recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - ny cd afspiller / cd -transporter ??
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

ny cd afspiller / cd -transporter ??

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mikkelfrost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: ny cd afspiller / cd -transporter ??
    Posted: 18-Juli-2013 at 13:52
jeg har en lyngdorf dpa-1  http://lyngdorf.com/products/processors/dpa-1/product

og den har jo en dac i sig .. så mit spørsmål er om jeg kan "nøjes" med at købe en cd transport og så bruge den dac der sider i dpa-1 ?   

go dag :)
Back to Top
Tweaky View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tweaky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Juli-2013 at 14:21
Det sagtens. Alt andet vil faktisk være dumt efter min mening.

Det oplagte er at finde en brugt Lyngdorf CD1 på brugtmarkedet, da du så vil kunne bruge samme remote til produkterne.
Back to Top
mikkelfrost View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mikkelfrost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Juli-2013 at 14:56
har kikket efter den   men den kan så vidt jeg husker ikke spille sacd ???

og dem har jeg en del af  ..
Back to Top
Tweaky View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tweaky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Juli-2013 at 15:04
Det er korrekt. Så er det en anden maskine du skal bruge og så vil du heller ikke kunne bruge DAC'en i din DPA. SaCD skal bruge analog udgangene på afspilleren. Du kan nartugligvis stadig bruge DAC'en når du lytter til almindelige cd'er.

Back to Top
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mikkelfrost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Juli-2013 at 15:30
åhhh :)  så bliv jeg det kloger :)     jeg har pt en oppo 83 som cd og har ikke kunne finde ud af at få sacd lyd ud af den .. rødmer .

dvs normal cd lyd .. coaxial  og sacd stereo audio out ??
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Juli-2013 at 15:41
SACD kommer vel også ud via HDMI?
Back to Top
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mikkelfrost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Juli-2013 at 15:48
der står på oppo 83 hjemmeside 

"SACD - The BDP-83 plays Super Audio CD (SACD) and supports both stereo and multi-channel high resolution audio programs. Users can select whether to output the DSD (Direct Stream Digital) signal in its native format or convert it into PCM."

hvad betyder det  ?

Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Juli-2013 at 15:58
Originally posted by Kampus Kampus wrote:

SACD kommer vel også ud via HDMI?
Det gør SACD i det mindste fra både min Oppo  - og min Sony SACD/CD afspillerSmile
Back to Top
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mikkelfrost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Juli-2013 at 16:28
det gør det også her på mit biff anlæg med en oppo 93   men det hjælper ikke meget inde i stuen når lyngdorfen ikke har hdmi indgang  :) 
Back to Top
Tweaky View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tweaky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Juli-2013 at 20:37
Du kan ikke sende SaCD ud på almindelig digitaludgang ( hvis vi ser bort fra diverse obskure ninjatricks og gamle PS3 konsoller ). Du kan som andre nævner gøre det på HDMI, men på din DPA vil du skulle digitaludtag ved almindelig redbook compact disc og analog udtag fra afspilleren ved SaCD.
Back to Top
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mikkelfrost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Juli-2013 at 20:46
undre mig over hvor for det ikke kan komme ud på normalt digitalt udgang ..

hvad for en af de digitale udgange er så bedste at køre ud på ?  coaxial eller toskin ?
Back to Top
Tweaky View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tweaky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Juli-2013 at 21:37
Der er nogle ret lange og ret tekniske forklaringer om SaCD og hvorfor det håndteres som det gør. Sidder lige telefonien og det er nok ikke det optimale at bruge til at skrive en knaldroman.

Lav evt. en googlesøgning på det.

Coax eller optisk = potato / potato...hvis du spørger mig. Bruger selv AES/EBU. Udelukkende fordi jeg kan 😁
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.