogle tråde, hvor der begrundet argumenteres for at der ikke er forskel på lyden fra forskellige forstærkere.
Klaus giver et udmærket råd, hvis du spiller højt er det muligt at du kommer op i klippegrænsen på din SR, så en effektforstærker vil hjælpe der. Brugte effektforstærkere fås ind i mellem for en slik. Du kan også overveje at skifte front højttalerne, det vil for alvor give dig bedre lyd. |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Joined: 23-Juni-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 3353 |
Hvis du vælger at købe nogle SA Exact som i øvrigt er nogle fremragende højtalere, så skal du have en forstærker på som ikke er alt for lys i toppen. Du skal ud og lytte eller bedre, låne med hjem det er dine øre og dit hjem der skal sætte dagorden, og lån gerne nogle tilspillede højtalere med hjem, mine SA Exact som jeg benytter i bioen/hverdags stereoen tog op i mod et år at tilspille, forskellen er faktisk rimelig stor. Jeg køre pt. selv med et brugt effekttrin Mark Levison No.433 på Exact fronter og center, men mindre kan bestemt også gøre det, men de er bare så gode at de fortjener kun det bedste. Jeg køre så også med 2x SA Sub 200 til at tage det dybe.
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Joined: 25-Juni-2004 Location: Aalborg Status: Offline Points: 2048 |
Smid et bud på denne http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123598&title=s-emotiva-upa-2-effektforstrker forbind via preout så kører det
![]() ![]() Edited by helljohn - 10-Juni-2013 at 11:58 |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
Bruno ![]() Junior bruger ![]() Joined: 13-Januar-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 31 |
Hvad forskel er der, om jeg køber en effektforstærker og sætter til den anden eller jeg køber en alm. forstærker og kører lyden over den og bruger den anden som ren "billede-fordeler"?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19668 |
Den store forskel er at din "billedfordeler"også bliver din "lydfordeler" som den er nu. Du skal kun skifte og regulere volumen med en fjernbetjening.
Emotivaen til 1100 kroner vil være et godt bud på nogle "muskler" til din musik.. Klaus |
|
![]() |
|
Jeg har som skrevet i mit første indlæg Harman/Kardon AVR255 A/V-Receiveren for at kunne bruge mine "gamle" DVD-optagere til mit tv og så købte jeg også en Harman/Kardon HD990 CD-afspiller.
Jeg bruger den kun til at spille i stereo og har altså kun 2 højttalere sat til. Jeg så i en anden tråd, at der var en som roste lillebroren til den NAD som jeg spørger til og den hedder "NAD C275BEE" og så går jeg da ud fra at nummeret større er endnu bedre... |
|
![]() |
|
Der står lidt om NAD C275BEE'en her http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c275bee_effektforstarker_standard.htm
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Joined: 21-Maj-2006 Status: Offline Points: 5 |
Det lyder som om du allerede HAR besluttet dig, og blot skal bekræftes i dit valg? M.v.h. |
|
![]() |
|
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 05-November-2009 Status: Offline Points: 1977 |
Den emotive er et fornuftigt bud hvor du får meget for pengene.
Hvis du køber en integrereret forstærker som du har kig på, så får du 2 volumenknapper at holde styr på. Det vil jeg selv blive træt af. Med en effekt vil betjeningen være som hidtil, bare med mere power.
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
|
Jeg kan ikke se hvordan jeg skulle få 2 volume-knapper at holde styr på?
Hvis jeg vil høre musik fra min CD-afspiller, tænder jeg kun for den nye forstærker jeg skal købe og hvis jeg skal se noget jeg har optaget på en af de gamle DVD-optagere skal jeg selvfølgelig tænde for begge forstærkere, men jeg skal da stadigt kun bruge volume-knappen på den nye, da det kun er den højttalerne er sat til. Det hjælper jo ikke rigtigt noget at skrue op for lyden på Harman/Kardon'en når der ikke er tilsluttet nogen højttalere eller er der noget jeg har misforstået??? |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |