recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Philips 47PFL6097T erfaringer
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Philips 47PFL6097T erfaringer

Post Reply Post Reply
Author
Junior bruger
Junior bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HoundDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Philips 47PFL6097T erfaringer
    Posted: 16-Juni-2013 at 12:38
Jeg har fået et godt tilbud på denne model, og er interesseret på grund af størrelse, strømforbrug, passiv 3D, inbygget WIFI m.v.

Men er der nogen her der har praktiske erfaringer med det?

Jeg tænker naturligvis på billedkvalitet, men også hvordan fjernbetjeningen fungerer, Smart TV delen og ikke mindst om TV-guiden overhoved fungerer i DK. Men alle erfaringer har interesse!

Pft
Jesper

Back to Top
Stougaard View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stougaard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Juni-2013 at 12:58
Jeg har ikke nogen specifik erfaring med den nævnte model, men jeg har arbejdet med efterhånden et par philips modeller.
Generelt plejer billedkvaliteten at være rigtig fornuftig i forhold til prisen, men smart tv delen skal du ikke forvente dig så meget af, fordi man kan ikke så meget med den, i sær ikke når det er en 2012 model, der har du ikke engang netflix.
Back to Top
hjernemadsen View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hjernemadsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Juni-2013 at 09:14
Billedkvaliteten er fornuftig især i HD, langsomt kanalskift, fjernbetjeningen noget skrammel, wifi mister forbindelsen, smart TV uden indhold (ingen netflix), firmware fyldt med bugs.
Back to Top
HoundDK View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HoundDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Juni-2013 at 17:44
Da det var på 24 timers Wupti tilbud til 5.500 kr., så besluttede jeg mig for at slå til.

Montering (på fod) og opsætning (herunder WIFI) var utrolig nem.

Billedkvaliteten er fuldt tilfredsstillende, naturligvis især på HD, og ambilight delen fungerer godt. Det har jeg altid gerne ville prøve, og det hygger og er egentlig alle pengene værd.

Designet er tilpas neutralt til min smag, og lyden er væsentlig bedre end jeg havde forventet mig af et LED. Faktisk har jeg skinlagt mine planer om indkøb af soundbar indtil videre. Men jeg ender nok med at smide et par sattelitter og en sub på, som jeg alligevel har liggende .

Jeg oplever ikke at fjernbetjeningen er speciel mystisk men alt nyt kræver naturligvis lidt tilvending. Kanalerne skifter rimeligt snappy som forventet, men menuerne er ikke specielt hurtigere ift. at aparatet skulle være udstyret med en dual-core processor. Ikke at de er specielt langsomme, men jeg havde forventet at menuerne skifter lidt hurtigere når man bladrer rundt. Men i det daglige er det nok kanalskiftet som er det primære.

SmartTV delen har ganske rigtigt ingen netflix, men deres tilbud synes jeg til gengæld også er noget skrammel. Både den danske og amerikanske. Viaplay har vi haft mere glæde af og det er der heldigvis app til, ligesom der er app til youtube, facebook og browser. Og så er det nok begrænset hvad jeg ellers skal bruge tv'et til på den front. Men ja, smart-tv delen sætter ikke markedsstandarder.

Tv-guiden fungerede (ligesom smart-tv) først da jeg opdaterede til den nyeste SW (som er fra maj). Nu fungerer det ganske glimrende. Jeg har ikke tilsluttet en HDD endnu, så jeg har ikke prøvet at optage fra guiden. Men der er vist noget om at man ikke må opdate digitalt tv i DK, så det begrænser jo udbyttet en del.

Da jeg ikke har en Blueray med 3D er denne funktion ikke testet endnu.

Eneste "men" (indtil videre) er at TV'et ikke kan finde min Synolygy NAS DS2012j NAS som kører UPnP. Jeg er godt klar over at Philips'en er en 2012 model men jeg havde simpelt hen ikke fantasi til at forestille mig at det ikke ville fungere. Det er tæt på at være en dealbreaker, så jeg overvejer at returnere TV'et. 

Hvis der er nogen som har et tip som kan løse det problem, er jeg naturligvis meget interesseret?

Edited by HoundDK - 20-Juni-2013 at 17:45
Back to Top
Bruger udmeldt 9 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 9 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Juni-2013 at 19:18
.

Edited by Non-Desperado - 01-August-2013 at 11:53
Back to Top
Niels__J View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Niels__J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Juni-2013 at 11:10
HoundDK: Fedt du købte det. Jeg turde ikke pga de (angiveligt) langsomme menuer. Jeg orker ikke at spilde tid på langsomme menuer, men jeg kommer fra et TV med billedrør, så måske ville jeg slet ikke lægge mærke til det.
Nu fortryder jeg lidt at jeg ikke købte det, men på den anden side kan jeg ikke finde ud af det Ambilight. Jeg synes det er top fedt, men bør det ikke være 3-sidet, eller er det ok med kun to? (jeg synes dog at 3-sidet ligger uden for mit budget)
Mht Netflix har jeg en WDTV Live hvis det skulle blive nødvendigt.

Generelt spørgsmål til moderne tv med digitale kanaler: Er de alle sammen langsomme til at skifte kanal? Hvis man laver en hurtig zapper lader det til at halvdelen af tiden går med at se på sort skærm :-( Gælder det alle nye tv?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.