|
ny cd afspiller / cd -transporter ?? |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
mikkelfrost ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 08-September-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 1192 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 18-Juli-2013 at 13:52 |
jeg har en lyngdorf dpa-1 http://lyngdorf.com/products/processors/dpa-1/product
og den har jo en dac i sig .. så mit spørsmål er om jeg kan "nøjes" med at købe en cd transport og så bruge den dac der sider i dpa-1 ? go dag :) |
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Joined: 27-September-2011 Location: Danmark Status: Offline Points: 630 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det sagtens. Alt andet vil faktisk være dumt efter min mening.
Det oplagte er at finde en brugt Lyngdorf CD1 på brugtmarkedet, da du så vil kunne bruge samme remote til produkterne. |
|
![]() |
|
mikkelfrost ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 08-September-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 1192 |
har kikket efter den men den kan så vidt jeg husker ikke spille sacd ???
og dem har jeg en del af .. |
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Joined: 27-September-2011 Location: Danmark Status: Offline Points: 630 |
Det er korrekt. Så er det en anden maskine du skal bruge og så vil du heller ikke kunne bruge DAC'en i din DPA. SaCD skal bruge analog udgangene på afspilleren. Du kan nartugligvis stadig bruge DAC'en når du lytter til almindelige cd'er.
|
|
![]() |
|
åhhh :) så bliv jeg det kloger :) jeg har pt en oppo 83 som cd og har ikke kunne finde ud af at få sacd lyd ud af den .. rødmer .
dvs normal cd lyd .. coaxial og sacd stereo audio out ?? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
SACD kommer vel også ud via HDMI?
|
|
![]() |
|
der står på oppo 83 hjemmeside
"SACD - The BDP-83 plays Super Audio CD (SACD) and supports both stereo and multi-channel high resolution audio programs. Users can select whether to output the DSD (Direct Stream Digital) signal in its native format or convert it into PCM." hvad betyder det ? |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Joined: 12-Juli-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 23900 |
Det gør SACD i det mindste fra både min Oppo - og min Sony SACD/CD afspiller
![]() |
|
![]() |
|
det gør det også her på mit biff anlæg med en oppo 93 men det hjælper ikke meget inde i stuen når lyngdorfen ikke har hdmi indgang :)
|
|
![]() |
|
Du kan ikke sende SaCD ud på almindelig digitaludgang ( hvis vi ser bort fra diverse obskure ninjatricks og gamle PS3 konsoller ). Du kan som andre nævner gøre det på HDMI, men på din DPA vil du skulle digitaludtag ved almindelig redbook compact disc og analog udtag fra afspilleren ved SaCD.
|
|
![]() |
|
undre mig over hvor for det ikke kan komme ud på normalt digitalt udgang ..
hvad for en af de digitale udgange er så bedste at køre ud på ? coaxial eller toskin ? |
|
![]() |
|
Der er nogle ret lange og ret tekniske forklaringer om SaCD og hvorfor det håndteres som det gør. Sidder lige telefonien og det er nok ikke det optimale at bruge til at skrive en knaldroman.
Lav evt. en googlesøgning på det. Coax eller optisk = potato / potato...hvis du spørger mig. Bruger selv AES/EBU. Udelukkende fordi jeg kan 😁 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |