recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Hvilke skruer?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Hvilke skruer?

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mhras Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvilke skruer?
    Posted: 10-Juli-2013 at 21:57
Hej

Jeg har købt (brugt) VM Acoustics W1 vægbeslag som jeg vil bruge til at hænge mine Monitor Audio BX2'ere op med.

Problemet at jeg på ingen måde er en DIY-mand, så bare tanken om at skulle skulle bore i mine højttalere gør naller.

Så jeg håbede lidt at der var en fag-mand eller anden kyndig person der kunne hjælpe mig med hvilke slags skruer der ville være de rigtige til at sætte min MA fast på beslaget med...?
Man kunne være heldig at finde en herinde der måske havde prøvet det samme :)

På forhånd tak!
Back to Top
Denraretiger View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Denraretiger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juli-2013 at 22:12
Følger der ingen skruer med selvom de er brugt? Ellers er det letteste at tage beslaget med ned til din lokale isenkræmmer/tømmerhandel og finde nogen der passer.

Det skal være rundhovedet skruer ca ø 4 mm. Og vil skyde på en længde på ca 30 mm maks. Udover det skal du bruge skruer til montering i væg.
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Juli-2013 at 08:35
Originally posted by mhras mhras wrote:

Hej

Jeg har købt (brugt) VM Acoustics W1 vægbeslag som jeg vil bruge til at hænge mine Monitor Audio BX2'ere op med.

Problemet at jeg på ingen måde er en DIY-mand, så bare tanken om at skulle skulle bore i mine højttalere gør naller.

Så jeg håbede lidt at der var en fag-mand eller anden kyndig person der kunne hjælpe mig med hvilke slags skruer der ville være de rigtige til at sætte min MA fast på beslaget med...?
Man kunne være heldig at finde en herinde der måske havde prøvet det samme :)

På forhånd tak!

Pas på skruerne ikke rammer delefilter og lign inde i højtalerne.

Jeg ville tage en enhed ud og kigge efter inden jeg satte en skrue i.

Desuden vil jeg forbore et lille hul først.

Edited by Mufti - 11-Juli-2013 at 08:36
Back to Top
Totoronto View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Totoronto Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Juli-2013 at 11:09
Skruernes bredde skal passe ned i de udskæringer/riller der er i beslagene.
Vær opmærksom på længden af skruerne, da du ikke ved, hvad der er monteret på indersiden af bagvæggen i højttaleren. Delefilteret er allerede nævnt, men der er også konstruktionen af BX-serien at tage hensyn til.

Quote: 
Single Bolt-Through Drivers

Taking a page from Monitor Audio's highly acclaimed RX speakers, all BX drivers are secured on a single rigid bolt, which is fixed to the back panel and passes through the cabinet. This means that the driver effectively 'floats' in the front baffle and cannot transmit vibrations to the cabinet itself, thereby eliminating a common source of box coloration in more conventional speaker designs. The driver bolts also act to further brace the cabinet, adding rigidity and transparency to the system.

Måske kunne man montere en lille krydsfinér plade under beslaget, som kunne skrues fast med 8-10 korte skruer, som ikke går længere ind i bagpladen end 12-15 mm? Men spørgsmålet er selvfølgelig, hvilken tykkelse bagpladen har Geek.

Kontakt evt. Monitor Audio, og spørg dem, hvor et beslag bør placeres, og med hvor lange skruer.

Edited by Totoronto - 11-Juli-2013 at 11:36
Back to Top
mhras View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mhras Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Juli-2013 at 17:03
Tak skal i have - jeg kontakter firmaet :)
Back to Top
Totoronto View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Totoronto Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Juli-2013 at 18:07
For sjov skyld søgte jeg lige efter et billede af bagsiden, og der kan man tydeligt se monteringen af den gennemgående stang på midten af bagpladen. Delefilteret befinder sig sandsynligvis bagved kabelterminalerne forneden. Prøv at skrue de fire skruer som holder terminalerne løs og kig bagved. Du kan sikkert også se godstykkelsen, når du gør det Wink.
Dermed kan du formodentlig sagtens montere beslaget på den øverste halvdel af bagpladen.

Edited by Totoronto - 11-Juli-2013 at 18:14
Back to Top
AlJones View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AlJones Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Juli-2013 at 20:06
Skriv til VM acoustics, de er meget flinke til at sende reservedele uden beregning. jeg ved det, for det er mig der sender det.
Mvh Lars (på Al' s Ipad)
Back to Top
mhras View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mhras Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juli-2013 at 11:20
Tusind tusind tak til VM Acoustics for den flotte service. Det må jeg sgu sige...

Nu er tilbehøret modtaget og nu skal de bare sættes op.

Endnu en gang MANGE tak for den fine service :)
Back to Top
javilha View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote javilha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juli-2013 at 11:45
Ja, super service.
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Back to Top
mhras View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mhras Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juli-2013 at 14:54
Beslagene kom og det var super!

Så er det bare næste problem (eller "udfordring" som det så flot hedder inden for det kommunale):

VM ACOUSTICS W1 - når jeg ser på Hifi-klubbens hjemmeside, så skal det beslag som skal sidde i væggen, sidde vertikalt. Ved I om det kan beslag kan vendes, så det sidder horisontalt?
Vil det mon miste noget af bære-evnen?

Beslaget er desværre lige en kende for bredt, men hvis jeg kunne vende det, så det ville sidde horisontalt, ville det sidde bedre bagpå højttaleren.
Jeg spørger fordi jeg som sagt IKKE er en DIY-mand.

Pft og god weekend :)
Back to Top
Lars M View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juli-2013 at 15:45
Du kan sagtens vende vægdelen om. Når det er vandret, er trækket på skruerne lidt større, men det bør ikke være noget problem, og beslaget skal nok holde . Nøglehullerne på højttalerdelen er netop drejet 45 grader for at man har mulighed for at vende tingene, som det bedst passer en.
mvh
Lars

Back to Top
mhras View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mhras Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Juli-2013 at 23:21
Super, Lars! Tak for hurtigt svar :)

Jeg fik taget delefilteret ud og kunne liiiige får min telefon ind og tog et billede så jeg kunne se hvad der sidder på den side hvor beslaget skal sidde.
Umiddelbart ser det ud til at der sidder en printplade, så nu blev jeg endnu mere bekymret. Den ser ikke ud til at sidde direkte på bagpladen, men en cm eller halvanden udfra. Så jeg er sgu bange for at bruge de skruer jeg har fået tilsendt, men jeg har selv nogle i samme tykkelse - blot lidt kortere. Mon ikke det går an?

Jeg tør simpelthen ikke gå i krig med det - er SÅ bange at for at ramme den printplade og ødelægge noget. Men måske man bare skulle springe ud i det? :)
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.