recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Bedre lyd ud af mit setup
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Bedre lyd ud af mit setup

Post Reply Post Reply
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rasmusj11 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bedre lyd ud af mit setup
    Posted: 26-Juni-2013 at 21:24
Har en denon 3312 og 2x b&w cm5 højtalere

Afspiller altid min musik fra nettet, spotify eller youtube! Kan forstå der går en del lyd tabt, ved at afspille det den vej
Bruger i øvrigt et hdmi kabel til at flytte lyden - findes der bedre vej her ?
Har læst frem og tilbage ang. en DAC - er dette løsning og hvilken en skal jeg kigge efter ? Gode erfaringer?

Har også tænkt på at køre min lyd trådløst, da min denon understøtter det bare jeg kobler en trådløs router til
Her kommer så nok måske det dummeste spørgsmålShockedBig smile!! - Kan jeg koble en router til min forstærker, som kan fange den anden router jeg i forvejen har ?
Skal jeg have koblet en router til forstærkeren og køre nettet derfra, kræver det desværre en ret træls ledning føring
Back to Top
Kasper_J View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kasper_J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juni-2013 at 22:22
Tvivler stært på at du kan gøre noget, som kan forbedre youtube så det kan svare sig økonomisk. Spotify, kan forbedres men det afhænger altså meget af dine øre. 

Trådløs overførsel bliver efter min mening en forringelse eller nok nærmere status quo. Jeg ville nok prøve en eller anden DAC, men jeg ville så afgjort enten låne den eller købe med returret for at prøve om du overhovedet kan høre en forskel.

Ellers så er der jo den gratis med bedre højttaler placering, og den som kan koste penge med akustikken i rummet. Begge dele giver efter min mening mere mening end noget hardware du kan købe.

Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juni-2013 at 23:23
Originally posted by Rasmusj11 Rasmusj11 wrote:

Har en denon 3312 og 2x b&w cm5 højtalere

Afspiller altid min musik fra nettet, spotify eller youtube!

Hvad afspiller du lyden på?
(PC, tablet, eller noget helt tredje)

Er du utilfreds med den lyd du hører, eller hvad er grunden til at du vil opgradere?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Rasmus8D View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rasmus8D Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juni-2013 at 23:34
Hvorfor har du egentlig en surround forstærker, når du kun benytter 2 højttalere? Har du planer om at udvide? ;)

Men i bund og grund har du allerede tabt noget lyd ved at du streamer, det er altså ikke super kvalitet...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Back to Top
Rasmusj11 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rasmusj11 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Juni-2013 at 11:22
Vil prøve at låne en dac nede i hifi klubben!
Grunden til surround var at jeg vil udvide senere, men pladsen begrænser lidt surround pt! Er i øvrigt ked af at jeg ikke ventede lidt på 3313, da jeg kan se den har indbygget trådløs
Streamer fra pc!
Det er nu ikke fordi jeg synes det lyder dårligt, men vil gerne høre om jeg kunne få mere ud af lyden på den ene eller anden måde
Back to Top
Rasmus8D View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rasmus8D Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Juni-2013 at 12:23
Du skal nok lige sikre dig, at denon kan bypass de indbyggede da konvertere, det tvivler jeg stærkt på... ;) det der næsten ingen af de "billigere" surrounder der gør...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Juni-2013 at 16:38
Originally posted by Rasmusj11 Rasmusj11 wrote:

Streamer fra pc!
Det er nu ikke fordi jeg synes det lyder dårligt, men vil gerne høre om jeg kunne få mere ud af lyden på den ene eller anden måde

Hvis du overfører lyden fra din PC til din forstærker via HDMI, er der en rimelig chance for at det bliver okay.

Så længe at du bruge Youtube (hvor megen af lyden virkeligt stinker) er der ikke meget at hente. DAC'en i din 3312 er ikke ringe.

Husk også at slå alt fra på din computer (hvis du kan). Re vil sige at resampling og volumenkontrol skal slås fra.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.