recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Spørgsmål om DAC
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Spørgsmål om DAC

Post Reply Post Reply
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Anon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Spørgsmål om DAC
    Posted: 26-Juni-2013 at 12:24
Hejsa

Jeg har brug for lidt rådgivning :-)

Når jeg kigger på DAC's eller forstærkere med DAC's er der altid oplyst hvad den understøtter: eks. 24 bit, 96 KHz.
Hvad sker der hvis jeg i fremtiden tilslutter noget udstyr med bedre kvalitet f.eks. (24/192 eller 32/192).
Kan jeg så ikke høre noget eller bliver kvaliteten så bare den laveste, dvs. 24/96 i dette tilfælde?

Tak for hjælpen
Back to Top
Otto J View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Otto J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juni-2013 at 12:48
Originally posted by Anon Anon wrote:

Hejsa

Jeg har brug for lidt rådgivning :-)

Når jeg kigger på DAC's eller forstærkere med DAC's er der altid oplyst hvad den understøtter: eks. 24 bit, 96 KHz.
Hvad sker der hvis jeg i fremtiden tilslutter noget udstyr med bedre kvalitet f.eks. (24/192 eller 32/192).
Kan jeg så ikke høre noget eller bliver kvaliteten så bare den laveste, dvs. 24/96 i dette tilfælde?

Tak for hjælpen

Hvis du rent faktisk sender f.eks. 24/192 afsted til et apparat der ikke kan afspille det, så får du ingen lyd (eller støj). Men i praksis vil apparater der understøtter dette blot kunne sættes til en lavere samplerate, dvs. 24/96.
Back to Top
Anon View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Anon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juni-2013 at 13:45

Hvis du rent faktisk sender f.eks. 24/192 afsted til et apparat der ikke kan afspille det, så får du ingen lyd (eller støj). Men i praksis vil apparater der understøtter dette blot kunne sættes til en lavere samplerate, dvs. 24/96.
[/QUOTE]

Som jeg læser dit svar siger du at man i praksis vil kunne sætte lydkildens kvalitet ned.
Jeg har f.eks. lige kigget på mit Samsung TV. Der er ingen mulighed for at sætte det til at afspille med en lavere kvalitet. Er det mig, som har misforstået noget?
Back to Top
Otto J View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Otto J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juni-2013 at 18:14
Den kan formentligt slet ikke sende mere end 16 bit 48 kHz, så der er ikke noget at sætte ned.
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juni-2013 at 18:35

Jeg har f.eks. lige kigget på mit Samsung TV. Der er ingen mulighed for at sætte det til at afspille med en lavere kvalitet. Er det mig, som har misforstået noget?

Bare rolig, hvis du skal bruge den til dit tv, behøves du slet ikke at bekymre dig om højere opløsninger eller samplefrekvenser.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
FNørd View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote FNørd Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juni-2013 at 19:52
Men hvis du sætter en blu-ray afspiller ind, så er de højere sample rates en mulighed. Afhængig af afspillerens muligheder.
Back to Top
Anon View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Anon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juni-2013 at 22:17
Hej igen

Betyder det så at hvis jeg senere køber en Blue-Ray afspiller med en højere sample rate, så kan jeg forvente at jeg kan konfigurere den til at afspille med en lavere sample rate?
Back to Top
Otto J View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Otto J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Juni-2013 at 10:32

Hej igen

Betyder det så at hvis jeg senere køber en Blue-Ray afspiller med en højere sample rate, så kan jeg forvente at jeg kan konfigurere den til at afspille med en lavere sample rate?

Ja.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.