|
Klipsch Rf-7ii |
Post Reply ![]() |
Author | |
FiskerenJonas ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 24-August-2012 Location: Nakskov Status: Offline Points: 82 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 05-Juli-2013 at 15:17 |
Jeg har for nyligt købt et par klipsch RF-7ii.
Mit problem er, at jeg synes hornet er meget "skarpt" ved moderat høj volumen. Det ligefrem gør ondt i ørene når der spilles højt.
Jeg har ikke mulighed for at ændre på rummet samt placeringen.
Kan der evt. justeres/korrigeres for de høje tone via en surround receiver/equalizer? Mine tidligere højttalere var et par KEF Q900.
Det skal siges at de arbejder sammen med en Harman kardon HK990.
Hvad er jeres erfaring med disse, og er der håb forude?
Venlig hilsen
Jonas
|
|
![]() |
|
Keyvan ![]() Bruger ![]() Joined: 16-Marts-2011 Location: Aalborg Status: Offline Points: 225 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du sølv højttaler kabler? hvis ja prøv andet, det kan godt hjælpe lidt hvis diskanten er for skarp
|
|
![]() |
|
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 26-April-2012 Location: kbh Status: Offline Points: 455 |
xxxDe er ret afslørende. Mange cd plader er ikke rare i diskanten i forvejen, så her skal du nok prøve så mange så muligt, evt låne nogle super flotte optagelser. En anden mulighed, er at prøve med en god lp pladespiller. Her kan du f.eks få dig nogle gode oplevelser med de klipsch højttalere. Men du skal på ingen måde tro, at cd pladerne, såvel fra div net streaming er så god kvalitet i diskanten. Rør forstærkere kan også give dig nogle herlige minutter med et sæt klipsch.
![]() |
|
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|
![]() |
|
Keyvan ![]() Bruger ![]() Joined: 16-Marts-2011 Location: Aalborg Status: Offline Points: 225 |
Jeg kender ikke din HK990, men har du prøvet at låne nogen andre forstærkere og lytte til dem? De her højttalere fra Klipsch har fået meget ros rundt omkring.
![]() Du må gerne skrive noget mere om dine erfaringer med højttalerne.
|
|
![]() |
|
Bulletdodger ![]() Ny bruger ![]() Joined: 25-Marts-2012 Location: Frederiksberg Status: Offline Points: 7 |
Har du købt dine højttalere uden at høre dem først?
Horndiskanter lyder lidt specielt og enten er man enig i at de lyder godt, eller også så kan man ikke lide dem. |
|
Pay no attention to the man behind the curtain.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Marts-2010 Location: Taastrup Status: Offline Points: 4909 |
Nu kender jeg ikke lige din model.
Men har lyttet til et par set up med klipsch højtalere.
Her var det mit indtryk at de var klart bedst til film. Ved musik er de for skarpe og afslørende.
En anden mulighed kan også være at de lige skal spilles til. Nogle højtalere lyder nærmest defekte indtil de er spillet til.
Hvis du stadigvæk ikke kan lide lyden vil jeg anbefale at skifte dem ud.
EQ og den slags ekstra lydforringende kredsløb kommer der sjældent noget godt ud af.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |