|
Første HiFi - lyder det fornuftigt? |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
Kaptajn_Emil ![]() Ny bruger ![]() Joined: 07-Juli-2013 Location: København Status: Offline Points: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 07-Juli-2013 at 10:01 |
|
Hej HiFi-eksperter!
Jeg har længe levet med et sæt Logitech Gigaworks T3 computerhøjttalere til at høre musik på. Men nu skal det være slut - jeg skal have mit første RIGTIGE anlæg. I samme omgang har jeg tænkt mig at købe et TV. Det jeg gerne vil med hele herligheden er, at have et fornuftigt TV jeg kan se TV-programmer og streame Netflix på - og så et anlæg så jeg slipper for fjernsynets dåselyd. Jeg vil desuden gerne kunne afspille musik trådløst fra min HTC One - og på sigt måske fra en iPod/iPad. Et andet krav er - desværre - at det ikke må blive alt for dyrt, da jeg er studerende. Så pengene skal komme fra min og damens hårdt prøvede opsparinger :). Jeg har kigget på følgende: TV: Samsung EU40F6505 Reciever: Denon AVR-X1000 ELLER Denon DRA-F109 Højttalere: B&W DM686 ELLER B&W DM685 ELLER Dali Lektor 3 Bluetooth modtager: Belkin BlueTooth reciever Subwoofer(evt): Argon Sub 840 Jeg er meget i tvivl omkring, hvorvidt jeg skal have en surround reciever, da jeg jo ikke umiddelbart regner med at skulle have surround i første omgang. På den anden side kan jeg godt lide, at den har HDMI og i øvrigt masser af tilslutninger. Og så er muligheden for Airplay/DLNA meget rar. Mht. højttalere kan jeg godt lide B&W's DM686 - men jeg er meget i tvivl om, hvorvidt de er kraftige nok(også uden sub fx.). Så jeg tror egentlig mest på en af de 2 andre. Hvad mener i? :-) Edited by Kaptajn_Emil - 07-Juli-2013 at 10:12 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19668 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis budgettet er knapt, hvad så med at købe brugt?
Jeg har hørt et par forskellige BT lydoverførsler, ingen af dem har stillet mig tilfreds. Her er airplay bedre og du kan sagtens "airplaye" fra en android mobil. Fjernsyn - well, jeg er ikke til Samsung tv, jeg ville gå efter et Panasonic plasma. Klaus |
||
![]() |
||
Kaptajn_Emil ![]() Ny bruger ![]() Joined: 07-Juli-2013 Location: København Status: Offline Points: 5 |
|
Jeg har overvejet at købe brugt. Men efter en tur på DBA, mistede jeg pusten. Alt for uoverskueligt til at jeg kan finde noget på de 170 sider, der kom frem. Men jeg er klart åben for at købe brugt :).
Jeg er godt klar over, at Bluetooth slet ikke er optimalt - jeg synes bare det virker som den eneste universelle løsning. Det er fra Spotify, der skal streames - og det er kun muligt at streame DLNA og Airplay med indhold der ligger lokalt på en Android mobil, er det ikke? Mine forældre har også et fedt Panasonic plasma. Egentlig har jeg fravalgt det pga. strømforbrug, design og at plasma fylder mere(TV'et skal hænge i en meget lille stue). Men måske har jeg fejlbedømt det - hvad med dette her? http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=776226 Edited by Kaptajn_Emil - 07-Juli-2013 at 10:35 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Joined: 30-November-2005 Status: Offline Points: 2048 |
|
.
Edited by Non-Desperado - 01-August-2013 at 11:44 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19668 |
|
Jeg kunne da aldrig finde på at nævne at der står et sæt DLS R55 i Herning, der kan erhverves for 2800 kroner. De spiller (i mine ører) meget bedre end B&W........
Klaus |
||
![]() |
||
|
Tæller strømforbrug over billedkvalitet? Så napper du bare et Samsung..... Klaus |
||
![]() |
||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Joined: 16-November-2011 Status: Offline Points: 1336 |
|
Må man spørge hvad dit budget reelt set maks er? Snakker vi 15.000 kr som loft?
|
||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
||
![]() |
||
frugtkompot ![]() Guld medlem ![]() Joined: 04-April-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 810 |
|
Og hvor i landet befinder du dig? Det lader til, at du hovedsageligt har kigget på HIFI-Klubben. Du kan med fordel kigge bredere. Der findes mange små og store butikker, som har andre mærker, der også kunne være interessante for jer. Dertil findes der et hav af muligheder på nettet både brugt og nyt.
Og så tror jeg også, at vi har behov for at vide, hvad din procentdeling af film, musik og evt. spil er i forhold til det, du gerne vil benytte systemet til både nu og på sigt.
|
||
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
||
![]() |
||
|
Ja, så er du "fucked" med Android. Med ipad/iphone kræver det at du er premium medlem for at bruge airplay. Klaus |
||
![]() |
||
|
Glaskuglen siger: København :-) Klaus |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 30-Marts-2007 Status: Offline Points: 2822 |
|
![]() |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 19-Juni-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 6691 |
|
Denon receiveren har indbygget Spotify og Airplay. Edited by Brixen - 07-Juli-2013 at 12:43 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |