|
Antennekabel fra Waoo boks til TV? |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Author | |
martinkartoteket ![]() Ny bruger ![]() Joined: 23-Juli-2013 Location: Malling, DK Status: Offline Points: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 23-Juli-2013 at 10:27 |
Nu har jeg endelig fået oprettet mig som bruger af recordere, efter at have luret et stykke tid
![]() Som mange andre er jeg ikke den store fan af ekstra bokse inde i stuen, men det lader til at være en nødvendighed. Er det en mulighed at trække et almindeligt antennekabel fra boksen op til TV'et, så jeg kan nøjes med at have én enhed at styre? (altså TV'et) Findes der en smart metode til at undgå at styre TV'et med Waoo's boks/fjernbetjening? Håber ovenstående giver mening. |
|
![]() |
|
mictand ![]() Super bruger ![]() Joined: 08-August-2008 Status: Offline Points: 436 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis dit TV har DVB-C tuner, behøver du ikke Waoo's boks. Du kan trække et antennekabel direkte fra fiberboksen ind i TV'et. Edited by mictand - 23-Juli-2013 at 11:17 |
|
![]() |
|
kamala ![]() Junior bruger ![]() Joined: 12-Oktober-2004 Status: Offline Points: 34 |
Mictand nu det altså ikke alle områder det gør sig gældende. Hos Seas-nve findes muligheden ikke.
|
|
![]() |
|
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 06-September-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 300 |
Malling...
Får du waoo fra Østjysk Energi? Hvis du klapper hesten en måneds tid. Der kommer mulighed for at trække antenne signal (coax) fra fiber boksen til dit tv. |
|
![]() |
|
martinkartoteket ![]() Ny bruger ![]() Joined: 23-Juli-2013 Location: Malling, DK Status: Offline Points: 6 |
Tak for svar alle sammen.
Ja, jeg får fiber fra Østjysk Energi. Problemet er bare, at der trukket netkabler i hele hytten, men ikke antennekabler. Med mindre der er mulighed for at konvertere antenneudgangen fra fiberboksen til RJ45, eller hvad det nu hedder. Nogen af jer som ved, om det er muligt at bruge boksen som en form for switch ... dvs. forbinde boksen og TV'et med et antennekabel, og så bare styre det hele fra TV'et? |
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Joined: 05-April-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 3701 |
Jeg er en smule forvirret - du skriver fiberboks og boks, er det en og samme enhed, eller mener du med "boks" den IPTV boks (Motorola, Airties osv) du har til modtagelse af Waoo TV?
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
Jeg mente, om man kan sende TV-signalet fra Waoo routeren direkte til fjernsynet via netkabler, da det ikke er trukket antennekabler.
Håber det giver lidt mere mening. |
|
![]() |
|
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Joined: 04-Marts-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 746 |
Nope desværre ikke. Det er enten eller. Altså et ethernet kabel fra fiberboksen du har på væggen ind til en tv boks. Eller et coax kabel fra din fiberboks ind i tvet.
Men du kan jo godt købe en Logitech fjernbetjening som tænder dit tv samt tv-boks så styre det hele med den ene. Der er jo nogle fordele ved tv-boksen, filmleje, HDD, start forfra, on-demand osv :)
|
|
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
|
![]() |
|
Det var det, jeg frygtede
![]() Før Waoo havde jeg Stofa som udbyder, og her kunne jeg nøjes med et lille kort, som jeg satte direkte i TV'et. Øv øv. Jeg har slet ikke behov for flere features, end har jeg i forvejen med smart-tv, boxee box og xbox. Men I skal alle have tak for hurtig og hjælpsom respons. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 21-Marts-2004 Location: 9530, DK Status: Offline Points: 5342 |
Der findes adaptor til IHC net så man kan køre antennesignal over RJ45 kabler. Ikke noget jeg selv har prøvet, men tror det er denne: som så skal anvendes i begge ender. Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
mictand ![]() Super bruger ![]() Joined: 08-August-2008 Status: Offline Points: 436 |
Det beklager jeg, det var jeg faktisk ikke klar over. Jeg troede det var ens for alle, men det er da ret ringe hvis man er tvunget til at bruge deres boks, og ikke bare kan smide et kabel ind i fjernsynet, såfremt fjernsynet har den rette tuner. Til info, så er jeg lige for nylig kommet over på Waoo (EnergiMidt), ifbm. afstemning i vores afdeling. Edited by mictand - 23-Juli-2013 at 16:58 |
|
![]() |
|
Interessant JørgenT. Det kunne måske være en løsning, i forhold til htpcdudes postulat om at kunder hos Østjysk Energi kan fravælge TV boksen om en måneds tid.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |